PIT przeciwko szarej strefie w wypoczynku młodzieży. Ruszyła kampania edukacyjna
Wypoczynek dzieci i młodzieży to obszar, w którym wciąż mamy do czynienia z dużą aktywnością tzw. szarej strefy. W jaki sposób poradzić sobie ze zjawiskiem, które stanowi realne niebezpieczeństwo i psuje wizerunek branży? Oddział Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej PIT proponuje edukować.
Badania Polskiej Izby Turystyki w oparciu o dane z Ministerstwa Edukacji i Nauki pokazały, że podczas wyjazdów na kolonie i obozy niecałe 30 proc. dzieci korzysta z usług profesjonalnych organizatorów zarejestrowanych w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych.
W maju, dzięki dofinansowaniu ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polska Izba Turystyki uruchomiła ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną, której celem jest podniesienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży podczas wyjazdów wakacyjnych oraz wycieczek szkolnych. Kampania podzielona jest na trzy obszary:
- Kampania informacyjna kierowana do rodziców wysyłających dzieci na wypoczynek letni
- Cykl szkoleń z zakresu przepisów regulujących organizację imprez turystycznych dla dzieci i młodzieży oraz wycieczek szkolnych, kierowany do dyrekcji szkół, instytucji, fundacji, stowarzyszeń i klubów sportowych.
- Konferencja branżowa kierowana do sektora turystyki dziecięcej i młodzieżowej.
Pierwsze materiały w postaci grafik i animacji pokazujących rodzicom krok po kroku, w jaki sposób weryfikować organizatorów kolonii i zadbać o bezpieczeństwo wypoczynku dzieci i młodzieży, można już zobaczyć w mediach społecznościowych i na stronie https://www.pit.org.pl/bezpieczny-wypoczynek.html
Nieznajomość prawa szkodzi
Przyjęło się, że wypoczynek dzieci i młodzieży należy sprawdzić w bazie kuratoryjnej prowadzonej pod nadzorem Ministerstwa Edukacji i Nauki na specjalnie przygotowanej do tego platformie. Nikt natomiast nie informuje rodziców, że kuratoria oświaty nie weryfikują, czy organizator zgłaszający wypoczynek do bazy działa legalnie, czy ma doświadczenie i wiedzę żeby taki wyjazd organizować. Te kwestie trzeba sprawdzić na własną rękę w innych rejestrach. Mało tego – często sam organizator wypoczynku nie jest świadomy, że wykonuje działalność organizatora turystyki regulowaną przepisami prawa. Niestety nie dowie się tego też ze strony MEiN. Dlatego kampania PIT kierowana jest do wszystkich uczestników tego rynku.
„Problem „szarej strefy” w sektorze turystyki dziecięcej jest dość poważny i niestety cały czas narasta. Naszym celem jest to, aby klienci mieli o wiele większe zaufanie do branży turystycznej. Będzie to możliwe tylko i wyłącznie, gdy podniesiemy jakość naszych usług, postawimy na ich profesjonalizację, na nasze doświadczenie i wiedzę. Jeśli wzrośnie świadomość naszych klientów, jeżeli będą umieli i najważniejsze będą chcieli sami zweryfikować, czy dany organizator działa legalnie i czy w pełni zabezpiecza ich wyjazd – „szara strefa” sama zniknie.” – mówi Barbara Czerwińska-Albin, prezeska Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej PIT.
POWIĄZANE WPISY
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 marca 2024
Andrzej Ilków nowym prezesem PPL S.A.
Andrzej Ilków został powołany przez Radę Nadzorczą Spółki Polskie Porty Lotnicze na…
0 Komentarzy4 Minuty
18 marca 2024
Analiza cinkciarz.pl: efekty przystąpienia Rumunii i Bułgarii do Strefy Schengen na ceny, turystykę i e-commerce
Cinkciarz przedstawił analizę wpływu przystąpienia Rumunii i Bułgarii do strefy Schengen…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2024
Rekordowa liczba noclegów Polaków w Dreźnie
Drezno i Kraina Łaby odbudowują turystykę do poziomu sprzed pandemii. Polacy liderem…
0 Komentarzy2 Minuty
14 marca 2024
Dubaj Gov Games 2024 zabrała zawodników na szczyt Burdż Chalifa
W tym roku piąta edycja Gov Games osiągnęła nowy poziom dzięki nowej, dodatkowej rundzie…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2024
Ras Al Khaimah i Oman zachęcają do odwiedzenia obu miejsc podczas jednej podróży
Visit Ras Al Khaimah oraz Ministerstwo Turystyki Omanu stworzyły letnią kampanię…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2024
Esky.pl wprowadza nową platformę łącząca inspiracje podróżnicze z wyszukiwaniem okazyjnych cen biletów lotniczych
Dla wielu Polaków planujących urlop, pogoda, koszt podróży, ciekawy kierunek i dostępne…
0 Komentarzy3 Minuty
13 marca 2024
Kiwi.com: Rzym najchętniej wybieranym miejscem na Wielkanoc
Rzym od lat jest chętnie wybierany w okresie świąt Wielkanocy i wedle analizy Kiwi.com, w…
0 Komentarzy2 Minuty