Pyszne.pl: Polacy wybierają góry na zimę. Wzrost liczby zamówień do 21 proc.
Badania na podstawie zamówień z Pyszne.pl pokazują, że Polacy najchętniej wybierają góry zimą. W miejscowościach turystycznych, takich jak Szklarska Poręba i Karpacz, liczba zamówień wzrosła o 21 proc. i 19 proc. w sezonie zimowym w porównaniu do lata. W Zakopanem różnica wyniosła tylko 8 proc., co potwierdza trwałą popularność tego regionu przez cały rok.
Statystyki zebrane przez Pyszne.pl prezentują trendy dotyczące zamówień jedzenia na wynos w siedmiu znanych ośrodkach turystycznych: w górach (Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba), nad morzem (Kołobrzeg, Świnoujście) i na Mazurach (Giżycko, Ełk). Pod uwagę wzięto wszystkie rodzaje zamówień (odbiór osobisty i dostawa).
Góry latem czy zimą? Preferencje kulinarnych podróżujących
Analizując zamówienia w dwóch różnych okresach – wakacyjnym (lipiec-sierpień) i zimowym (styczeń-luty), badacze ustalili, że polscy turyści preferują góry zimą. W Szklarskiej Porębie i Karpaczu liczba zamówień wzrosła odpowiednio o 21 proc. i 19 proc. w okresie zimowym w porównaniu do lata. Zakopane stanowiło wyjątek, a różnica była tu mniejsza i wynosiła 8 proc., co wskazuje na stałą popularność tego regionu zarówno latem, jak i zimą.
Turyści coraz chętniej kierują się preferencjami kulinarnymi podczas podejmowania decyzji o wyborze miejsca na urlop. W przypadku Giżycka, serca Mazur, liczba zamówień w lecie przewyższała tę zimową o aż 73 proc. Ełk zanotował większe zainteresowanie wakacyjnymi daniami, liczba zamówień wzrosła o 16 proc. Na wybrzeżu również widać różnice – w Kołobrzegu liczba zamówień w sezonie wynosiła 41 proc. więcej niż zimą, a w Świnoujściu o 33 proc.
Smakowe preferencje w ośrodkach turystycznych
W zakresie preferencji kulinarnej, nadal dominują pizze i kebaby. W Zakopanem, gdzie turystyka kwitnie zarówno latem, jak i zimą zainteresowanie budzi burger. W Świnoujściu rosół popularnością wyprzedza nawet kebaby. W Ełku drugim najczęściej zamawianym daniem jest placek po węgiersku – choć na skalę całej Polski nie jest to jedno z najczęściej wybieranych dań.
POWIĄZANE WPISY
6 września 2024
SITE Poland i TT-Line promują odpowiedzialne podróże
SITE Poland, stowarzyszenie branży turystyki biznesowej zorganizowało pierwsze…
0 Komentarzy2 Minuty
6 września 2024
Stolica Madery w czołówce miast z najczystszym powietrzem
Funchal, stolica Madery znalazła się w pierwszej dziesiątce europejskich miast z…
0 Komentarzy1 Minuty
5 września 2024
TFG: blisko 4,6 mln podróżnych w I półroczu 2024 roku
Rośnie liczba osób korzystających ze zorganizowanych wyjazdów turystycznych. Z danych…
0 Komentarzy2 Minuty
4 września 2024
Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny
Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych…
0 Komentarzy3 Minuty
4 września 2024
Ryanair: promocyjna wyprzedaż tylko do północy
Ryanair uruchomił błyskawiczną wyprzedaż biletów na podróże we wrześniu i listopadzie.…
0 Komentarzy1 Minuta
4 września 2024
Itaka wprowadza ofertę rejsów wycieczkowych na sezon zima 24/25 i lato 25
Biuro Podróży Itaka informuje o wprowadzeniu do sprzedaży oferty rejsów wycieczkowych na…
0 Komentarzy5 Minuty
3 września 2024
Ryanair: 20,5 mln pasażerów w sierpniu
W sierpniu liniami Ryanair poleciało 20,5 mln pasażerów. To drugi miesiąc z rzędu, kiedy…
0 Komentarzy1 Minuta
3 września 2024
Fru.pl w rękach funduszu Resource Partners
Fundusz Resource Partners kupił 80 proc. udziałów Fru.pl i Vola.ro, należących do grupy…
0 Komentarzy3 Minuty
3 września 2024
Opole – tutaj bije muzyczne serce Polski
Opole to stolica województwa opolskiego. Jednak raz w roku staje się stolicą polskiej…
0 Komentarzy3 Minuty