Mazowsze chce się lepiej promować
Mazowsze ma kłopot z tożsamością, ale jednocześnie różnorodność bogactwa. O tym jak wykorzystać marki lokalne i jak je budować, jak skutecznie promować miejscowości mazowieckie i cały region, rozmawiali uczestnicy IX Kongresu Promocji Mazowsza.
Impreza odbyła się w Centrum Kultury I Sportu w Pruszkowie I otwierający spotkanie, Krzysztof Rymuza, starosta pruszkowski, podkreślił: “Wiemy jak ważna jest promocja miasta i powiatu przez culture i turystykę. Bolączką często jest jednak brak środków na realizację śmiałych pomysłów.”
I o tym właśnie jak zdobywać środki na promocję, jak ją czynić tańszą a bardziej efektywną rozmawiali uczestnicy Kongresu podczas warsztatów. Celem była wymiana doświadczeń oraz wskazanie najnowszych trendów w budowaniu marki terytorialnej (lokalnej i regionalnej), tworzeniu wizerunku.
Poruszano tematy: „Nowe media vs. stare media”, „Od marki lokalnej do marki regionu”, „Internet ludzi i nowych możliwości, Social Media, Crowdfunding/Crowdsourcing” czy „Znane media, nowe możliwości. Jak zmierzyć sukces? Czyli opowieść o tym, jak zielony tramwaj objechał świat”. Uczetnicy warsztatów mogli spróbować swych sił w tworzeniu zadanych przez prowadzących kampanii.
Warsztaty i wykłady poprowadzili m.in. dr Jacek Pogorzelski, właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leader w Blue Fox, Bartosz Filip Malinowski, założyciel agencji WeTheCrowd, Justyna Lenarczyk, szkoleniowiec w firmie Inicado, Kinga Religa trener w Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej oraz Piotr Ruta, trener, doradca i konsultant. miękkich umiejętności menedżerskich.
Najmocniejszym punktem programu był wykład Jacka Pogorzelskiego “Od marki lokalnej do marki regionu”. Mówca podkreślił w nim m.in. “Silny region, to region niejednorodny. Silne regiony mają wiele marek, są silne swoją różnorodnością Z kolei dla turysty atrakcyjna jest różnorodność regionu zapewniająca ciekawe doświadczenia.”
Podczas wykładu mówiącego o krokach milowych w budowaniu marki, padały przykłady zagraniczne (m.in. wileu silnych merke kojarzonych z Bawarią) I krajowe (budowa marki wokół term w Uniejowie). Pogorzelski wyjaśnił m.in. na czym polega wyrazistość marki a na czym powinna polegać strategi zarządzania marką. Podsumował wykład kilkoma punktami, które decydująo tym, że istnieje marka regionu. Marka musi się kojarzyc z czymś konkretnym, skojarzenie to musi wyróżniać region, musi być związane z obietnicą atrakcyjnych doświadczeń, skojarzenie to zapewniać musi produktom regionu premię w postaci sprzedaży a marka musi okreslać tożsamość kulturową, społeczną I gospodarczą regionu.”
Do tej ostatniej części wykładu często nawiązywali uczestnicy debaty.
Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego, podkreśliła: „Mazowsze może się pochwalić bogactwem różnorodności, ale ma kłopot z tożsamością. W obrębie regionu mamy Kurpie, mamy Stare Mazowsze, mamy Podlasie i mamy Radom. Dobrym łącznikiem całego Mazowsza jest Wisła i oddolne inicjatywy sprawiły, że rzeczywiście rzeka połączyła ludzi z różnych miejsc regionu.
Jacek Pogorzelski dodał: “Nie ma deficytu pomysłów, jest nadpodaż pomysłów. Probleme są kryteria, według których oceniane są wszystkie pomysły. Musimy pamiętać, że żdana strategia nie uda się bez jasno postawionych priorytetów. Musimy czasami odrzucać ciekawe, bardzo dobre pomysły nie pasujące do całości strategii. To trudne, ale konieczne.”
Piotr Ruta, skomentował: “Trzeba bardziej wykorzystywać kapitał ludzki. Mamy w regionie świetnych młodych ludzi,musimy im tylko pozwolić wymyślać, nie ograniczac ich, pozwolić działać.”
Patronem medialnym Kongresu był portal WaszaTurystyka.pl
{gallery}8624{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2022
Sądecka Turystyka pokazała potencjał
12 grudnia w Krynicy Zdroju w Hotelu Belmonte odbyła się pierwsza edycja Conference &…
0 Komentarzy5 Minuty
13 grudnia 2022
X Gremium Ekspertów Turystyki – udane spotkanie branży
X jubileuszowa edycja Gremium Ekspertów Turystyki okazała się największą z…
0 Komentarzy2 Minuty
30 listopada 2022
MTB Grand Edition: nowe kierunki, około 100 wystawców i ponad 1500 spotkań podczas trzydniowego wydarzenia
Meet The Bidder Grand Edition w Warszawie w rozszerzonej, trzydniowej formule zebrał…
0 Komentarzy5 Minuty
29 listopada 2022
O turystyce przyszłości będą debatować w Krynicy Zdroju
Już 12 grudnia 2022 w Krynicy Zdrój odbędzie się pierwsza edycja Conference & Expo…
0 Komentarzy1 Minuty
18 listopada 2022
Międzynarodowa konferencja “Edukacja i szkolenia na rzecz zrównoważonej turystyki w Europie” już 1 grudnia w Warszawie
Wydarzenie poświęcone będzie tematyce włączania kompetencji z zakresu zrównoważonego…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2022
Meet the Bidder ponownie w wersji Grand Edition
Już za dziewięć dni w hotelu Arche Krakowska w Warszawie odbędzie się jesienna edycja…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2022
Za nami konferencja Turysta 2022. Trendy w hotelarstwie, storytelling i analiza danych rynkowych
Energiczne wystąpienia, ożywione debaty oraz okazja do spotkania praktyków i…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2022
XII Lubelska Gala Turystyki. Chmielaki Krasnostawskie zwycięzcą na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2022
Lubelska Gala Turystyki organizowana przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną we…
0 Komentarzy2 Minuty
25 października 2022
Druga edycja „Dni Hiszpanii Tapas & Fiesta” już od 27 października w Hali Gwardii w Warszawie
Od 27 do 30 października w Hali Gwardii w Warszawie odbędą się „Dni Hiszpanii Tapas &…
0 Komentarzy3 Minuty