Marriott International planuje ekspansję na polskim rynku hotelarskim. W najbliższych latach otworzy ponad dziesięć obiektów

Marriott International ogłosił plany rozszerzenia portfolio w Polsce, gdzie w ciągu najbliższych kilku lat zamierza otworzyć ponad 10 obiektów. Na lokalnym rynku mają ponadto zadebiutować markiLe Meridien oraz Element Hotels by Westin. Planowane otwarcia jeszcze znacząco wzmocnią obecność firmy w Polsce. Obecne portfolio Marriott International na polskim rynku liczy 24 obiekty reprezentujących 12 marek, oferujących ponad 4,5 tys. pokoi w ośmiu miastach: Warszawie, Sopocie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu, Gdyni oraz Szczecinie.

Planowana ekspansja jest elementem strategii rozwojem portfolio w segmentach luksusowym, premium i select service w kluczowych lokalizacjach wypoczynkowych i biznesowych w Europie Wschodniej.

„Marriott International skupia się na rozwijaniu i dywersyfikacji swojego portfolio i usług w Polsce, aby zaspokoić silny popyt na podróże do tej destynacji. Z naszym cenionym portfolio marek, światowej klasy platformą dystrybucyjną oraz nagradzanym programem podróżniczym, Marriott Bonvoy, nieustannie tworzymy arakcyjne możliwości rozwoju dla właścicieli i franczyzobiorców na rynku” – mówi Janusz Mitulski, senior director of development, Central & Eastern Europe, Marriott International.

Marriott International odnotowuje wzrost swoich marek premium w Polsce. Wraz z otwarciem Le Meridien Kraków Royal w 2025 roku, firma zamierza wprowadzić do Polski europejskie dziedzictwo Le Meridien. Firma chce również zwiększyć obecność swoich marek zrzeszających hotele niezależne, otwierając obiekty Tribute Portfolio w Warszawie i Autograph Collection we Wrocławiu. Planowane jest także otwarcie drugiego w kraju hotelu Renaissance na gdańskiej starówce.

Segment select-service także pozostaje silnym motorem wzrostu na polskim rynku. Wiosną tego roku we Wrocławiu zadebiutuje Element by Westin, odpowiadając na  zapotrzebowanie na przedłużone pobyty. Four Points by Sheraton kontynuuje swój dynamiczny rozwój w Polsce, planując w roku 2025 kolejne dwa otwarcia w Poznaniu i Wrocławiu. Modna marka Moxy Hotels ma otworzyć w centrum Warszawy swój piąty obiekt na polskim rynku, a zarazem drugi w stolicy.

Marriott planuje również dalszą rozbudowę swojego luksusowego portfolio w Polsce poprzez planowane otwarcie swojego drugiego obiektu The Luxury Collection. Będzie to H15 Luxury Palace, Luxury Collection hotel położony w Pałacu Lubomirskich w Krakowie.

„Obserwujemy znaczący wzrost na rynku,dzięki możliwościom konwersji. Ponad połowa naszych projektów deweloperskich to projekty konwersji i adaptacji. Jest to dla nas dowód zaufania właścicieli do Marriott International oraz reputacji naszych światowej klasy marek” – dodał Mitulski.