Trwa wielka walka reklamowa campingów o klienta
Liczba turystów odpoczywających na campingach nie rośnie szybko, trzeba więc próbować klientów przyciągnąć do siebie kosztem konkurencji – powiedział Jerko Sladoljev, dyrektor Stowarzyszenia TOP Camping z Chorwacji podczas I Forum Promocji Turystycznej zorganizowanego przez portal WaszaTurystyka.pl.
Gość podkreślił fenomen campingów – w Europie jest 25 tys. campingów, na których realizowanych jest 300 mln noclegów. Zatrudnionych na nich jest 49 tys. Osób. Ich obrót roczny to 30 mld euro, z czego ok. 3 – 5 proc., a więc 800 – 1,8 mld euro przeznaczane jest na promocję.
Jerko Sladoljev powiedział: “Kiedy mówimy o promocji, to jej podstawą powinien być produkt najwyższej jakości, czyli w przypadku campingów – obiekty 4,5 gwiazdkowe oferujące usługi na miarę użytkownika. Moim zdaniem takie wymagania, najwyższej jakości, odpowiedniej ceny i wysokiej jakości klientów chcących płacić odpowiednią do wysokości usług cenę, spełnia w Europie 10 -15 proc. Campingów. Trzeba pamiętać, że te najlepsze campingi mają już na początku sezonu sprzedanych 30 – 40 proc. rezerwacji. To bardzo często goście, którzy już tu byli do campingów podchodzą emocjonalnie, chcą wrócić na to samo miejsce. Promocja z jednej strony ma im przypominać o ulubionym campingu, z drugiej zaś – ma pomóc zapełnić pozostałe 60 proc.
Inne zjawisko polega na tym, że na wielu campingach pojawiają się forth faith goście, którzy przyjeżdżają na cały sezon, bo na campingu mogą zdalnie wykonywać swoją pracę.”
Gość ocenił, że jeśli chodzi o rezerwacje campingów to 30 proc. z nich dokonywanych jest online. Również taki procent gości korzysta na campingach z internetu.
Metody promocji campingów dzielą się mniej więcej po połowie: 50 proc. online, 50 proc. w sposób tradycyjny – broszury, reklam w prasie.
Obecnie już tylko 10 proc. gości, to goście spontaniczni – tacy, co przejeżdżają obok campingu i decydują się nie nim przenocować. 90 proc. rezerwuje dużo wcześniej.
Jerko Sladoljev skomentował: “Między innymi dlatego obecnie na rynku obserwujemy wielką walkę reklamową campingów o klienta. Każdy chce zdobyć jak najwięcej nowych gości, liczba gości campingów nie zwiększa się zbyt silnie, więc trzeba przeciągać klientów do siebie różnymi technikami reklamowymi.
Gość campingowy bywa specyficznym gościem, jest mobilny i w siedem dni potrafi zmienić osiem miejsc. Trzeba więc mu zaproponować pakiet wielu niewielkich usług, które stworzą na tyle silny ładunek emocjonalny, który zachęci go do wyboru danego miejsca.
Jak sądzę trend rozwojowy campingów w Europie jest stały i liczba miejsc na campingach będzie rosła w tempie 3-5 proc. rocznie. Gość campingowy jednak robi się coraz bardziej i trzeba szukać nowych technik promocyjnych, reklamowych żeby go przyciągnąć do siebie.”
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Travelist wybrał najlepsze hotele w Polsce
Eksperci portalu rezerwacyjnego Travelist.pl oraz goście obiektów hotelowych po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nocowanie.pl: Chorwacja nadal na topie. Polacy planują wakacje mimo wzrostu cen
Dane z serwisu Nocowanie.pl wyraźnie pokazują, że Polacy planują wyjazdy nad Adriatyk na…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
IGHP: Wielkanoc była dobra, a jeszcze lepiej zapowiada się majówka
W marcu hotele odnotowały wyniki na poziomie lutego i wciąż są one słabsze w porównaniu…
0 Komentarzy8 Minuty
11 kwietnia 2024
Novotel Warszawa Centrum świętuje 50. urodziny
Jeden z największych hoteli Novotel w Europie przez cały rok będzie świętował swój…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Marriott International planuje ekspansję na polskim rynku hotelarskim. W najbliższych latach otworzy ponad dziesięć obiektów
Marriott International ogłosił plany rozszerzenia portfolio w Polsce, gdzie w ciągu…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2024
Nocowanie.pl: Polacy coraz chętniej wybierają majówkę w górach. Hotelarze mają powody do optymizmu
Zainteresowanie noclegami na majówkę rośnie z dnia na dzień, a liczba rezerwacji sięga…
0 Komentarzy3 Minuty
29 marca 2024
Travelist.pl: tanie wakacje w maju. Polacy chętnie rezerwują urlopy
Jak wynika z danych ekspertów portalu rezerwacyjnego Travelist.pl, jeszcze w marcu długi…
0 Komentarzy4 Minuty