Turystyka bije rekordy w sprzedaży online. Wzrost wydatków o 52 proc.

Według najnowszego raportu Grupy Nexi, firmy zajmującej się płatnościami elektronicznymi, wydatki online konsumentów na podróże w 2022 roku wzrosły o 52 proc. Całkowita wartość internetowych wydatków na bilety, rezerwacje hotelowe oraz wycieczki wyniosła ponad 175 mld euro. Z tej kwoty Europejczycy przeznaczyli 52 mld euro na hotele, prawie 45 mld euro na loty, a 33 mld euro na wycieczki czarterowe i objazdowe.
Sektor turystyczny odpowiadał za 32 proc. wszystkich zakupów online na wszystkich analizowanych przez Nexi rynkach (Austria, Dania, Finlandia, Niemcy, Włochy, Norwegia, Szwecja oraz Szwajcaria). Na czele są Włosi i Niemcy, którzy 70 proc. swoich internetowych wydatków przeznaczyli na podróże, wycieczki i bilety. Jednak to Austria i Finlandia biły rekordy, ponieważ w tych krajach Grupa Nexi odnotowała największy wzrost wydatków na usługi turystyczne w stosunku do 2021 roku – ponad 110 proc.
Badanie, w którym wzięło udział ponad 10 tys. konsumentów, wykazało również, że ponad dwie trzecie z nich preferuje rezerwacje w lokalnych internetowych serwisach rezerwacyjnych niż na zagranicznych platformach. Rezerwujący jako główny powód podali chęć wspierania krajowego sektora turystycznego (47 proc., natomiast 29 proc. stwierdziło, że robi to z przyzwyczajenia. Jeden na pięciu rezerwujących (19 proc.) podkreśla, że świadomie nie wspiera międzynarodowych serwisów rezerwacyjnych.
Całościowe wydatki na zakupu online wzrosły o 11 proc. w 2022 roku, przy czym największy w nich udział mają dobra fizyczne (49 proc.), rezerwacje – 32 proc., a usługi – 19 proc.
POWIĄZANE WPISY
28 września 2023
Slawonia – kraina wina
Slawonia, malowniczy region na wschodnich obszarach Chorwacji, stała się znaczącym…
0 Komentarzy3 Minuty
26 września 2023
Analiza Kiwi.com: millenialsi najchętniej wybierają city breaki
Kiwi.com, firma zajmująca się technologią turystyczną oraz wyszukiwarka tanich lotów,…
0 Komentarzy2 Minuty
21 września 2023
Niemiecka Centrala Turystyki stawia na kulturę i zrównoważony rozwój w 2024 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) ogłosiła plany na 2024 rok, w których skoncentruje się…
0 Komentarzy5 Minuty
20 września 2023
Najciekawsze jarmarki świąteczne w Saksonii w okresie Adwentu 2023
Biura podróży, a także turyści indywidualni, przygotowują się już do jesienno-zimowego…
0 Komentarzy5 Minuty
20 września 2023
Žatec w UNESCO. Tradycje chmielarskie zostały wpisane na Światową Listę Dziedzictwa
Miasto Žatec oraz jego tradycje związane z uprawą chmielu zostały docenione przez UNESCO…
0 Komentarzy2 Minuty
20 września 2023
Sezon turystyczny w Chorwacji: ponad milion Polaków na wakacjach
Według danych z systemu eVisitor 15 września Chorwacja odnotowała przyjazd ponad miliona…
0 Komentarzy3 Minuty
20 września 2023
Dlaczego warto i co oprócz plaż ma do zaoferowania Jamajka?
Tak, Jamajka ma piękne plaże. Tak, warto je odwiedzić. Ale wyspa może zaoferować o wiele…
0 Komentarzy4 Minuty
11 września 2023
W pierwszym półroczu 2023 Maderę odwiedziło ponad milion turystów. 53 tys. osób przyjechało z Polski
Polska osiągnęła ponad 50 proc. wzrost względem pierwszej połowy 2022 roku i znajduje się…
0 Komentarzy1 Minuty
8 września 2023
Azerbejdżańska Organizacja Turystyczna zatrudniła Aviareps jako swoją agencję PR w Europie
Azerbejdżańska Organizacja Turystyczna (ATB) wybrała Aviareps na swoją agencję PR w…
0 Komentarzy1 Minuty