Decydenci, posłuchajcie się NIK-u
Kontrole NIK głównie oparte na mechanizmach badania dokumentów formalnych nie zawsze, i nie w pełni pozwalają na pogłębioną analizę tak interdyscyplinarnego zjawiska jakim jest rozwój turystyki, a szczególnie jej promocja (w wymiarze skuteczności i efektywności).
Cennym jest to, że kontrole systemu zarządzania i promocji w turystyce są podejmowane, bowiem mobilizują wszystkich do działania, choć najczęściej w krótkiej perspektywie czasu i w modelu: odpowiedzieć NIK, coś tam skorygować, a potem się zobaczy co dalej.
Bezsprzecznie zgodzić się należy z wieloma tezami wskazanymi przez NIK w raporcie, w tym z wnioskiem, że w polskim systemie promocji oraz informacji turystycznej brakuje wielu dokumentów strategicznych (w ujęciu horyzontalnym i wertykalnym), lub część z nich jest już mocno zdezaktualizowana (to poważne zaniechanie i władz, i branży).
Także podejmowane dotychczas działania w zakresie pomiaru skuteczności i efektywności promocji są dzisiaj już niewystarczające i mogą „trącić myszką” w sferze ich metodologii.
Zachęcam wymienionych w raporcie Decydentów (z MSiT & POT) i przedstawicieli JST oraz regionalnych i lokalnych Partnerów do wdrożenia wszystkich zaleceń NIK, bo są trafne.
A wcześniej zalecam wszystkim lekturę myśli Arystotelesa, cyt: “Doskonałe jest to: co zupełne, co zawiera wszystkie należne części; co jest tak dobre, że w swym rodzaju nie może być lepsze; co osiągnęło swój cel” (za Tatarkiewicz 1976, s. 9).
Wojciech Fedyk
O raporcie NIK czytaj TUTAJ
POWIĄZANE WPISY
20 marca 2024
Festiwal „Szlakiem wody” 22 marca w Hydropolis
Z okazji Światowego Dnia Wody 22 marca 2024 Hydropolis oraz kolektyw Outriders zapraszają…
0 Komentarzy3 Minuty
19 marca 2024
Strategiczna współpraca Banku Pekao S.A. i PLL LOT
Dzięki strategicznej współpracy PLL LOT z Bankiem Pekao S.A. klienci banku mogą korzystać…
0 Komentarzy5 Minuty
15 marca 2024
Blisko 15 mln turystów odwiedziło Egipt w 2023
Na targach ITB Egipt pochwalił się 15 mln odwiedzających w 2023 roku, nowa kampanią…
0 Komentarzy6 Minuty
15 marca 2024
Austria na ITB: innowacje, zrównoważony rozwój i austriacki styl życia
Na ITB Austria przedstawiła nową kampanię promocyjną odwołującą się do „Lebensgefühl” –…
0 Komentarzy7 Minuty
13 marca 2024
DER Touristik zmienia się w Dertour i prognozuje wzrost obrotów o 30 proc. w 2024
W 2023 roku grupa DER Touristik osiągnęła 23 proc. wzrost obrotów i patrzy z optymizmem…
0 Komentarzy5 Minuty
8 marca 2024
MTT Wrocław: rozpoczynamy sezon na podróże
W dniach 22–24 marca we Wrocławiu odbędzie się kolejna, 15. już edycja Międzynarodowych…
0 Komentarzy2 Minuty
4 marca 2024
Nie podzielić losu dinozaura, czyli jak odmłodzić kadry w turystyce? Debata na Forum Promocji Turystycznej
Podczas wiosennej edycji Forum Promocji Turystycznej, która odbędzie się 11 kwietnia 2024…
1 Komentarz2 Minuty
28 lutego 2024
Turystyka wyjazdowa z 33 proc. wzrostem
Zgodnie z raportem przygotowanym przez ITB i IPK International globalna turystyka…
0 Komentarzy5 Minuty
28 lutego 2024
Do 8 marca przyjmowane są zgłoszenia do Kryształów Turystyki
Kryształy Turystyki przyznawane są w trakcie Targów Turystyki i czasu wolnego we…
0 Komentarzy2 Minuty