Wszystkie oczy na Dubaj/Emiraty – dobre wiadomości i niższe ceny biletów lotniczych

top touristik dubai souq al jumeirah

Dubaj i ZEA z kolejnymi impulsami wzmacniającymi popyt, Go to Brand dla firm, targi towarzyszące Expo i tańsze bilety od Qatar. A kiedy LOT?

Dubaj/Emiraty nie schodzą z tapety jeżeli chodzi o najpopularniejszy kierunek tej zimy. Każdy kolejny miesiąc przynosi nowe informacje, które zdają się utwierdzać ten trend. Coraz więcej linii widzi też potencjał tego kierunku, a to powoduje, że ceny zaczynają spadać. LOT nie może się jednak zdecydować, kiedy i na które lotnisko polecieć?

ITB – moc pozytywnych informacji o Dubaju i Emiratach.

Pierwsze w pełni zdalne targi ITB za nami, nie jest niespodzianką, że wśród gwiazd targów wyróżnił się właśnie Dubaj i ZEA. Mogliśmy posłuchać o planach związanych z tegorocznym Expo. Ale główną uwagę przykuł Emirat Abu Zabi. Jego potężne plany inwestycyjne z monumentalnym Grand Canal i muzeum Guggenheima zbudują mocną pozycje rynkową na wiele lat w przód.

Nie mniej istotne wydają się informacje co do rozszerzenia programu “złotej wizy.” Dodatkowy potencjał ma też relokacja i możliwości, jakie niesie praca zdalna z każdego miejsca na świecie. Hotele w Dubaju już przygotowały oferty long-stay i kuszą nimi covidowych nomadów. Jest to bardzo interesująca alternatywa dla krajów Europy Centralnej.

Polskie podwórko Expo i imprezy towarzyszące – Go to Brand dla firm

Na linii Polska-Dubaj dzieje się równie dużo. W tym tygodniu kończy się kolejna edycja Go to Brand,, podczas której polskie firmy mogą uzyskać subwencje na uczestnictwo w wydarzeniach zaplanowanych w Emiratach. Zainteresowanie jest ogromne.

Rosną też kolejne firmy które chcą obsłużyć ten popyt. Warszawska MK Business Link  planuje nawet już wkrótce otworzyć przedstawicielstwo w Dubaju. Tak, by zająć się profesjonalnie kontynuowaniem relacji biznesowych polskich firm beneficjentów Go to Brand (ale nie tylko). Współpracująca z MK Business Link kancelaria  El Partners obsługuje wnioski o dofinansowanie polskich firm. Tak powstał niezwykle skuteczny tandem. Dodatkowo firma jest przedstawicielem niezwykle ciekawych targów, które będą około-towarzyszącymi imprezami w ramach Expo – Hotelowych, Ślubnych i Technologicznych.

Z perspektywy branży turystycznej właśnie tego rodzaju targi mogą być dodatkowym elementem przyciągającym do Dubaju. Polskie ministerstwa planują bardzo aktywne uczestnictwo w tych wydarzeniach. Obecność na targach planują też regiony (Pomorze). To wszystko przełoży się na dalsze zainteresowanie podróżami do Dubaju/Emiratów.

Linie widzą popyt: do walki włącza się Qatar, LOT próbuje z Turkish

Jak wspomnieliśmy wyżej, linie lotnicze widzą, że Dubaj jest gwiazdą rynku biletów lotniczych. Do wyścigu o pasażerów włączył się w ostatnim czasie bardzo dynamicznie Qatar Airways, co powoduje, że bilety tego przewoźnika staniały do wartości poniżej 1800 zł. Co warte podkreślenia, czasy podróży i krótkie przesiadki działają tu na korzyść. Jeżeli do tego dodamy ciekawy program dla małych i średnich firm, to mamy solidną alternatywę dla monopolu Emiratów.

Program dla małych i średnich firm Qatar wchodzi do gry z dodatkową zniżką do 12 proc

Samo Emirates też szuka rozwiązań, by poprawić swój obecny produkt z Warszawy. Nie lata wszak codziennie. Rozszerzono więc ofertę w ramach współpracy z liniami partnerskimi. W dni, w które nie lata EK, znajdziemy dobre ceny na loty łączone z Sas czy Lufhtansą. Trudno szukać takowych we współpracy z LOT. Choć aż by się prosiło o wykorzystanie krajówek LOT do trasy Warszawa-Kraków-Dubaj, obsługiwanej przez FlyDubai.

Sam LOT próbuje też uszczknąć  coś z tego tortu, choć na dziś ma ograniczone pole działania. Mała liczba partnerów dających synergię powoduje, że jedyny rozsądny mariaż to ten z Turkish. Oferta ma jednak istotne wady, dobry produkt mamy tylko w jedną stronę. Wartość dodana takiego rozwiązania pojawi się dopiero wraz z uruchomieniem bezpośrednich rejsów polskiego przewoźnika.

LOT poleci do Dubaju to pewne, ale kiedy o tym zdecyduje?  sprzedaż ucieka

Wydaje się, że działania innych linii zmobilizują LOT do szybszego podjęcia decyzji o lotach do Dubaju. Trudno sobie wyobrazić inny scenariusz. Z informacji, które krążą na rynku wynika, że wciąż nie jest jednoznacznie pewne, na które dubajskie lotnisko może polecieć polska linia.

Z pewności Emirates nie ułatwią LOT-owi formalnej drogi, może też robić wszystko, by zmniejszyć możliwości związane z Cargo, które stanowi potężny dochód na linii do Dubaju. Wybór lotniska w tym kontekście może być rzeczywiście kluczowy.

Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja

Dalsze czekanie z decyzją jest jednak niewskazane, firmy rezerwują już loty na Expo, a za moment dojedzie kolejna fala rezerwacji biletów / cargo związana z rozstrzygnięciem programu Go to Brand.

Nie koniec dobrych wiadomości – biuro w Europie Centralnej otworzy też Saudyjska Organizacja Turystyczna

Dobrych wiadomości związanych z Zatoką wydaje się nie być końca. W najbliższych tygodniach zakończy się proces wyboru lokalnego reprezentanta Saudyjskiej Organizacji Turystycznej. Zapadnie też decyzja czy regionalne biuro będzie miało siedzibę w Pradze czy Warszawie. Bez względu na wybór będziemy mieli w Polsce osobę odpowiedzialną za tę destynację.

Nasz region jest jednym z kluczowych rynków dla Saudyjczyków. Są oni też bardzo otwarci na możliwość kombinowania wypraw do Arabii z tą do Dubaju. Korzystna i duża liczba połączeń z Dubaju do Arabii Saudyjskiej sprzyja takiemu produktowi.

Za moment czeka nas więc wzmożona promocja tego kierunku, pierwszy webinar dla polskich agentów już w kwietniu.

“Odmrażają się” kolejne atrakcje dla rodzin w Dubaju , dobre ceny i wejście LOT będą temu sprzyjać

Otwierają się też kolejne atrakcje dla rodzin, przygotowane w Dubaju. Przede wszystkim na polskich klientów liczy Dubaj Parks and Resorts. Atrakcyjne ceny przelotów, o których wyżej, jak i planowane wejście narodowego przewoźnika na ten rynek znacznie zwiększą dostępność tego typu produktów dla polskich klientów.

Z pewnością także polscy touroperatorzy zrobią wszystko, by skorzystać z hossy na Emiraty. Do tej pory jej beneficjentami są mniejsi gracze, specjaliści w dynamicznym pakietowaniu. Można się spodziewać, że liderzy rynku, tacy jak Itaka, włączą Dubaj do dynamicznego pakietowania, gdy tylko swe plany upubliczni LOT.

Andrzej Kawałek

Ekspert ds. podróży służbowych


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center