Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii
76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty dziewięciu słoweńskich ośrodków narciarskich.
Słoweńskie ośrodki narciarskie, w tym Krvavec, Vogel, Velika Planina, Cerkno, Golte, Rogla, Kope, Mariborsko Pohorje i Trije Kralji, szykują się do znaczących modernizacji infrastruktury, planując zakończenie prac do końca 2023 roku. Łączny koszt tych inwestycji to 76,5 mln euro, z czego wkład w wysokości 55,4 mln euro pochodzi ze słoweńskiego Ministerstwa Gospodarki, Turystyki i Sportu (MGTŠ). Celem strategicznej modernizacji jest rozwój zrównoważonej, całorocznej turystyki w regionie.
Słoweńska Izba Turystyczna (STB) intensyfikuje działania promocyjne, prezentując odnowione ośrodki górskie i wprowadzając nowe doświadczenia na nadchodzący sezon zimowy 2023/2024. Inwestycje mają kluczowe znaczenie dla transformacji ośrodków narciarskich w wielosezonowe destynacje górskie – podkreślają Stowarzyszenie Outdoor Slovenia oraz Słoweńskie Stowarzyszenie Kolei Linowych.
„Inwestycja była możliwa dzięki wsparciu ze strony państwa. Przetarg był ukierunkowany tak, by kolejki linowe i infrastruktura turystyczna mogła być wykorzystywana do aktywności na świeżym powietrzu poza sezonem zimowym” – powiedziała Dubravka Kalin, dyrektor generalna Dyrekcji ds. Turystyki.
Wszyscy odbiorcy funduszy są również zobowiązani umowami o współfinansowanie projektu.
,,Oznacza to, że musieli oni również zainwestować w budowę lub renowację infrastruktury do aktywności na świeżym powietrzu, które nie są związane wyłącznie z sezonem zimowym” – dodała.
„W Słoweńskiej Izbie Turystycznej prowadzimy szereg działań promocyjnych mających na celu pokazanie Słowenii jako najlepszego miejsca na zimowe wakacje. Prócz tradycyjnych form promocji przygotowujemy reklamy z treściami audio na platformie Spotify, zawierające dźwięki słoweńskiej przyrody zimą, takie jak dźwięk wspinaczki w locie, dźwięk czekana, raków, nart, narciarstwa biegowego i inne. Mamy nadzieję, że zachęcimy więcej turystów do odwiedzenia Słowenii zimą” – podsumowała Ana Savšek, szefowa działu Content Digital Marketing.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2024
Wenecja wprowadza opłaty za wstęp do miasta
Od 25 kwietnia 2024 roku Wenecja wprowadza pilotażowo opłaty za wstęp do najstarszej…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Grecja ogłasza program Rodos Week dla osób poszkodowanych przez pożary na Rodos
Ministerstwo Turystyki Grecji uruchomiło program „Rodos Week”, który zapewnia darmowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2024
Litwa: liczba turystów z Polski stale rośnie
O działaniach marketingowych Litwy, planach dotyczących rozwoju sektora turystycznego,…
0 Komentarzy7 Minuty
2 kwietnia 2024
Chorwacja: żeglarskie królestwo Adriatyku
Adriatyk, jedno z najspokojniejszych i najbardziej przejrzystych mórz w basenie Morza…
0 Komentarzy7 Minuty
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty