Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
Kolejni klasyczni agenci od ruchu służbowego myślą o Cargo? Lufthansa inwestuje w Katowicach, LOT da impuls zimowymi połączeniami?
Na rynku agentów obsługujących podróże służbowe ale także osób związanych z awiacją rysuje się trend do “ucieczki w Cargo”. Wygląda na to iż obszar obsługi ruchu towarowego rokuje niezrównanie lepiej niż klasyczna obsługa ruchu służbowego( pasażerskiego).
Profi Travel już to zrobił, FCM myśli, były “mózg” lotniska w Lublinie rozkręca firmę Cargo
Co ciekawe, pierwsi agenci wyspecjalizowani do tej pory w ruch służbowym już chwalą się pozyskaniem kompetencji w obszarze Cargo. Do tej pory ten obszar był zarezerwowany dla wyspecjalizowanych agencji. Biura obsługujące pasażerów nie pchały się do tej “piaskownicy”.
Teraz to się zmienia, bardzo mocno marketingowo w temat weszło biuro Profi z Warszawy. Ten kompaktowy niezwykle zwinny agent już wcześniej skrzętnie wygospodarował sobie kawałek rynku służbowego i konsolidacyjnego. Teraz sięga po cargo.
Innym przykładem jest FCM, który sygnalizuje zajęcie się tym obszarem. Jeszcze przed pandemiczne plany zakładały aktywność na tym polu, jednak covid trochę je pokrzyżował, czas do nich wrócić.
Warto zwrócić uwagę na aktywność innych osób związanych do tej pory głównie z rynkiem pasażerskim. Dobrym przykładem jest Ireneusz Dylczyk. Ten sprawny manager odpowiadał do tej pory za rozwój lotniska w Lublinie. Od niedawna rozwija koncept Cargoforthemarket.
Sprint Air – odejście od ruchu pasażerskiego błogosławieństwem – nowe all-cargo ATR w drodze
Dla unaocznienia sobie koniunktury i przyszłości rynku Cargo warto prześledzić przykład linii Sprint Air. Ta linia lotnicza miała kiedyś ambicje konkurowania z LOT na trasach krajowych. Od kilku lat postawiła jednak na Cargo. Wygląda na to, iż wychodzi na tym bardzo dobrze. Właśnie do floty dołącza kolejny ATR wersji all cargo, a podobno nie jest to ostatnie słowo tego kompaktowego przewoźnika.
Inwestycje Lufthansa Group i nowe połączenia LOT dadzą kolejny impuls ruchowi cargo
Kolejnymi impulsami dla rozwoju tego rynku w Polsce będą m.in. inwestycje infrastrukturalne. Warto wymienić przede wszystkim te które czyni w porcie w Katowicach grupa Lufthansa. Ambicje na budowę hubu cargo- logistycznego ma też lotnisko Łódź, w zasadzie jest to jego jedyna nadzieja na przetrwanie.
Łódź sprzeda (zamknie) lotnisko – zły omen dla portów regionalnych
Warto też wspomnieć o planowanych nowych połączeniach LOT. Można założyć z dużą dozą pewności iż jesienią pojawi się połącznie do Dubaju. LOT szuka też egzotycznych destynacji długodystansowych z listy tych które mają także innego rodzaju potencjał( cargo/pielgrzymki ). Wydaje się iż wybór może tu paść na Bombaj. Bliskość plaż Goa i doświadczenie z operacji all cargo w czasach covid z pewnością są mocnymi argumentami.
Wskazówką dla LOT może być też działanie Emirates w Polsce, zespól handlowy dedykowany cargo był u tego przewoźnika zawsze bardziej rozbudowany niż ten pasażerski. Nie bez powodu.
Koniunktura sprzyja – fracht morski drożeje – popyt na cargo winien być stabilny
Koniunktura na rynku Cargo wydaje się o wiele mocniejsza niż ta której doświadczamy w zakresie ruchu pasażerskiego. Nic nie wskazuje iż ten stan rzeczy szybko się zmieni.
Od miesięcy mamy też do czynienia z drastycznym wzrostem ceny frachtu morskiego będzie on z pewnością pomagał koniunkturze w zakresie lotniczych przewozów cargo. Czyniąc je bardziej konkurencyjnymi cenowo.
Ten trend zauważyły już tradycyjne towarzystwa lotnicze zapowiadając inwestycje w obszar cargo. Z pewnością popyt na samoloty all cargo będzie znacząco rósł w najbliższym czasie.
Należy więc założyć iż trend do zdobywania nowych “cargo kompetencji” przez agentów obsługujących podróże służbowe będzie stabilny. A obsługa cargo na stałe wejdzie do palety usług TMC.
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Enter Air osiąga rekordowe wyniki. 2,6 mld zł przychodów i 545 mln zł EBITDA w 2023 roku
W 2023 roku Enter Air osiągnęło rekordowe wyniki, z przychodami wynoszącymi 2,6 mld zł i…
0 Komentarzy7 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja […]
[…] Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja […]