Adyen Retail Report: hotelarze zainwestują w nowoczesne technologie. Tego oczekują klienci

Nowe badania wyraźnie pokazują, że branża hospitality staje w obliczu rosnących wyzwań. Według raportu Adyen Retail, co drugi Polak poświęca więcej czasu na poszukiwanie najlepszych ofert podróżniczych w sieci, a co trzeci decyduje się na firmy oferujące nagrody za wybór ich usług.
Planowanie wakacji i rozrywki to w Polsce domena kanałów cyfrowych – przy poszukiwaniu kierunków podróży tę ścieżkę wybiera aż 72 proc. Polaków. Przez poprzedzającą letni okres trudną sytuację ekonomiczną, prawie połowa klientów przyznaje, że poświęca dziś zdecydowanie więcej czasu na znalezienie atrakcyjnej oferty.
Miejsce, cena i wystrój wnętrza to nie jedyne rzeczy, na które zwracamy uwagę w kontekście doboru noclegu. Część cech poszukiwanych obecnie przez wyjeżdżających skupia się wokół technologii. Teraz, kiedy goście są przyzwyczajeni do bezproblemowych, spersonalizowanych doświadczeń w innych branżach, są bardziej skłonni wybrać zapewniające im to samo hotele.
Zdalnie, szybko i wygodnie
Rozwiązaniem technologicznym, które ankietowani w badaniu Adyen Retail Report 2023 oznaczali jako wybierane najczęściej okazał się np. self-checkout (68 proc.). Klienci chcą, by branża hotelarska przestawiła się na cyfrowe podejście do obsługi klientów, które opiera się m.in. na usprawnieniach ograniczających kontakt międzyludzki, jednak jedynie 12,5 proc. przedstawicieli polskiego rynku usług przyznaje, że umożliwia już np. rozliczenia za pomocą jednego kliknięcia.
Z drugiej strony, firmy potwierdzają, że w nadchodzących miesiącach planują inwestycje w technologie ograniczające kontakt międzyludzki – dotyczy to nie tylko przyjazdu/wyjazdu z hotelu, ale także doświadczeń związanych z pobytem na miejscu, jak np. bezkontaktowego zamawiania posiłków i płatności za dodatkowe usługi, typu zabiegi spa. Na inwestycję w takie rozwiązania wskazuje dziś co czwarta firma w Polsce (to wzrost o 8 pkt. proc. od 2022).
Polscy konsumenci przyznali także, że są otwarci na aplikacje, które pomogą im usprawnić proces check-in/check-out, a także będą wspierać marki w zapamiętywaniu ich preferencji. 41 proc. polskich konsumentów z chęcią pobierze markową aplikację na telefon, a co trzecia osoba zaznacza, że preferuje miejsca, w których lojalność klienta nagradza się punktami, bądź czymś w zamian. Aplikacji z roku na rok również przybywa.
Gdy przedsiębiorców m.in. związanych z branżą hospitality zapytano jednak o to, czy oferują klientom formy lojalnościowe, prawie jeden na trzech odpowiedział przecząco (28 proc.). Powodem jest brak danych umożliwiających podjęcie decyzji.
Mieć więcej to wiedzieć więcej
Hotele śledzą trend i oferują wybór: recepcja, aplikacja, strona internetowa czy platformy rezerwacyjne. To pomaga zrozumieć klientów i zapewnić im wygodę. Kanały sprzedaży i płatności to dla firm istotne źródła informacji.
Marki mogą przekształcić tego typu dane do tworzenia profili gości, które uwzględniają elementy takie jak częstotliwość pobytów, członkostwo w programach lojalnościowych i preferencje dotyczące usług. Takie informacje pomagają tworzyć spersonalizowane programy, dostosowane do rzeczywistych upodobań klientów. To z kolei docenia już co drugi Polak, który chce, by świadczone mu usługi były spersonalizowane (53 proc.).
POWIĄZANE WPISY
26 września 2023
Exim Tours poleci z Lublina do Hurghady
Od 6 czerwca 2024 roku do siatki połączeń z Portu Lotniczego Lublin dołączy Egipt. Loty…
0 Komentarzy1 Minuty
20 września 2023
Raport Nocowanie.pl: zagraniczni turyści doceniają wakacje w Polsce. Jedna piąta obiektów widzi, że przyjeżdża ich więcej
Umiarkowane ceny, czystość, dobra lokalizacja, sprzyjająca wypoczynkowi, smaczna kuchnia…
0 Komentarzy3 Minuty
15 września 2023
PLL LOT z nową kampanią promocyjną. Ma przywiązać klientów do marki
15 września 2023 roku wystartowała kampania wizerunkowa Polskich Linii Lotniczych LOT pod…
0 Komentarzy3 Minuty
14 września 2023
IGHP: sierpień poprawił wyniki wakacji w hotelach wypoczynkowych
Większość hotelarzy dobrze ocenia miniony sezon wakacyjny – wynika z najnowszej ankiety…
0 Komentarzy7 Minuty
13 września 2023
Juromania 2023: święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej od 15 września
Juromania 2023 to wydarzenie, które odbędzie się po raz szósty. Od 15 do 17 września…
0 Komentarzy2 Minuty
13 września 2023
Emirates rekrutuje załogę pokładową w Warszawie i Poznaniu
Emirates, międzynarodowe linie lotnicze, poszukują kandydatów do swojego międzynarodowego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 września 2023
Noclegowo.pl: Polacy zwiększyli budżet na wakacje 2023. Gdańsk i Zakopane najpopularniejszymi celami wyjazdów
Sezon wakacyjny 2023 dobiegł końca. Tegoroczne lato pokazało, że Polacy w większości…
0 Komentarzy3 Minuty
12 września 2023
Sun & Snow: w wakacje największe obłożenie w długi weekend w sierpniu
Firma Sun & Snow, która zarządza wynajmem 2,5 tys. apartamentów w miejscowościach…
0 Komentarzy3 Minuty
11 września 2023
Nocowanie.pl: wzrasta liczba wrześniowych rezerwacji. Polacy nie rezygnują z wyjazdów
Wrzesień to czas, kiedy większość z nas kojarzy ze szkołą, pracą i początkiem jesieni.…
0 Komentarzy2 Minuty