Będziemy latali żabimi skokami jak przed wojną? Szansa dla regionów?
Pandemia zmusi do latania żabimi skokami? Czy mogą na tym zyskać lotniska regionalne? Pojawią się nowe destynacje?
Nie wygląda na to by ruch służbowy wrócił wcześniej niż na wiosnę 2022 roku. To może zmusić linie do szukania kreatywnych rozwiązań w zakresie oferowanych polaczeń. Takim może być latanie żabimi skokami tak jak to miało miejsce przed II wojna światową. Vide rozkład Lotu sprzed wojny.
Znikomy potencjał na podróże służbowe wymusi łącznie potencjałów
Międzynarodowy ruch służbowy w dużej mierze wyparował. To powoduje istotne konsekwencje dla linii nastawionych do tej pory stricte na ten segment rynku. Odpowiedzią przynajmniej na najbliższe 2-3 sezony może być łączenie rejsów, by łączyć resztkowe potencjały dla poszczególnych destynacji.
Z pewnością w polskim przypadku największy potencjał do tego typu praktyk widać w łączeniu rejsów krajowych z międzynarodowymi. Idealnymi kandydatami do takowych wydają się takie trasy jak Warszaw-Katowice-Turyn, Lublin-Warszawa-Malpensa, Warszawa-Wrocław-Bruksela czy Warszaw-Wrocław-Stuttgart.
Próby tego typu działań mają już miejsce LOT lata do Pragi ze stopem w Ostrawie. Nabyte doświadczenie może pomóc w przypadku innych podobnych tras.
Szukając synergii między różnymi potencjałami – turystyka i pielgrzymki?
Poza stricte biznesowymi kierunkami o których była mowa wyżej. Można wyobrazić sobie połączenia, w przypadku których uzyskamy synergie turystyczno/pielgrzymkowe lub turystyczno/biznesowe.
Dobrym hipotetycznym przykładem może być rejs Warszaw-Mostar-Rzym. LOT mógłby tu wyzyskać potencjał pielgrzymkowy/turystyczny obu tych połączeń. Przy okazji wrócić po latach do Rzymu. Mało tego , w przypadku Mostaru potencjalnie byłaby też szansa na połączenie Warszawa-Mostar-Bejrut. I w ten sposób ratowanie połącznia do Libanu.
Oczywiście w powyższym casie dochodzą prawa handlowe i umowy międzynarodowe które mogą blokować możliwości. Pandemia jednak i spowodowane przez nią spustoszenie na rynku będzie otwierać wiele drzwi.
LOT połączy rejsy krajowe i międzynarodowe operacje szansą dla regionalnych lotnisk
Takie łączenie rejsów krajowych z międzynarodowymi w jedną operacje to także szansa dla regionalnych lotnisk. Przede wszystkim by ratować połączenia z centrami biznesowymi. Dla wspomnianego wyżej Wrocławia kluczowe będą Stuttgart , Zurich i Bruksela, Kraków będzie walczył o Genewę, a Katowice o Turyn. W przypadku Lublina – kluczowy jest Mediolan.
A gdyby spróbować z long-haulem ? Wrocław – Warszawa – Seul i Seul -Wrocław-Warszawa
Dużo trudniejsza wydaje się sprawa jeżeli chodzi o rejsy long haul. Można sobie jednak i w tym przypadku wyobrazić podobne działanie. Kandydatem na test były Wrocław-Warszawa-Seul. Rosnące inwestycje Koreańskie na Dolnym Śląsku będą wymagały obsłużenia, zarówno w obszarze pasażerskim jak i cargo.
Z pewnością operacja tego typu to większe wyzwanie, także kosztowe. Jednak wsparcie organizacji turystycznych/wspierających inwestycje zarówno na szczeblu krajowym jak i lokalnym mogłoby istotnie pomóc w przeprowadzeniu tego tupu projektu.
Być może bardziej łaskawym okiem na współprace z LOT spojrzy Korean air on już za moment całkowicie straci partnera w Pradze. Czeskie linie są bowiem na skraju upadłości.
Z pewnością latanie metodą żabich skoków jest cofnięciem się lotnictwa o kilka kroków w tył. Może jednak nie być innego wyboru by utrzymać choćby ułomne połączenia z kluczowymi punktami na mapie Europy i świata. Rosnący potencjał Cargo mógłby pomóc w zbliżeniu się do rentowności tego typu konceptu.
Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2021
LOT – nowe kierunki w sezonie letnim
Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły włączenie do letniego rozkładu lotów nowych kierunków…
0 Komentarzy2 Minuty
22 kwietnia 2021
Przemysł spotkań w Polsce: bazowy scenariusz to wyrównanie w 2025 roku
Poszukiwanie nowego podejścia do spotkań w zmienionych warunkach, wyścig Polski z innymi…
0 Komentarzy4 Minuty
21 kwietnia 2021
Zniżki i kody upustowe dla turystów, to będzie nowa super broń organizacji turystycznych
Organizacje turystyczne sięgają po nową broń, zniżki/kody dla turystów mogą być…
0 Komentarzy6 Minuty
21 kwietnia 2021
Ryanair podaje rozkład na lato 2021 i dodaje 23 trasy z Polski
Ryanair ogłosił rozszerzony rozkład lotów z Polski na lato 2021. Przewoźnik będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
21 kwietnia 2021
W przyszłym tygodniu plan odmrażania turystyki
Podczas dzisiejszej konferencji, minister zdrowia Adam Niedzielski zapowiedział, że w…
0 Komentarzy3 Minuty
21 kwietnia 2021
Rainbow podpisał umowę ze Smartwings. Na lato zakontraktowano miejsca o wartości 50 mln zł
Rainbow podpisał umowę z linią lotniczą Smartwings na zakup miejsc w czarterowanych…
0 Komentarzy2 Minuty
21 kwietnia 2021
Costa Cruises – bogata oferta na sezon 2022/23. Wracają rejsy po Amazonce
Włoski armator Costa Cruises uruchomił rezerwację rejsów na sezon 2022/2023. Debiutem…
0 Komentarzy4 Minuty
21 kwietnia 2021
Polinezyjskie noce w sercu Parków Rozrywki w Dubaju
Hotel Lapita Dubai Parks and Resorts, Autograph Collection, to na razie jedyny hotel…
0 Komentarzy3 Minuty
21 kwietnia 2021
Jutro ruszają wyciągi w górach Słowacji
W ośrodkach narciarskich Szczyrbskie Jezioro w Tatrach Wysokich i Jasna w Niżnych…
0 Komentarzy2 Minuty