Sprzedaż biletów lotniczych w lutym gorsza o 83 proc.
W czołówce kierunków lotniczych znowu Dubaj, Malediwy, Zanzibar i Cancun. Korzystają na tym konsolidatorzy i luxury travel.
Obraz rynku biletów lotniczych zasadniczo nie zmienia się od miesięcy. Wyczekiwane ożywienie w biznes travel nie nadchodzi. Tylko egzotyka z liderującym Dubajem broni wyników całej branży.
83 proc. w lutym tylko konsolidatorzy mogą się cieszyć (Hurra i Primapol )
Wynik lutego – minus 83 proc. w zakresie wolumenów sprzedaży nie odbiega od wcześniejszych miesięcznych rezultatów. W zakresie wolumenu ilości biletów spadek jest nieco mniejszy (minus 78 proc).
Jeżeli chodzi o agentów, to mimo, iż Hurra spadła z pozycji numer jeden(po 1 pół msc), to obroniła podium, doskonałe 4 miejsce utrzymał tez Primapol. Co ciekawe, gdy spojrzymy na wyniki pod kątem kraju wylotu (Polska), to obie te agencje są liderami, ale o tym poniżej.
Doskonałe wyniki konsolidatorów są pochodną sprzedających się destynacji. Dubaj jest niezmiennie liderem zestawiania ze wzrostem procentowym wynoszącym 49 proc. Za Dubajem znalazły się Malediwy +88 proc., Zanzibar +435 proc. Cancun +74 proc. i Dominikana +17 proc.. Pierwszy europejski kierunek – Malaga – melduje się na 7 miejscu.
Co ciekawe, z podanej listy tylko Cancun notuje także istotną sprzedaż dla portów wylotowych innych niż Warszawa.
Na razie nie widać jeszcze efektu akcji LOT na Wakacje
W bieżącej sprzedaży nie widać efektu sprzedaży LOT na Wakacje. Być może zobaczymy go dopiero w kolejnych miesiącach, gdy narodowy przewoźnik zacznie zwalniać bloki miejsc, zarezerwowane przez tour operatorów.
Nie powinien być pocieszeniem dla LOTu fakt, iż wśród najbardziej popularnych w sprzedaży destynacji nie nie ma ani jednej, którą oferuje bezpośrednio narodowy przewoźnik. A konkurencja nie śpi, Lufthansa właśnie poinformowała o swoim nowym koncepcie Eurowings Discover. Nowa wakacyjna baza Eurowings zapowiadana jest też w Berlinie.
Wyniki dla wylotów z Polski zaskakują – Hurra -1, Primapol – 2, Time4Travel – 5
Dodatkowe zaskoczenie czeka na nas jeżeli spojrzymy na wyniki pod kątem kraju wylotu. W tym przypadku liderem zestawienia zostaje Hurra. A doskonałe miejsca zajmują kolejni konsolidatorzy.
Z pozycji 1 i 2 spadają za to eSky i lider rynku służbowego E-Travel. W przypadku lidera OTA nie jest to zaskoczeniem od miesięcy ratuje on swoją sprzedaż sięgając po ruch nie związany z polskim rynkiem. W przypadku eTravel powód może być inny, tego agenta ratuje doskonały globalny klient jakim jest agencja unijna Frontex. Nie lata ona wszak z Polski.
Luxury Travel nadal dobrze się broni
Segment Luxury także idzie zgodnie z planem. Bardzo dobre wyniki sprzedawcy biletów dla biura Carter/Luxury Travel potwierdzają ten rynkowy trend.
Wczasy na Malediwach i Seszelach z CARTER® – wyspy Oceanu Indyjskiego
Nowy impuls dla tego rynku może dać też Expo i czekające na nas nowe atrakcje. Emiraty Ras Al Khaimah i Abu Dhabi dwoją się i troją, by zachęcić klientów z Europy do odwiedzin.
Wchodzimy w czas niskiej bazy, zmniejszy się mierzony spadek, ale czy sytuacja agentów się poprawi?
Trzeba wziąć pod uwagę, iż zmierzony w lutym spadek rynku o 83 proc. może już zawierać odkształcenie związane z zaniżoną bazą. W zeszłym roku bowiem w drugiej połowie lutego efekt Pandemii był już dostrzegalny. W tym kontekście nie można mówić o jakimkolwiek progresie. Szczególnie w zakresie biznes travel.
Kolejne miesiące z racji niskiej bazy nie pokażą już spadków rzędu 80 i więcej procent, co nie znaczy, iż obraz rynku będzie lepszy. Na razie nie widać żadnych oznak popytu na biznes travel. Linie będą musiały więc coraz intensywniej rywalizować o segment leisure/luxury, co widać na przykładzie ruchów grupy Lufthansa. Czekamy na adekwatną odpowiedz LOTu.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
[…] nie schodzą z tapety jeżeli chodzi o najpopularniejszy kierunek tej zimy. Każdy kolejny miesiąc przynosi nowe informacje które zdają się utwierdzać ten trend. Coraz […]
[…] Dubaj jest i będzie w najbliższej przyszłości na ustach wszystkich związanych z turystyką ale nie tylko. Expo da dużego “pozytywnego kopa” biznesowym możliwościom współpracy z regionem. Skorzystają na tym zapewne nie tylko Emiraty ale też inne kraje sąsiedzkie. Vide Arabia Saudyjska która planuje mocno się otworzyć. […]