Mniejszości seksualne nie wszędzie chętnie podróżują
Out Now Global – agencja zarządzana i obsługiwana przez gejów i specjalizująca się w marketingu dla mniejszości seksualnych, opublikowała wyniki kolejnych badań.
73 proc. pytanych przedstawicieli LGBT (ang. lesbian, gay, bisexual and transgender) za najważniejszy z czynników decydujących o wyborze kierunku wakacyjnego uznało przyjazny stosunek do LGBT w danym kraju. Mniejszości seksualne wydają spore sumy na wakacje – chętnie podróżują w miejsca, w których toczy się ciekawe życie nocne oraz organizowane są festiwale i imprezy kulturalne. Według raportu Out Now Global opublikowanego podczas targów World Travel Market w Londynie, turyści z tej grupy w zasadzie nie podróżują do krajów, gdzie LGBT nie mają równych praw. To oznacza, że kraje te tracą poważny procent z generowanych przez ruch turystyczny LGBT 180 miliardów USD.
Badanie pokazało, że LGBT szukają także miejsc znanych z dobrej kuchni, bogatej historii, muzeów i galerii sztuki, a w dalszej kolejności modnych i czystych plaż
Ian Johnson Ian Johnson, założyciel i dyrektor agencji Out Now Global powiedział: „Destynacje wielce przyjazne dla LGBT, takie jak Szwecja, Francja, Belgia, Wielka Brytania i Nowa Zelandia, zapewniają większość w globalnym dochodzie rynku turystycznego LGBT. Coraz częściej, jak wykazują badania Out Now Global lesbijki i geje preferują, jako kraje, w którym chcą spędzić swój miesiąc miodowy, te, w których wszyscy mają równe prawa do zawierania ślubu. To jasne, że w przypadku klientów wybierających kraj, w którym będą ewentualnie prowadzić interesy, decydować będą się na te miejsca, gdzie będą traktowani przyjaźnie I na równych prawach. Tradcyjnie wybierane na miesiące miodowe Malediwy, Mauritius czy Seszele, nie tolerują homoseksualistów i w związku z tym tracą klientów LGBT”.
Jeden z dyrektorów World Travel Market Simon Peres dodał: „Podróże i turystyka mogą być użyte do złamania barier kulturalnych, społecznych i politycznych. Kraje dyskryminujące LGBT tracą ich jako potencjalnych gości, tracą także dochody z tego rozwijającego się ciągle rynku”.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2024
Wenecja wprowadza opłaty za wstęp do miasta
Od 25 kwietnia 2024 roku Wenecja wprowadza pilotażowo opłaty za wstęp do najstarszej…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Grecja ogłasza program Rodos Week dla osób poszkodowanych przez pożary na Rodos
Ministerstwo Turystyki Grecji uruchomiło program „Rodos Week”, który zapewnia darmowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2024
Litwa: liczba turystów z Polski stale rośnie
O działaniach marketingowych Litwy, planach dotyczących rozwoju sektora turystycznego,…
0 Komentarzy7 Minuty
2 kwietnia 2024
Chorwacja: żeglarskie królestwo Adriatyku
Adriatyk, jedno z najspokojniejszych i najbardziej przejrzystych mórz w basenie Morza…
0 Komentarzy7 Minuty
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty