Pyszne.pl: Polacy wybierają góry na zimę. Wzrost liczby zamówień do 21 proc.

Badania na podstawie zamówień z Pyszne.pl pokazują, że Polacy najchętniej wybierają góry zimą. W miejscowościach turystycznych, takich jak Szklarska Poręba i Karpacz, liczba zamówień wzrosła o 21 proc. i 19 proc. w sezonie zimowym w porównaniu do lata. W Zakopanem różnica wyniosła tylko 8 proc., co potwierdza trwałą popularność tego regionu przez cały rok.
Statystyki zebrane przez Pyszne.pl prezentują trendy dotyczące zamówień jedzenia na wynos w siedmiu znanych ośrodkach turystycznych: w górach (Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba), nad morzem (Kołobrzeg, Świnoujście) i na Mazurach (Giżycko, Ełk). Pod uwagę wzięto wszystkie rodzaje zamówień (odbiór osobisty i dostawa).
Góry latem czy zimą? Preferencje kulinarnych podróżujących
Analizując zamówienia w dwóch różnych okresach – wakacyjnym (lipiec-sierpień) i zimowym (styczeń-luty), badacze ustalili, że polscy turyści preferują góry zimą. W Szklarskiej Porębie i Karpaczu liczba zamówień wzrosła odpowiednio o 21 proc. i 19 proc. w okresie zimowym w porównaniu do lata. Zakopane stanowiło wyjątek, a różnica była tu mniejsza i wynosiła 8 proc., co wskazuje na stałą popularność tego regionu zarówno latem, jak i zimą.
Turyści coraz chętniej kierują się preferencjami kulinarnymi podczas podejmowania decyzji o wyborze miejsca na urlop. W przypadku Giżycka, serca Mazur, liczba zamówień w lecie przewyższała tę zimową o aż 73 proc. Ełk zanotował większe zainteresowanie wakacyjnymi daniami, liczba zamówień wzrosła o 16 proc. Na wybrzeżu również widać różnice – w Kołobrzegu liczba zamówień w sezonie wynosiła 41 proc. więcej niż zimą, a w Świnoujściu o 33 proc.
Smakowe preferencje w ośrodkach turystycznych
W zakresie preferencji kulinarnej, nadal dominują pizze i kebaby. W Zakopanem, gdzie turystyka kwitnie zarówno latem, jak i zimą zainteresowanie budzi burger. W Świnoujściu rosół popularnością wyprzedza nawet kebaby. W Ełku drugim najczęściej zamawianym daniem jest placek po węgiersku – choć na skalę całej Polski nie jest to jedno z najczęściej wybieranych dań.
POWIĄZANE WPISY
29 września 2023
Accor: inwestycje w Europie Środkowo-Wschodniej. Do sieci dołączą kolejne obiekty, w planach również renowacje
Grupa Accor kontynuuje rozwój swojego portfolio marek midscale i economy w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2023
WOT prezentuje nową publikację. Poznaj Warszawę „Nad dachami”
Warszawska Organizacja Turystyczna zaprezentowała swoją najnowszą publikację, "Nad…
0 Komentarzy1 Minuty
29 września 2023
MerlinX Srebrnym Partnerem XIII Forum Promocji Turystycznej
Już za 12 dni, 11 października w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach…
0 Komentarzy1 Minuty
27 września 2023
PHH uhonorowany międzynarodową nagrodą za program Ambasador
Polski Holding Hotelowy jako pierwsza polska firma hotelarska, otrzymał brązową nagrodę…
0 Komentarzy2 Minuty
27 września 2023
Środki transportu, łączcie się. O tym, jak ułatwić podróżnym przemieszczanie się porozmawiamy na XIII Forum Promocji Turystycznej
Turystyka jest ważnym sektorem gospodarki dla wielu krajów, zapewniającym znaczne dochody…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2023
Exim Tours poleci z Lublina do Hurghady
Od 6 czerwca 2024 roku do siatki połączeń z Portu Lotniczego Lublin dołączy Egipt. Loty…
0 Komentarzy1 Minuty
26 września 2023
Akademia Liderek Turystyki w Białymstoku – inspirujące warsztaty dla kobiet w branży turystycznej
Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis oraz redakcja WaszaTurystyka.pl mają przyjemność…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2023
Premiera utworu Moje Mazowsze. Powstała piosenka z okazji 25-lecia samorządu województwa mazowieckiego
25 września w Basenie Artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej odbyła się premiera…
0 Komentarzy2 Minuty