Adyen Retail Report: hotelarze zainwestują w nowoczesne technologie. Tego oczekują klienci
Nowe badania wyraźnie pokazują, że branża hospitality staje w obliczu rosnących wyzwań. Według raportu Adyen Retail, co drugi Polak poświęca więcej czasu na poszukiwanie najlepszych ofert podróżniczych w sieci, a co trzeci decyduje się na firmy oferujące nagrody za wybór ich usług.
Planowanie wakacji i rozrywki to w Polsce domena kanałów cyfrowych – przy poszukiwaniu kierunków podróży tę ścieżkę wybiera aż 72 proc. Polaków. Przez poprzedzającą letni okres trudną sytuację ekonomiczną, prawie połowa klientów przyznaje, że poświęca dziś zdecydowanie więcej czasu na znalezienie atrakcyjnej oferty.
Miejsce, cena i wystrój wnętrza to nie jedyne rzeczy, na które zwracamy uwagę w kontekście doboru noclegu. Część cech poszukiwanych obecnie przez wyjeżdżających skupia się wokół technologii. Teraz, kiedy goście są przyzwyczajeni do bezproblemowych, spersonalizowanych doświadczeń w innych branżach, są bardziej skłonni wybrać zapewniające im to samo hotele.
Zdalnie, szybko i wygodnie
Rozwiązaniem technologicznym, które ankietowani w badaniu Adyen Retail Report 2023 oznaczali jako wybierane najczęściej okazał się np. self-checkout (68 proc.). Klienci chcą, by branża hotelarska przestawiła się na cyfrowe podejście do obsługi klientów, które opiera się m.in. na usprawnieniach ograniczających kontakt międzyludzki, jednak jedynie 12,5 proc. przedstawicieli polskiego rynku usług przyznaje, że umożliwia już np. rozliczenia za pomocą jednego kliknięcia.
Z drugiej strony, firmy potwierdzają, że w nadchodzących miesiącach planują inwestycje w technologie ograniczające kontakt międzyludzki – dotyczy to nie tylko przyjazdu/wyjazdu z hotelu, ale także doświadczeń związanych z pobytem na miejscu, jak np. bezkontaktowego zamawiania posiłków i płatności za dodatkowe usługi, typu zabiegi spa. Na inwestycję w takie rozwiązania wskazuje dziś co czwarta firma w Polsce (to wzrost o 8 pkt. proc. od 2022).
Polscy konsumenci przyznali także, że są otwarci na aplikacje, które pomogą im usprawnić proces check-in/check-out, a także będą wspierać marki w zapamiętywaniu ich preferencji. 41 proc. polskich konsumentów z chęcią pobierze markową aplikację na telefon, a co trzecia osoba zaznacza, że preferuje miejsca, w których lojalność klienta nagradza się punktami, bądź czymś w zamian. Aplikacji z roku na rok również przybywa.
Gdy przedsiębiorców m.in. związanych z branżą hospitality zapytano jednak o to, czy oferują klientom formy lojalnościowe, prawie jeden na trzech odpowiedział przecząco (28 proc.). Powodem jest brak danych umożliwiających podjęcie decyzji.
Mieć więcej to wiedzieć więcej
Hotele śledzą trend i oferują wybór: recepcja, aplikacja, strona internetowa czy platformy rezerwacyjne. To pomaga zrozumieć klientów i zapewnić im wygodę. Kanały sprzedaży i płatności to dla firm istotne źródła informacji.
Marki mogą przekształcić tego typu dane do tworzenia profili gości, które uwzględniają elementy takie jak częstotliwość pobytów, członkostwo w programach lojalnościowych i preferencje dotyczące usług. Takie informacje pomagają tworzyć spersonalizowane programy, dostosowane do rzeczywistych upodobań klientów. To z kolei docenia już co drugi Polak, który chce, by świadczone mu usługi były spersonalizowane (53 proc.).
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Travelist.pl: majówka 2024 – jest taniej niż rok temu
Polacy planują spędzić majówkę poza domem. Termin, który cieszył się dużym…
0 Komentarzy3 Minuty
26 kwietnia 2024
Triverna: w majówkę chcemy wypoczywać w Polsce
Wystarczą trzy dni urlopu, by majowy urlop trwał dziewięć dni. Według badania…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
najlepsza inwestycja to hotel samoobsługowy bez recepcji klient obsługuje się z aplikacji to jest przyszłość