Świadomy Turysta – nowy wspólny projekt Turystycznej Organizacji Otwartej i Stowarzyszenia People for People
Dla Turystycznej Organizacji Otwartej bardzo ważne jest aby jej członkowie – organizatorzy i agenci mieli wsparcie nie tylko w sprawach wewnętrznych branży, ale także aby współpraca na linii organizator – agent – klient odbywała się wzorcowo. Stąd też powstał pomysł na utworzenie nowej akcji informacyjnej dla całej branży turystycznej o nazwie „Świadomy Turysta”.
Przedstawiciele TOO podkreślają, że ich organizacja dba o pozytywny wizerunek branży turystycznej i wspiera swoich członków w budowaniu jak najlepszych relacji z klientami, na każdym etapie ich działalności. Aby ta współpraca była trwała i oparta na wzajemnym zaufaniu obie strony umowy muszą się wspierać.
We wspólnym interesie jest, aby turysta decydował się na wybór oferty w sprzedaży first minute – co daje mu wymierną korzyść w postaci dużo większej możliwości wyboru obiektów hotelowych oraz kierunków. Wielokrotnie organizator zostaje postawiony w sytuacji niekomfortowej, gdy klient – szczególnie rodzinny wyraża swoje niezadowolenie ze względu na brak odpowiednich pokoi na dwa tygodnie przed wylotem.
Doinformowanie klienta jest istotne i należy do roli sprzedawcy. Kolejnym ważnym elementem jest ubezpieczenie. Mimo iż, od wielu lat kładzie się nacisk na politykę ubezpieczeniową w sprzedaży, często zarówno sprzedawcy jak i klienci bagatelizują ten temat.
Akcja informacyjna dla całej branży turystycznej
Wspólnie ze Stowarzyszeniem People for People, które zajmuje się między innymi ochroną praw konsumenta TOO stworzył projekt „Świadomy Turysta”. Jego głównym celem jest zwiększenie świadomości konsumentów imprez turystycznych w zakresie funkcjonowania branży turystycznej, najważniejszych kwestii związanych z wakacyjnym wyjazdem, ich praw i obowiązków jakie wynikają z umowy i przepisów prawnych.
Akcja informacyjna prowadzona będzie zarówno w mediach społecznościowych, w biurach agencyjnych, prasie branżowej oraz innych kanałach. Chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców przygotowane zostaną łatwe do udostępniania plakaty, filmiki oraz posty.
Akcja przebiegać będzie z podziałem na cykliczne bloki tematyczne. Organizatorzy zapraszają do współpracy wszystkie organizacje turystyczne.
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając…
0 Komentarzy1 Minuty