Decydenci, posłuchajcie się NIK-u

Kontrole NIK głównie oparte na mechanizmach badania dokumentów formalnych nie zawsze, i nie w pełni pozwalają na pogłębioną analizę tak interdyscyplinarnego zjawiska jakim jest rozwój turystyki, a szczególnie jej promocja (w wymiarze skuteczności i efektywności).
Cennym jest to, że kontrole systemu zarządzania i promocji w turystyce są podejmowane, bowiem mobilizują wszystkich do działania, choć najczęściej w krótkiej perspektywie czasu i w modelu: odpowiedzieć NIK, coś tam skorygować, a potem się zobaczy co dalej.
Bezsprzecznie zgodzić się należy z wieloma tezami wskazanymi przez NIK w raporcie, w tym z wnioskiem, że w polskim systemie promocji oraz informacji turystycznej brakuje wielu dokumentów strategicznych (w ujęciu horyzontalnym i wertykalnym), lub część z nich jest już mocno zdezaktualizowana (to poważne zaniechanie i władz, i branży).
Także podejmowane dotychczas działania w zakresie pomiaru skuteczności i efektywności promocji są dzisiaj już niewystarczające i mogą „trącić myszką” w sferze ich metodologii.
Zachęcam wymienionych w raporcie Decydentów (z MSiT & POT) i przedstawicieli JST oraz regionalnych i lokalnych Partnerów do wdrożenia wszystkich zaleceń NIK, bo są trafne.
A wcześniej zalecam wszystkim lekturę myśli Arystotelesa, cyt: “Doskonałe jest to: co zupełne, co zawiera wszystkie należne części; co jest tak dobre, że w swym rodzaju nie może być lepsze; co osiągnęło swój cel” (za Tatarkiewicz 1976, s. 9).
Wojciech Fedyk
O raporcie NIK czytaj TUTAJ
POWIĄZANE WPISY
8 grudnia 2022
Litwa: w 2022 roku odwiedziło nas 86 tys. Polaków. Chcemy przyciągnąć turystów wypoczynkowych
Wykreowanie nowego wizerunku Litwy, nowoczesnego, młodego, aktywnego, przyrodniczo i…
0 Komentarzy11 Minuty
18 października 2022
CEO Dubai Economy & Tourism: Planujemy w perspektywie dekad. Do kryzysu trzeba się dostosować, ale on przeminie
Ponad 9,2 mln turystów w Dubaju w pierwszym półroczu to efekt nie tylko rozbudowanej…
0 Komentarzy17 Minuty
22 września 2022
Dariusz Górzny: na krócej lub do tańszych hoteli, ale Polacy będą podróżowali także w kryzysie
Przyszły sezon w turystyce wyjazdowej nadal będzie zależał od odroczonego popytu i może…
0 Komentarzy25 Minuty
9 września 2022
Wszyscy kochają szarą strefę
Czy naprawdę trzeba więcej trupów turystów, żeby wszyscy zaczęli traktować szarą strefę…
0 Komentarzy3 Minuty
28 lipca 2022
Malta chce przyjmować więcej grup poza sezonem. „Mamy infrastrukturę, której potrzebuje branża MICE”
„Naszym celem na najbliższe miesiące jest zwiększyć świadomość polskiej branży, że Wyspy…
0 Komentarzy7 Minuty
28 kwietnia 2022
Wojna i święty spokój, czyli jak wojna wpływa na turystykę, a turystyka na wojnę
Jedni rzucili prawie wszystko, by pomagać uchodźcom z Ukrainy, by słać pomoc do tego…
1 Komentarz11 Minuty
28 lutego 2022
Cała branża turystyczna pomaga Ukrainie
Tysiące przewiezionych osób znad granicy polsko-ukraińskiej, tysiące miejsc noclegowych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 grudnia 2021
100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce 2021
Już po raz szósty przedstawiamy Listę 100 najbardziej wpływowych osób w polskiej…
8 Komentarzy111 Minuty
10 grudnia 2021
Savvas Perdios: 40 mln euro inwestycji w obszary górskie na Cyprze. Zostaniemy kierunkiem całorocznym
Cypr ma do końca dekady zostać całorocznym kierunkiem podróży. Prawie wszystkie środki z…
0 Komentarzy16 Minuty