Mazowsze chce się lepiej promować
Mazowsze ma kłopot z tożsamością, ale jednocześnie różnorodność bogactwa. O tym jak wykorzystać marki lokalne i jak je budować, jak skutecznie promować miejscowości mazowieckie i cały region, rozmawiali uczestnicy IX Kongresu Promocji Mazowsza.
Impreza odbyła się w Centrum Kultury I Sportu w Pruszkowie I otwierający spotkanie, Krzysztof Rymuza, starosta pruszkowski, podkreślił: “Wiemy jak ważna jest promocja miasta i powiatu przez culture i turystykę. Bolączką często jest jednak brak środków na realizację śmiałych pomysłów.”
I o tym właśnie jak zdobywać środki na promocję, jak ją czynić tańszą a bardziej efektywną rozmawiali uczestnicy Kongresu podczas warsztatów. Celem była wymiana doświadczeń oraz wskazanie najnowszych trendów w budowaniu marki terytorialnej (lokalnej i regionalnej), tworzeniu wizerunku.
Poruszano tematy: „Nowe media vs. stare media”, „Od marki lokalnej do marki regionu”, „Internet ludzi i nowych możliwości, Social Media, Crowdfunding/Crowdsourcing” czy „Znane media, nowe możliwości. Jak zmierzyć sukces? Czyli opowieść o tym, jak zielony tramwaj objechał świat”. Uczetnicy warsztatów mogli spróbować swych sił w tworzeniu zadanych przez prowadzących kampanii.
Warsztaty i wykłady poprowadzili m.in. dr Jacek Pogorzelski, właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leader w Blue Fox, Bartosz Filip Malinowski, założyciel agencji WeTheCrowd, Justyna Lenarczyk, szkoleniowiec w firmie Inicado, Kinga Religa trener w Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej oraz Piotr Ruta, trener, doradca i konsultant. miękkich umiejętności menedżerskich.
Najmocniejszym punktem programu był wykład Jacka Pogorzelskiego “Od marki lokalnej do marki regionu”. Mówca podkreślił w nim m.in. “Silny region, to region niejednorodny. Silne regiony mają wiele marek, są silne swoją różnorodnością Z kolei dla turysty atrakcyjna jest różnorodność regionu zapewniająca ciekawe doświadczenia.”
Podczas wykładu mówiącego o krokach milowych w budowaniu marki, padały przykłady zagraniczne (m.in. wileu silnych merke kojarzonych z Bawarią) I krajowe (budowa marki wokół term w Uniejowie). Pogorzelski wyjaśnił m.in. na czym polega wyrazistość marki a na czym powinna polegać strategi zarządzania marką. Podsumował wykład kilkoma punktami, które decydująo tym, że istnieje marka regionu. Marka musi się kojarzyc z czymś konkretnym, skojarzenie to musi wyróżniać region, musi być związane z obietnicą atrakcyjnych doświadczeń, skojarzenie to zapewniać musi produktom regionu premię w postaci sprzedaży a marka musi okreslać tożsamość kulturową, społeczną I gospodarczą regionu.”
Do tej ostatniej części wykładu często nawiązywali uczestnicy debaty.
Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego, podkreśliła: „Mazowsze może się pochwalić bogactwem różnorodności, ale ma kłopot z tożsamością. W obrębie regionu mamy Kurpie, mamy Stare Mazowsze, mamy Podlasie i mamy Radom. Dobrym łącznikiem całego Mazowsza jest Wisła i oddolne inicjatywy sprawiły, że rzeczywiście rzeka połączyła ludzi z różnych miejsc regionu.
Jacek Pogorzelski dodał: “Nie ma deficytu pomysłów, jest nadpodaż pomysłów. Probleme są kryteria, według których oceniane są wszystkie pomysły. Musimy pamiętać, że żdana strategia nie uda się bez jasno postawionych priorytetów. Musimy czasami odrzucać ciekawe, bardzo dobre pomysły nie pasujące do całości strategii. To trudne, ale konieczne.”
Piotr Ruta, skomentował: “Trzeba bardziej wykorzystywać kapitał ludzki. Mamy w regionie świetnych młodych ludzi,musimy im tylko pozwolić wymyślać, nie ograniczac ich, pozwolić działać.”
Patronem medialnym Kongresu był portal WaszaTurystyka.pl
{gallery}8624{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
19 czerwca 2022
30. jubileuszowa edycja Meet The Bidder Summer Edition już za nami
14 czerwca był dniem pełnym międzynarodowych spotkań przedstawicieli sektora…
0 Komentarzy3 Minuty
13 czerwca 2022
XVI Festiwal “Śląskie Smaki” już 19 czerwca w Zabrzu
Podczas Festiwalu "Śląskie Smaki", drużyny konkursu kulinarnego przygotowując swoje dania…
0 Komentarzy3 Minuty
25 maja 2022
Mazury Zachodnie od kuchni w Starych Jabłonkach
Już 5 czerwca na plaży przy Hotelu Anders w Starych Jabłonkach odbędzie się Festiwal…
0 Komentarzy2 Minuty
17 maja 2022
Wielki powrót Festiwalu Podróży i Czasu Wolnego Piknik nad Odrą
W tym roku Piknik nad Odrą powrócił 7-8 maja na Wały Chrobrego w Szczecinie. Wydarzenie…
0 Komentarzy3 Minuty
11 maja 2022
MSiT objęło patronatem honorowym turystyczną akcję charytatywną dla dzieci z domów dziecka
Sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Andrzej Gut-Mostowy objął honorowym…
0 Komentarzy1 Minuty
5 maja 2022
Czechy Południowe regionem partnerskim podczas Pikniku nad Odrą w Szczecinie
Czechy Południowe będą gośćmi podczas Pikniku nad Odrą w Szczecinie. Jako region…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2022
Wakacje Marzeń – turystyczna akcja charytatywna dla dzieci z domów dziecka
Nie wszystkie dzieci mają możliwość skorzystania z letniego wypoczynku. Stowarzyszenia…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2022
Kolejna edycja Pikniku nad Odrą w Szczecinie już na początku maja
W dniach 7-8 maja na Wałach Chrobrego w Szczecinie, ponownie odbędzie się Festiwal…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2022
Naukowo o bezpieczeństwie klientów firm turystycznych
Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji wraz z Turystyczną Organizacją Otwartą…
0 Komentarzy2 Minuty