Dolny Śląsk Złotym Partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej

Fot. materiał partnera

XIV Forum Promocji Turystycznej organizowane przez Waszą Turystykę zbliża się wielkimi krokami (zapraszamy już 11 kwietnia 2024 do wrocławskiego Hydropolis). W gronie partnerów miło nam powitać Dolny Śląsk – Złotego Partnera wydarzenia i przedstawić nowy film promujący region.

Różnorodność, otwartość, niesamowite historie – to wszystko znaleźć można w najnowszym spocie promujący Dolny Śląsk. Motywem przewodnim jest dialog mieszkańców i turystów: przewijające się przez cały film kolorowe samolociki łączą ludzi i miejsca, zapraszając do eksploracji regionu.

Czym może pochwalić się Dolny Śląsk? Najwięcej zabytków w Polsce, niesamowite zamki i pałace, malownicze uzdrowiska, góry, szlaki rowerowe i piesze, piękno parków narodowych oraz rezerwatów, stawy, doliny rzek, klimatyczne miasta i szeroka oferta kulturalna, a to wszystko w jednym miejscu. Całość okraszona trudną i arcyciekawą historią, którą z pasją wciąż odkrywają odwiedzający region.

„Dolny Śląsk to moje miejsce na ziemi. Wydawało mi się, że po tylu latach znam je od podszewki, jednak ten film pozwolił mi spojrzeć na większość ze znanych mi miejsc z nowej perspektywy. Atmosfera klipu jest absolutnie magiczna i jestem przekonany, że zachęci do zwiedzania naszego pięknego regionu nawet tych, którzy tak jak ja myśleli, że nic już ich nie zaskoczy. A zatem odkrywajmy tajemniczy Dolny Śląsk!” – zachęca marszałek Cezary Przybylski.

Za produkcję filmu odpowiada Tomasz Kempski i firma By People. Reżyserem spotu jest Michał Radziejewski. W kreacji zastosowano nowoczesne techniki filmowe oraz komputerowe. Ekipa przemierzyła 2000 km na terenie Dolnego Śląska, by pokazać niesamowity charakter regionu. Spot powstał w pięciu językach i kilku wersjach.

„W spocie opierającym się na przekazie strategii wizerunkowej Dolnego Śląska, chcieliśmy pokazać, że hasła w niej zawarte jak gościnność, różnorodność, tajemniczość czy odkrywanie są prawdziwymi przymiotami tego regionu” – mówi producent filmu Tomasz Kempski.

„Spot będzie można zobaczyć w telewizjach ogólnopolskich i regionalnych, w Internecie i social mediach, w komunikacji miejskiej w największych miastach Polski, w regionalnych kolejach w całym kraju, a także w samolotach” – dodaje Bartłomiej Kubicz, dyrektor Departamentu Kultury, Turystyki i Promocji w UMWD.

Turystyka jest jedną z ważniejszych gałęzi gospodarki na Dolnym Śląsku. Z roku na rok Dolny Śląsk przyciąga większą liczbę turystów.

„Według ostatnich badań ruchu turystycznego w 2022 roku nasz region odwiedziło 13,5 miliona turystów i odwiedzających jednodniowych. Odzwierciedla to też naszą pozycję na polskim rynku turystycznym, gdzie pod względem wielkości ruchu turystycznego plasujemy się na 3 pozycji (za Małopolską i Mazowszem). Z danych GUS wynika, że 20% turystów w naszym regionie pochodzi z zagranicy, a według innego źródła, firmy Selectivv, 16% turystów i odwiedzających jednodniowych to ruch wewnątrzregionalny” – mówi Arleta Bzdun z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Przed Dolnym Śląskiem stoją kolejne zadania i wyzwania promocyjne, w tym duża kampania związana z nowym spotem, a także start sezonu turystycznego. W jej ramach władze regionu zachęcają do zgłaszania pomysłów i cytatów, które wraz z nową kampanią powędrują w świat. Tak by region, podtrzymując tradycję otwartości, nawiązał dialog z mieszkańcami i turystami, w Polsce i poza jej granicami.

Spot można obejrzeć tutaj.

Materiał partnera