Nekera – boom na polski produkt

Agenci Nekera w Poznaniu
Agenci Nekera na rynku w Poznaniu / fot. AG

Jaka jest recepta sukcesu Nekery? Wakacyjne oferty z LOT i Corendona pomogły operatorowi? Jakie są plany na przyszłość?

Nekera jest młodziutkim tour operatorem. Zbudowanym przez profesjonalistów w przeszłości pracujących dla tuzów rynkowych jak Neckermann czy TUI. Jej debiut przypadł dość nieszczęśliwie na czas pandemii. Paradoksalnie to okazuje się być jednym ze składników sukcesu (produkt Polska). Nie bez znaczenia jest też wsparcie inwestora w postaci portalu Triverna.pl.

Polski produkt (tańszy od booking.com) receptą na sukces Nekery

To co wydawało się niewykonalne, czyli sprzedaż pakietów po Polsce, stało się w dobie pandemii receptą na przeżycie i zbudowanie zdrowej/dodatkowej nogi w biznesie. Polski produkt Nekery w sezonie lato 2020 sprzedał się bowiem bardzo dobrze.

Receptą na sukces okazały się doskonałe relacje z hotelarzami. To one pozwoliły na osiągniecie niemożliwego, to jest oferty tańszej i o bardziej dostępnej niż ta obecna na booking.com. Hotelarze zaufali touroperatorowi, ten odwdzięczył się istotną wolumenowo sprzedażą. Nie bez znaczenia było zmęczenie dyktatem Booking.com, którego prowizje sięgają przecież miejscami 30 proc..

Polski produkt Nekery został dobrze przyjęty przez multiagentów, jak Wakacje.pl. To jest zaś dla tego operatora kluczowe. Nie ma on bowiem w krótkiej perspektywie szansy na zbudowanie powszechnie znanej marki wśród indywidualnych klientów, pośrednicy są więc jego oczkiem w głowie.

Tytaniczna inwestycja w relacje i edukacje agentów

I tu dotykamy kolejnego składnika sukcesu. Zespól Nekery włożył i nadal wkłada tytaniczną prace w proces edukowania i informowania agentów o nowych produktach touroperatora. Organizowane periodycznie webinaria jak i telekonferencje mają być wyróżnikiem Nekery na rynku. Wydaje się, iż takie podejście przynosi pożądany efekt.

Szczególnie, że zarówno oferta cenowa pakietów zagranicznych jak i polityka prowizyjna są na poziomie rynkowym, jeśli chodzi o ich konkurencyjność.

Synergia ze współpracy z inwestorem Triverna.pl daje znaczne korzyści

Swoje do sukcesu Nekery dokładają/łożą też synergia z inwestorem jakim jest Triverna. Baza klientów, relacje z hotelami jak i wiedza e-commerce stanowią istotne atuty, jakimi obie strony mogą się dzielić. Nie jest to tylko działanie w jedną stronę. Specjalizującą się do tej pory w krótkich /weekendowych ofertach Triverna może też pozyskać cenny know-how od Nekery. Szczególnie w zakresie produktu do Chorwacji czy narciarskiego.

Dynamiczne pakietowanie z LOT i Corendonem – konkurencyjne ceny (dla 2+2)

Touroperator nie mógł nie dostrzec też popularności dynamicznego pakietowania. Tu także sytuacja rynkowa zdaje się go wspierać. LOT uruchamiając połączenia w ramach akcji LOT na Wakacje, zwolnił niejako touroperatora z ryzyka rezerwacji własnych charterów. Na pomoc przychodzą też charter-mixowe loty  Corendona.

Corendon poleci do Antalyi i portów greckich – ciekawa oferta na bilety indywidualne

W oparciu o tych dwóch przewoźników można zbudować ciekawą ofertę. Tak też zrobiono. Oferta do Grecji, Bułgarii i Turcji jest naprawdę konkurencyjna. Szczególnie w przypadku tych 2 pierwszych krajów. Turecki zaś produkt 5 gwiazdkowy jest tym gdzie Nekera widzi swoja przewagę .Operator chwali się szczególnie atrakcyjnością oferty 2+2.

Prawdziwe nowości (dynamiczne pakietowanie egzotyka) nadejdą w sezonie zima 2021/2

Management Nekery wywodzący się w dużej mierze z Neckermanna ma świadomość przewagi, jaką była dla tego agenta opcja dynamicznego pakietowania. Szczególnie na kierunkach karaibskich. To m.in one wszak święcą teraz triumfy w sprzedażach z Polski.

Kolejnym więc krokiem będą inwestycje technologiczne które pozwolą Nekerze skutecznie dołączyć do wyścigu o pasażera łaknącego egzotyki. Z pewnością celem będzie przygotowanie się do oferty zima 2021/2. Tu także z pomocą może przyjść LOT – spodziewane połączenia do Emiratów a być może także do Cancun, będą prawdziwym darem dla operatów takich jak Nekera.

Czekamy na ofertę zimową, a tymczasem warto sprawdzić też tę przygotowaną w oparciu o rejsy LOTu i Corendona  na lato 2021.

Czy Nekera będzie pierwszym TO, który zbuduje nowoczesny/powtarzalny produkt Polska

Nekera ma dużą szasnę zbudować świadomość swojej marki wśród klientów właśnie na produkcie Polska. Atrakcyjny cenowo, bogatszy i z lepszą dostępnością kontent hotelowy jest jednym ze składowych “polskiego” sukcesu.

Kompaktowość Nekery jest także w tym obszarze dużym atutem, produkt Polski może być rentowną i ważną nogą biznesu dla tego operatora. Nigdy nie będzie jednak takowym dla gigantów rynku jak Itaka czy Rainbow, po prostu są oni za duzi.

Jak można zbudować dodatkową wartość z Intercity czy Panek Carsharing?

W ramach polskiego produktu można też jeszcze pokusić się o dalsze prace. Jego wzbogacenie mogłoby polegać na współpracy z PKP Intercity czy LOT-em, szczególnie w ramach połączeń Północ-Południe Polski. Tu właśnie jest główna wartość dodana dla klienta. Oszczędza on bowiem czas. Podróż pociągiem czy samolotem to także dodatkowa frajda dla najmłodszych.

Ciekawym partnerem mógłby być też Panek Carsharing, przejechanie się autem retro lub elektrykiem mogłoby wnosić do podróży po Polsce element przygody/technologicznego doświadczenia. Z pewnością podobnych pomysłów w produktowym zespole Nekery nie zabraknie.

Panek – lider car-sharingu i elektromobilności da impuls innowacji w segmencie podróży służbowych