Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku

Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International, Inc. ogłosił plany rozszerzenia swojego europejskiego portfolio do końca 2026 roku o prawie 100 obiektów i ponad 12 tysięcy pokoi. Będzie to możliwe dzięki konwersjom hoteli i projektom adaptacji, czyli przekształcenia istniejących budynków w hotele. Stanowi to ponad 40 proc. wszystkich europejskich projektów firmy planowanych na ten okres.
Oczekuje się, że plany rozwoju wzmocnią pozycję firmy w całej Europie. Ma ona tam obecnie ponad 800 obiektów obejmujących prawie 150 tys. pokojów w ramach 25 marek w 47 krajach i terytoriach.
„W Europie nadal obserwujemy znaczący wzrost dzięki możliwościom konwersji i adaptacji. Wzmacnia to zaufanie do Marriott International ze strony naszych właścicieli i franczyzobiorców, którzy chcą przekształcać swoje zasoby i maksymalizować zyski” – mówi Satya Anand, prezes Marriott International w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
„Konwersje z Marriott oferują właścicielom i franczyzobiorcom możliwość korzystania z naszych dobrze ugruntowanych marek, konkurencyjne koszty afiliacji i sprawdzone sposoby generowania przychodów, a także Marriott Bonvoy – nasz nagradzany program podróżniczy, w którym uczestniczy ponad 200 mln osób” – dodaje.
Marriott obserwuje dynamiczny rozwój projektów konwersji i adaptacji hoteli w krajach takich jak Włochy, Wielka Brytania, Hiszpania i Turcja, i to we wszystkich segmentach marki.
Nowa marka Marriott klasy średniej, Four Points Express by Sheraton, pobudziła możliwości konwersji w regionie od czasu jej wprowadzenia na rynek w 2023 roku. Firma ogłosiła wprowadzenie marki w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na niezawodne, ale niedrogie zakwaterowanie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Po niedawnym otwarciu Four Points Express przez Sheraton w Bursie (Turcja) marka zamierza otworzyć kolejnych pięć obiektów w Wielkiej Brytanii i Turcji do końca 2025 roku.
W segmencie select ponad 25 proc. planowanych nowych obiektów firmy powstałych na skutek przekształceń i adaptacji w Europie do końca 2026 roku stanowią Moxy Hotels, AC Hotels by Marriott, Four Points by Sheraton i Residence Inn by Marriott. W segmencie premium ponad 20 proc. planowanych nowych obiektów w Europie w tym samym okresie stanowią Tribute Portfolio i Autograph Collection.
Firma obserwuje również wzrost możliwości konwersji i adaptacji w segmencie luksusowym w Europie, przy czym ponad 10 proc. planowanych nowych obiektów w regionie do końca 2026 roku stanowią The Luxury Collection, W Hotels, The Ritz-Carlton oraz St. Regis Hotels & Resorts.
„Obserwujemy duże zainteresowanie ze strony niezależnych hotelarzy, deweloperów i inwestorów, którzy chcą wykorzystać efektywność i zalety renowacji oraz rebrandingu istniejących hoteli i nieruchomości” – mówi Jerome Briet, główny dyrektor ds. rozwoju Marriott International w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
„Dodanie istniejącego obiektu do naszego portfolio daje dostęp do Marriott Bonvoy, naszego popularnego programu lojalnościowego, a także do naszych platform sprzedaży i marketingu oraz do naszej globalnej bazy klientów. To z kolei daje firmie Marriott możliwość dalszego rozszerzania portfolio naszych marek dla naszych gości i członków. Obserwujemy szczególnie dynamiczny rozwój marek The Luxury Collection, Autograph Collection i Tribute Portfolio, które pozwalają hotelom zachować swoją tożsamość i osobowość, wykorzystując jednocześnie potęgę globalnych systemów Marriott” – dodał.
POWIĄZANE WPISY
18 czerwca 2025
Sąd skazał pasażera za incydent na pokładzie Ryanaira. „Bezpieczeństwo jest priorytetem”
Ryanair przyjął decyzję krakowskiego sądu o skazaniu niezdyscyplinowanego pasażera, który…
0 Komentarzy2 Minuty
18 czerwca 2025
IGHP: poprawa wyników hoteli w maju
Wyniki osiągnięte przez hotele w maju były zdecydowanie lepsze niż w kwietniu i…
0 Komentarzy6 Minuty
17 czerwca 2025
Kiwi.com: nadchodzący długi weekend nie jest nieoficjalnym początkiem wakacji. Podróżujący stawiają na krótkie wypady
Długi weekend Bożego Ciała, drugi pod względem popularności po majówce, to dla wielu osób…
0 Komentarzy1 Minuty
17 czerwca 2025
Branża hotelarska o kategoryzacji obiektów na dwudniowej konferencji IGHP
„Wpływ trendów rynkowych na ewolucję polskiej i europejskiej kategoryzacji obiektów…
0 Komentarzy7 Minuty
16 czerwca 2025
Raport Skyscanner: Polacy stawiają na świadome i budżetowe podróże latem 2025
Skyscanner prezentuje swój najnowszy raport „Smarter Summer”, w którym przedstawia…
0 Komentarzy5 Minuty
13 czerwca 2025
OLX: coraz więcej Polaków wybiera urlop w kraju
Polacy coraz chętniej wybierają wypoczynek w kraju, choć urlop nad Bałtykiem może…
0 Komentarzy4 Minuty
11 czerwca 2025
Letnie okazje od a&o Hostels: noclegi od 12 euro i rabaty dla klubowiczów
Sieć a&o Hostels ogłasza nowe promocje na lato. Zgodnie z mottem „Każdy może podróżować”,…
0 Komentarzy3 Minuty
11 czerwca 2025
Costa uruchamia globalny program „Guardians of the Sea”
Fundacja Costa Crociere zainaugurowała międzynarodowy program edukacyjny „Guardians of…
0 Komentarzy4 Minuty
10 czerwca 2025
Nocowanie.pl: wakacyjne rezerwacje ruszyły. Największym zainteresowaniem cieszy się Kołobrzeg
Za niespełna trzy tygodnie rozpoczną się wakacje. To czas, w którym większość turystów…
0 Komentarzy5 Minuty