Koreańska super aplikacja travelowa Yanolja łapie kolejne miliardy to będzie wzór dla rynku
Czy super aplikacje zawładną travelowym rynkiem ? Ekspansja Yanolja w Korei a także plany Air Asia dają do myślenia.
Najbardziej popularna w Korei super aplikacja travelowa Yanolja pochwaliła się kolejną rundą finansowania. Otrzyma od japońskiego funduszu Softbank niebagatelną kwotę 1.7 mld dolarów.
Super aplikacje jako one stop shop święcą triumfy w Korei
Jak powszechnie wiadomo Koreańczycy są obsesjonatami na punkcie technologii. Życie w cyfrowym świecie osiągnęło najwyższy poziom właśnie w tym regionie globu. Warto więc rzucić okiem na to, co dzieje się w obszarze travel, być może te trendy przyjdą do nas szybciej, niż się wydaje.
Yanolja jako one stop shop – podejście twórców super aplikacji jest bardzo sensowne
Chcą oni by klient za jej pośrednictwem zaspokajał wszystkie potrzeby związane zarówno z klasycznym podróżowaniem, jak i codzinnym spędzaniem wolnego czasu. W aplikacji mamy, więc klasyczne usługi rezerwacji biletów, hoteli czy parków rozrywki. Uwypuklone są też najbardziej atrakcyjne destynacje krajowe takie jak Busan czy Jeju.
Obok turystycznego contentu bardzo mocno promowany jest ten związany z codziennym spędzaniem wolnego czasu. Mamy więc możliwość rezerwacji restauracji albo po prostu grania w najpopularniejsze mobilne gry. Wszystkie ważne potrzeby z zakresu spędzania wolnego czasu możemy zrealizować za pośrednictwem tej jednej super aplikacji.
Takie podejście przypadło do gustu użytkowników Yanolja cieszy się statusem Unicorna
Takie podejście do cyfrowej konsumpcji zdaje się bardzo podobać użytkownikom. Aplikacja rozwijają się w ekspotencjalnym tempie. Już w 2019 roku osiągnęła status Unicorna, tj. spółki wycenianej na miliard dolarów. Wtedy właśnie w aplikacje zainwestował Booking holding, wykładając 180 milionów dolarów. Obecna inwestycja anonsowana przez Softbank jest prawie 10 krotnie większa. Z takimi środkami super aplikacja z pewnością przyśpieszy swoją ekspansję.
Czy w Polsce możliwe są podobne rozwiązania, użytkownicy chcieliby wielu usług w 1 miejscu
Można spekulować, czy w Polsce możliwe jest podobne rozwiązanie. Z pewnością integracja wielu usług w jednym miejscu ma sens. Połączenie rezerwacji contentu stricte turystycznego z innymi (restauracyjnym) mogłoby dać dobre rezultaty. Taki przykładowy mix eSky, Panek Carsharing, Travelista, Pyszne.pl, Sky Casha dałby wiele użytecznego contentu w jednym miejscu. Droga do takiej integracji wydaje się jednak daleka.
Choć można pokusić się o próbę na mniejszej skali np. w obszarze transportu synergie wydają się oczywiste. Integracja Yanosika, Jak Dojadę, Sky Casha i Panka byłaby naprawdę jakościową zmianą. Może Koreańczycy pokażą nam jak to robić.
Wielkie travelowe brandy w Azji chcą być liderami E-commerce Air Asia ma wytyczyć ścieżkę
Swego czasu bardzo głośno było o planach potentata przewozów lotniczych w Azji, Air Asia uruchomienia wielkiej e-commercowej maszyny, której podstawom miała być wielomilionowa baza klientów przewoźnika. Tu także pojawiła się koncepcja super aplikacji. Ostatnio głośno o jej wejściu na rynek dystrybucji produktów spożywczych w Singapurze.
Ale z pewnością nie jest to jedyny pomysł na rozwój. Air Asia jasno deklaruje, iż Super App ma być pomysłem na uniezależnienie się od biznesu lotniczego, sam czas COVID-u miał być wykorzystany przez przewoźnika głównie na rozwój super aplikacji. Na razie w odróżnieniu od Azji, europejskim przewoźnikom nie udało się choćby skutecznie sprzedawać pakietów wakacyjnych. Porażki na tym polu odnotowały Wizz Air i Ryanair. Być może było po prostu za wcześnie.
Azja wydaje się być zwykle kilka lat do przodu przed nami jeżeli chodzi o cyfrowe/e-commercowe trendy. Zobaczymy, czy podejście ala Super Aplikacja, doczeka się pierwszych realizacji także u nas i jak to wpłynie na obraz turystycznego rynku.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Rekordowy rok 2023 Biura Podróży Sun & Fun
Biuro Podróży Sun &Fun przedstawiło ofertę na lato 2024 roku. Przy okazji pochwaliło się…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
30 listopada 2023
Program Interreg Next Polska-Ukraina 2021-2027: wspólna troska o rozwój obszarów przygranicznych
Obszary przygraniczne na terenie całej Unii Europejskiej, a zwłaszcza na jej granicach…
0 Komentarzy9 Minuty
29 listopada 2023
Rainbow: zimą ciepłe kraje odwiedzi blisko 180 tys. turystów
W Rainbow zakończyły się pierwsze loty do wszystkich egzotycznych miejsc na zimę 2023/24.…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
Rusza rejestracja uczestników na III Galę Waszej Turystyki
Już od dziś można zarejestrować się na III edycję Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2023
Turystyka w Szwajcarii wróciła do poziomu sprzed 2019 roku
Wraz ze startem nowego sezonu narciarskiego Switzerland Tourism Polska przedstawiło…
0 Komentarzy2 Minuty