Mniejszości seksualne nie wszędzie chętnie podróżują
Out Now Global – agencja zarządzana i obsługiwana przez gejów i specjalizująca się w marketingu dla mniejszości seksualnych, opublikowała wyniki kolejnych badań.
73 proc. pytanych przedstawicieli LGBT (ang. lesbian, gay, bisexual and transgender) za najważniejszy z czynników decydujących o wyborze kierunku wakacyjnego uznało przyjazny stosunek do LGBT w danym kraju. Mniejszości seksualne wydają spore sumy na wakacje – chętnie podróżują w miejsca, w których toczy się ciekawe życie nocne oraz organizowane są festiwale i imprezy kulturalne. Według raportu Out Now Global opublikowanego podczas targów World Travel Market w Londynie, turyści z tej grupy w zasadzie nie podróżują do krajów, gdzie LGBT nie mają równych praw. To oznacza, że kraje te tracą poważny procent z generowanych przez ruch turystyczny LGBT 180 miliardów USD.
Badanie pokazało, że LGBT szukają także miejsc znanych z dobrej kuchni, bogatej historii, muzeów i galerii sztuki, a w dalszej kolejności modnych i czystych plaż
Ian Johnson Ian Johnson, założyciel i dyrektor agencji Out Now Global powiedział: „Destynacje wielce przyjazne dla LGBT, takie jak Szwecja, Francja, Belgia, Wielka Brytania i Nowa Zelandia, zapewniają większość w globalnym dochodzie rynku turystycznego LGBT. Coraz częściej, jak wykazują badania Out Now Global lesbijki i geje preferują, jako kraje, w którym chcą spędzić swój miesiąc miodowy, te, w których wszyscy mają równe prawa do zawierania ślubu. To jasne, że w przypadku klientów wybierających kraj, w którym będą ewentualnie prowadzić interesy, decydować będą się na te miejsca, gdzie będą traktowani przyjaźnie I na równych prawach. Tradcyjnie wybierane na miesiące miodowe Malediwy, Mauritius czy Seszele, nie tolerują homoseksualistów i w związku z tym tracą klientów LGBT”.
Jeden z dyrektorów World Travel Market Simon Peres dodał: „Podróże i turystyka mogą być użyte do złamania barier kulturalnych, społecznych i politycznych. Kraje dyskryminujące LGBT tracą ich jako potencjalnych gości, tracą także dochody z tego rozwijającego się ciągle rynku”.
POWIĄZANE WPISY
7 maja 2025
Plany promocyjne Saksonii. „W tym roku skupiamy się na Chemnitz jako Europejskiej Stolicy Kultury”
Polscy turyści kolejny rok z rzędu okazali się najliczniejszą grupą odwiedzającą…
0 Komentarzy9 Minuty
24 kwietnia 2025
Majowa promocja FlixBusa. Zwiększona liczba połączeń i bilety od 19,99 zł
FlixBus ogłosił nową kampanię promocyjną, obejmującą bilety na połączenia krajowe i…
0 Komentarzy3 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2025
Arabia Saudyjska: Tajemnice piasków pustyni
Arabia Saudyjska to wciąż kraj nieco tajemniczy. W gorących piaskach pustyni kryją się…
0 Komentarzy4 Minuty
16 kwietnia 2025
Sardynia z Itaką
Itaka jako pierwszy polski touroperator rozpoczęła loty czarterowe na Sardynię już w 2008…
0 Komentarzy10 Minuty
16 kwietnia 2025
Nowe połączenia autobusowe z lotniska w Bolonii do Rawenny, Milano Marittima i Cervii
14 kwietnia 2025 roku uruchomione zostały nowe połączenia autobusowe z lotniska w Bolonii…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
Rozkład lotów w sezonie letnim 2025: Chorwacja połączona z 122 zagranicznymi miastami
Z danych chorwackich portów lotniczych wynika, że w nadchodzącym sezonie letnim Chorwacja…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2025
Drezno i Kraina Łaby podsumowały rekordowy rok 2024. Polska na czele zagranicznych rynków
Z wynikiem 117 tys. noclegów Polska po raz drugi z rzędu została największym zagranicznym…
0 Komentarzy4 Minuty