Wszystkie oczy na Dubaj/Emiraty – dobre wiadomości i niższe ceny biletów lotniczych
Dubaj i ZEA z kolejnymi impulsami wzmacniającymi popyt, Go to Brand dla firm, targi towarzyszące Expo i tańsze bilety od Qatar. A kiedy LOT?
Dubaj/Emiraty nie schodzą z tapety jeżeli chodzi o najpopularniejszy kierunek tej zimy. Każdy kolejny miesiąc przynosi nowe informacje, które zdają się utwierdzać ten trend. Coraz więcej linii widzi też potencjał tego kierunku, a to powoduje, że ceny zaczynają spadać. LOT nie może się jednak zdecydować, kiedy i na które lotnisko polecieć?
ITB – moc pozytywnych informacji o Dubaju i Emiratach.
Pierwsze w pełni zdalne targi ITB za nami, nie jest niespodzianką, że wśród gwiazd targów wyróżnił się właśnie Dubaj i ZEA. Mogliśmy posłuchać o planach związanych z tegorocznym Expo. Ale główną uwagę przykuł Emirat Abu Zabi. Jego potężne plany inwestycyjne z monumentalnym Grand Canal i muzeum Guggenheima zbudują mocną pozycje rynkową na wiele lat w przód.
Nie mniej istotne wydają się informacje co do rozszerzenia programu “złotej wizy.” Dodatkowy potencjał ma też relokacja i możliwości, jakie niesie praca zdalna z każdego miejsca na świecie. Hotele w Dubaju już przygotowały oferty long-stay i kuszą nimi covidowych nomadów. Jest to bardzo interesująca alternatywa dla krajów Europy Centralnej.
Polskie podwórko Expo i imprezy towarzyszące – Go to Brand dla firm
Na linii Polska-Dubaj dzieje się równie dużo. W tym tygodniu kończy się kolejna edycja Go to Brand,, podczas której polskie firmy mogą uzyskać subwencje na uczestnictwo w wydarzeniach zaplanowanych w Emiratach. Zainteresowanie jest ogromne.
Rosną też kolejne firmy które chcą obsłużyć ten popyt. Warszawska MK Business Link planuje nawet już wkrótce otworzyć przedstawicielstwo w Dubaju. Tak, by zająć się profesjonalnie kontynuowaniem relacji biznesowych polskich firm beneficjentów Go to Brand (ale nie tylko). Współpracująca z MK Business Link kancelaria El Partners obsługuje wnioski o dofinansowanie polskich firm. Tak powstał niezwykle skuteczny tandem. Dodatkowo firma jest przedstawicielem niezwykle ciekawych targów, które będą około-towarzyszącymi imprezami w ramach Expo – Hotelowych, Ślubnych i Technologicznych.
Z perspektywy branży turystycznej właśnie tego rodzaju targi mogą być dodatkowym elementem przyciągającym do Dubaju. Polskie ministerstwa planują bardzo aktywne uczestnictwo w tych wydarzeniach. Obecność na targach planują też regiony (Pomorze). To wszystko przełoży się na dalsze zainteresowanie podróżami do Dubaju/Emiratów.
Linie widzą popyt: do walki włącza się Qatar, LOT próbuje z Turkish
Jak wspomnieliśmy wyżej, linie lotnicze widzą, że Dubaj jest gwiazdą rynku biletów lotniczych. Do wyścigu o pasażerów włączył się w ostatnim czasie bardzo dynamicznie Qatar Airways, co powoduje, że bilety tego przewoźnika staniały do wartości poniżej 1800 zł. Co warte podkreślenia, czasy podróży i krótkie przesiadki działają tu na korzyść. Jeżeli do tego dodamy ciekawy program dla małych i średnich firm, to mamy solidną alternatywę dla monopolu Emiratów.
Program dla małych i średnich firm Qatar wchodzi do gry z dodatkową zniżką do 12 proc
Samo Emirates też szuka rozwiązań, by poprawić swój obecny produkt z Warszawy. Nie lata wszak codziennie. Rozszerzono więc ofertę w ramach współpracy z liniami partnerskimi. W dni, w które nie lata EK, znajdziemy dobre ceny na loty łączone z Sas czy Lufhtansą. Trudno szukać takowych we współpracy z LOT. Choć aż by się prosiło o wykorzystanie krajówek LOT do trasy Warszawa-Kraków-Dubaj, obsługiwanej przez FlyDubai.
Sam LOT próbuje też uszczknąć coś z tego tortu, choć na dziś ma ograniczone pole działania. Mała liczba partnerów dających synergię powoduje, że jedyny rozsądny mariaż to ten z Turkish. Oferta ma jednak istotne wady, dobry produkt mamy tylko w jedną stronę. Wartość dodana takiego rozwiązania pojawi się dopiero wraz z uruchomieniem bezpośrednich rejsów polskiego przewoźnika.
LOT poleci do Dubaju to pewne, ale kiedy o tym zdecyduje? sprzedaż ucieka
Wydaje się, że działania innych linii zmobilizują LOT do szybszego podjęcia decyzji o lotach do Dubaju. Trudno sobie wyobrazić inny scenariusz. Z informacji, które krążą na rynku wynika, że wciąż nie jest jednoznacznie pewne, na które dubajskie lotnisko może polecieć polska linia.
Z pewności Emirates nie ułatwią LOT-owi formalnej drogi, może też robić wszystko, by zmniejszyć możliwości związane z Cargo, które stanowi potężny dochód na linii do Dubaju. Wybór lotniska w tym kontekście może być rzeczywiście kluczowy.
Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
Dalsze czekanie z decyzją jest jednak niewskazane, firmy rezerwują już loty na Expo, a za moment dojedzie kolejna fala rezerwacji biletów / cargo związana z rozstrzygnięciem programu Go to Brand.
Nie koniec dobrych wiadomości – biuro w Europie Centralnej otworzy też Saudyjska Organizacja Turystyczna
Dobrych wiadomości związanych z Zatoką wydaje się nie być końca. W najbliższych tygodniach zakończy się proces wyboru lokalnego reprezentanta Saudyjskiej Organizacji Turystycznej. Zapadnie też decyzja czy regionalne biuro będzie miało siedzibę w Pradze czy Warszawie. Bez względu na wybór będziemy mieli w Polsce osobę odpowiedzialną za tę destynację.
Nasz region jest jednym z kluczowych rynków dla Saudyjczyków. Są oni też bardzo otwarci na możliwość kombinowania wypraw do Arabii z tą do Dubaju. Korzystna i duża liczba połączeń z Dubaju do Arabii Saudyjskiej sprzyja takiemu produktowi.
Za moment czeka nas więc wzmożona promocja tego kierunku, pierwszy webinar dla polskich agentów już w kwietniu.
“Odmrażają się” kolejne atrakcje dla rodzin w Dubaju , dobre ceny i wejście LOT będą temu sprzyjać
Otwierają się też kolejne atrakcje dla rodzin, przygotowane w Dubaju. Przede wszystkim na polskich klientów liczy Dubaj Parks and Resorts. Atrakcyjne ceny przelotów, o których wyżej, jak i planowane wejście narodowego przewoźnika na ten rynek znacznie zwiększą dostępność tego typu produktów dla polskich klientów.
Z pewnością także polscy touroperatorzy zrobią wszystko, by skorzystać z hossy na Emiraty. Do tej pory jej beneficjentami są mniejsi gracze, specjaliści w dynamicznym pakietowaniu. Można się spodziewać, że liderzy rynku, tacy jak Itaka, włączą Dubaj do dynamicznego pakietowania, gdy tylko swe plany upubliczni LOT.
POWIĄZANE WPISY
8 maja 2024
Urlop w maju lub czerwcu: Mniej all inclusive, więcej zwiedzania.
Urlop poza tradycyjnymi długimi weekendami i ścisłym sezonem wakacyjnym ma co najmniej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 maja 2024
Na zimę Kolumbia – nowość w ofercie Rainbow
Od sezonu zimowego 2024/2025 klienci Rainbow będą mogli skorzystać z bogatej oferty…
0 Komentarzy7 Minuty
7 maja 2024
GTM Chemnitz: 5 254 spotkań branżowych i 97 proc. pozytywnych opinii
50. workshop Germany Travel Mart (GTM) w Chemnitz było według Niemieckiej Centrali…
0 Komentarzy4 Minuty
7 maja 2024
Pleasant Holidays wprowadza Polskę do swojej oferty
Dzięki staraniom Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Bahwan Tourism z Omanu nowym DMC na polskim rynku
Na polskim rynku turystycznym zadebiutowało Bahwan Tourism LLC, omański DMC (Destination…
0 Komentarzy1 Minuta
6 maja 2024
Biura podróży – w maju ceny imprez turystycznych znacznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
6 maja 2024
Słowacja zaprasza na XVII Dni Otwartych Piwnic
Słowacja i wino nie dla wszystkich osób w Polsce są oczywistym połączeniem, a przecież…
0 Komentarzy3 Minuty
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Wszystkie oczy na Dubaj/Emiraty – dobre wiadomości i niższe ceny biletów lotniczych […]