Będziemy latali żabimi skokami jak przed wojną? Szansa dla regionów?
Pandemia zmusi do latania żabimi skokami? Czy mogą na tym zyskać lotniska regionalne? Pojawią się nowe destynacje?
Nie wygląda na to by ruch służbowy wrócił wcześniej niż na wiosnę 2022 roku. To może zmusić linie do szukania kreatywnych rozwiązań w zakresie oferowanych polaczeń. Takim może być latanie żabimi skokami tak jak to miało miejsce przed II wojna światową. Vide rozkład Lotu sprzed wojny.
Znikomy potencjał na podróże służbowe wymusi łącznie potencjałów
Międzynarodowy ruch służbowy w dużej mierze wyparował. To powoduje istotne konsekwencje dla linii nastawionych do tej pory stricte na ten segment rynku. Odpowiedzią przynajmniej na najbliższe 2-3 sezony może być łączenie rejsów, by łączyć resztkowe potencjały dla poszczególnych destynacji.
Z pewnością w polskim przypadku największy potencjał do tego typu praktyk widać w łączeniu rejsów krajowych z międzynarodowymi. Idealnymi kandydatami do takowych wydają się takie trasy jak Warszaw-Katowice-Turyn, Lublin-Warszawa-Malpensa, Warszawa-Wrocław-Bruksela czy Warszaw-Wrocław-Stuttgart.
Próby tego typu działań mają już miejsce LOT lata do Pragi ze stopem w Ostrawie. Nabyte doświadczenie może pomóc w przypadku innych podobnych tras.
Szukając synergii między różnymi potencjałami – turystyka i pielgrzymki?
Poza stricte biznesowymi kierunkami o których była mowa wyżej. Można wyobrazić sobie połączenia, w przypadku których uzyskamy synergie turystyczno/pielgrzymkowe lub turystyczno/biznesowe.
Dobrym hipotetycznym przykładem może być rejs Warszaw-Mostar-Rzym. LOT mógłby tu wyzyskać potencjał pielgrzymkowy/turystyczny obu tych połączeń. Przy okazji wrócić po latach do Rzymu. Mało tego , w przypadku Mostaru potencjalnie byłaby też szansa na połączenie Warszawa-Mostar-Bejrut. I w ten sposób ratowanie połącznia do Libanu.
Oczywiście w powyższym casie dochodzą prawa handlowe i umowy międzynarodowe które mogą blokować możliwości. Pandemia jednak i spowodowane przez nią spustoszenie na rynku będzie otwierać wiele drzwi.
LOT połączy rejsy krajowe i międzynarodowe operacje szansą dla regionalnych lotnisk
Takie łączenie rejsów krajowych z międzynarodowymi w jedną operacje to także szansa dla regionalnych lotnisk. Przede wszystkim by ratować połączenia z centrami biznesowymi. Dla wspomnianego wyżej Wrocławia kluczowe będą Stuttgart , Zurich i Bruksela, Kraków będzie walczył o Genewę, a Katowice o Turyn. W przypadku Lublina – kluczowy jest Mediolan.
A gdyby spróbować z long-haulem ? Wrocław – Warszawa – Seul i Seul -Wrocław-Warszawa
Dużo trudniejsza wydaje się sprawa jeżeli chodzi o rejsy long haul. Można sobie jednak i w tym przypadku wyobrazić podobne działanie. Kandydatem na test były Wrocław-Warszawa-Seul. Rosnące inwestycje Koreańskie na Dolnym Śląsku będą wymagały obsłużenia, zarówno w obszarze pasażerskim jak i cargo.
Z pewnością operacja tego typu to większe wyzwanie, także kosztowe. Jednak wsparcie organizacji turystycznych/wspierających inwestycje zarówno na szczeblu krajowym jak i lokalnym mogłoby istotnie pomóc w przeprowadzeniu tego tupu projektu.
Być może bardziej łaskawym okiem na współprace z LOT spojrzy Korean air on już za moment całkowicie straci partnera w Pradze. Czeskie linie są bowiem na skraju upadłości.
Z pewnością latanie metodą żabich skoków jest cofnięciem się lotnictwa o kilka kroków w tył. Może jednak nie być innego wyboru by utrzymać choćby ułomne połączenia z kluczowymi punktami na mapie Europy i świata. Rosnący potencjał Cargo mógłby pomóc w zbliżeniu się do rentowności tego typu konceptu.
Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Enter Air osiąga rekordowe wyniki. 2,6 mld zł przychodów i 545 mln zł EBITDA w 2023 roku
W 2023 roku Enter Air osiągnęło rekordowe wyniki, z przychodami wynoszącymi 2,6 mld zł i…
0 Komentarzy7 Minuty
23 kwietnia 2024
Majówka last minute: rekordowy wzrost wyjazdów i duże zainteresowanie pięciogwiazdkowymi hotelami
Rezerwacji na tegoroczną majówkę na dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem jest już więcej…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
[…] Będziemy latali żabimi skokami jak przed wojną? Szansa dla regionów? […]