Nowe uniformy na 20-lecie easyJet

archiwum easyJet

Linia lotnicza easyJet świętuje dzisiaj dwudziestolecie swojej działalności. 10 listopada 1995 roku odbył się inauguracyjny lot pod banderą przewoźnika. Linia przewozi obecnie rocznie ponad 68 pasażerów pomiędzy 137 lotniskami w 31 krajach, a w rozbudowanej ofercie easyJet znajduje się 788 połączeń realizowanych na terenie całej Europy.

Pierwszy lot easyJet o numerze EZY121 wykonał kapitan Fred Rivett samolotem typu Boeing 737 – 200, a pierwszych pasażerów, w tym również założyciela linii, Steliosa, który wspólnie z przedstawicielami mediów znalazł się na pokładzie samolotu, odprawiła Lisa Burger (obecnie szefowa działu obsługi klienta). Wszyscy troje świętują dzisiaj 20. rocznicę działalności linii w siedzibie głównej easyJet w Luton.
Z okazji jubileuszu linia zaprezentowała okolicznościowe malowanie samolotu przedstawiające mozaikę złożoną z ponad 100 tysięcy zdjęć. Są to ujęcia przedstawiające 20-letnią historię przewoźnika widzianą z perspektywy pasażerów, którzy podzielili się z linią swoimi najpiękniejszymi wspomnieniami ze wspólnych podróży. Mozaika pokazuje również, jak w ciągu ostatnich dwóch dekad linia odmieniła sposób podróżowania dzięki konkurencyjnej polityce cenowej i przyjaznej obsłudze.,

Carolyn McCall, prezes easyJet, powiedziała: „Cieszymy się, że możemy wspólnie świętować wyjątkowy sukces easyJet, na który pracowaliśmy przez ostatnie dwie dekady. To właśnie dzięki wytężonej pracy udało nam się zmienić sposób podróżowania po Europie. Naszą ambicją było zakwestionowanie wysokich cen oferowanych przez tradycyjnych przewoźników lotniczych i przygotowanie konkurencyjnej oferty uszytej na miarę klientów w każdym wieku i o różnym budżecie. Od tamtej pory podróżowało z nami ponad 600 milionów pasażerów na pokładach ponad 4,7 milionów samolotów. Duch walki o lepsze lotnictwo pasażerskie jest w nas silny jak nigdy dotąd.
Pierwsze połączenia do Glasgow oferowaliśmy w cenie 29 funtów lub, tak jak głosiło nasze hasło reklamowe – w cenie jednej pary jeansów. Kultowy model Levis 501 to obecnie koszt 75 funtów, podczas gdy nasze loty do Glasgow w dalszym ciągu utrzymują swoją cenę – bilet można nabyć już za 27 funtów i 49 centów. Oczywiście, nie byłoby to możliwe bez zaangażowania wszystkich pracowników firmy. Ich praca pozwoliła nam zrewolucjonizować rynek lotniczy i sprawić, że latanie stało się przystępne dla wszystkich klientów. Chciałabym podziękować również wszystkim partnerom biznesowym i podwykonawcom, za ich profesjonalizm i zaangażowanie oraz klientom za lojalność i wsparcie. Świętując dwudziestolecie działalności jesteśmy jeszcze bardziej podekscytowani tym, co niesie przyszłość. Nie przestaniemy przekształcać branży lotniczej i z entuzjazmem patrzymy na kolejne dwudziestolecie, które rysuje się przed nami.”

Stelios Haji-Ioannou, założyciel i właściciel easyJet, dodał: „Dzisiejszy dzień jest wyjątkową okazją na przekazanie wyrazów wdzięczności wszystkim 30 000 osób, których codzienna praca tworzy markę easyJet. Chcę podziękować pracownikom i podwykonawcom. To ich wysiłek w powietrzu i na ziemi sprawia, że easyJet jest wyjątkowym przedsięwzięciem, dobrą inwestycją akcjonariuszy i marką uwielbianą przez klientów.”

Kapitan Fred Rivett, pilot inauguracyjnego lotu easyJet z Londynu Luton do Glasgow, wspominał: „Wracając pamięcią do 10 listopada 1995 roku przypominam sobie zimny i ciemny poranek oraz pierwszego pasażera, który wszedł na pokład. Byliśmy bardzo podekscytowani zdając sobie sprawę, że jesteśmy częścią początku demokratyzacji podróży lotniczych. Był to wyjątkowy moment zarówno dla mnie, jak i dla całej załogi. Podróż z Londynu Luton do Glasgow była krótkim, rutynowym wręcz lotem, ale wiedzieliśmy, że wspólnie otworzyliśmy nowy rozdział w historii lotnictwa pasażerskiego. Od tamtego momentu dzieli nas pełna wyzwań historia linii, a dzisiejszy dzień przywołuje wiele wspomnień i skłania do spojrzenia w przyszłość.”

Lisa Burger, szefowa działu obsługi klienta easyJet, odpowiedzialna za odprawę pasażerów inauguracyjnego lotu, dodała: „Pamiętam energię i podekscytowanie, jakie towarzyszyły naszemu inauguracyjnemu lotowi. Nigdy nie zapomnę, jak musiałam tłumaczyć pasażerom podczas odprawy, że nie potrzebują biletów, a tylko i wyłącznie potwierdzenia rezerwacji lub sam jej numer. Każdy z nich dostał plastikową kartę pokładową wielokrotnego użytku i instrukcję, że mogą zająć dowolne, wybrane przez siebie miejsce. 20 lat temu były to naprawdę innowacyjne rozwiązania.
Od początku istnienia linii, edukowaliśmy pasażerów na temat obsługi lotów i tłumaczyliśmy, że latanie może stać się bardziej przystępne jeśli zrezygnujemy z niepotrzebnych kosztów. Spotykaliśmy się z obawą, że będziemy jedną z tych firm, które giną w przedbiegach, ale jak widać nic takiego nie miało miejsca. Duch przebudowy branży lotniczej jest w nas wciąż żywy – wierzymy w markę easyJet oraz wypracowany przez nas model biznesowy, który zrewolucjonizował to, w jaki sposób podróżujemy. Po dwudziestu latach działalności w dalszym ciągu kwestionujemy obowiązujące standardy i poszukujemy innowacji, które mogą ulepszyć loty i sprawić, że podróże lotnicze staną się jeszcze bardziej przystępne.”

W okolicznościowym spotkaniu w siedzibie głównej easyJet brało udział ponad 500 gości, w tym media, inwestorzy i akcjonariusze, podwykonawcy oraz obecni i byli pracownicy linii. Gościom zaprezentowano wiele pamiątkowych przedmiotów przypominających historię firmy, w tym pierwsze reklamy wspomniane przez prezes linii, w których cenę lotów porównywano do ceny pary jeansów. Dodatkowo na wybiegu zostały zaprezentowane historyczne uniformy załogi obowiązujące od 1995 roku do dziś.
Oprócz podsumowania ostatnich dwudziestu lat działalności, goście mogli poznać wizję firmy na dalszy rozwój podróży pasażerskich. Zaprezentowano m.in. innowacyjną technologię, która zostanie wykorzystana w nowych uniformach załogi i inżynierów, a której zadaniem będzie ułatwienie komunikacji i zapewnienie większego bezpieczeństwa pracowników.

Z okazji swoich 20. urodzin, easyJet, wiodąca europejska linia lotnicza, zaprezentowała pierwsze na świecie uniformy wyposażone w zaawansowane technologicznie urządzenia, które pomogą załodze i zespołom inżynierów w komunikacji oraz zapewnieniu większego bezpieczeństwa podczas lotów.

Inteligentne uniformy to nowość, nad którą pracują specjaliści easyJet. Przewoźnik posiada bardzo bogatą historię innowacji sięgającą niemal daty powstania firmy. easyJet był pierwszą linią lotniczą, która wprowadziła możliwość rezerwacji biletów online już w 1998 roku, a najnowszym, szeroko komentowanym rozwiązaniem są inspekcje techniczne samolotów dokonywane przy pomocy dronów.

Nowe, zaawansowane technologicznie uniformy załogi samolotów easyJet będą zawierały:
· Diody LED umiejscowione na ramionach i obszyciach odzieży, które zapewnią dodatkowe oświetlenie w nagłych wypadkach;
· Diody LED zainstalowane w klapach marynarek oficerów, które będą wyświetlały najważniejsze informacje, takie jak numery lotów i destynacje;
· Wbudowane mikrofony, które usprawnią komunikację pomiędzy członkami załogi, pilotem i pasażerami;
· Diody LED wszyte w mankiety kurtek naziemnego personelu, które usprawnią ruch samolotów na ziemi.

Natomiast w wyposażeniu zespołu inżynierów easyJet znajdą się:
· Wbudowane kamery video umożliwiające zdalną diagnostykę dzięki przekazywaniu obrazu i dźwięku w czasie rzeczywistym do zespołu inżynierów;
· Bluzy z kapturami podświetlanymi diodami LED, które pomogą w oświetleniu miejsca pracy podczas przeglądów, zwiększając komfort specjalistów, którzy nie będą musieli korzystać z tradycyjnych latarek;
· Odblaskowe elementy odzieży dla lepszej widoczności na terenie lotniska;
· Czujniki jakości powietrza i barometry, które pomogą monitorować środowisko pracy i stworzyć mapę jakości powietrza, do której będą mieli dostęp klienci linii.

Tina Milton, szefowa personelu pokładowego easyJet, powiedziała: „Podstawową misją naszej załogi jest zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom. Niezmiernie cieszymy się, że mamy swój udział w powstawaniu pionierskiej technologii i mundurów, które pozwolą na zwiększenie bezpieczeństwa lotów oraz podniesienie poziomu obsługi klienta.”

System ten ma zostać wprowadzony w życie już w 2016 roku.