Dyplomatyczne otwarcie roku KIG z turystycznymi akcentami
W czwartek 17 lutego odbyło się Dyplomatyczne Otwarcie Roku organizowane periodycznie przez Krajową Izbę Gospodarczą. W siedzibie PKOL pojawiły się liczne reprezentacje dyplomatyczne, przedstawiciele agend rządowych, biznesu i polskich regionów. Nie zabrakło akcentów turystycznych.
Globalizacja polskiego biznesu szansą dla turystyki
Obserwując wystąpienie prelegentów, jak i przypatrując się zgromadzonym gościom można było wyciągnąć kilka ciekawych wniosków. Widać jak na dłoni postępującą globalizację polskiego biznesu. Pojawia się coraz więcej firm, których ambicje są naprawdę globalne przez duże G. Swoją ofertę prezentowały na stoiskach m.in. PBG Arena czy Jakusz.
W kuluarach można było porozmawiać z przedstawicielami zarówno tradycyjnych branż, jak rolno-spożywcza, którą reprezentowały m.in. Mlekovita czy Ewa-Bis, były też firmy, które stanowić będą o przyszłości, jak związana z biznesem wodorowym Hynfra. Podczas wystąpienie, pojawiły się też akcenty turystyczne, najsilniej wybrzmiały one podczas prezentacji reprezentanta Mazowsza – widać było, że mocno na sercu leży województwu promowanie lokalnego produktu turystycznego.
Silną reprezentację wystawił też PTAK – Expo i tu kolejna ciekawa informacja. Potwierdzają się wiadomości, iż doczekamy się wreszcie ponownie turystycznych targów w Warszawie. PTAK Expo ma przygotować je pod marką TT Warsaw.
Arabia Saudyjska, Angola i RPA – kierunki, na których będzie wspierany polski biznes
Pojawiła się też inna ciekawa informacja traktująca o wsparciu ekspansji polskiego biznesu na nowych biznesowych kierunkach. Wymieniono m.in. Arabię Saudyjską, Angolę czy RPA, pierwszy z tych krajów z pewnością będzie mocno zacieśniał więzy z Polską. Pomoże inwestycja saudyjska w Lotos, ale również aktywność Saudów w zakresie promocji turystycznej w Polsce. Wybrano już osobę, która ma ją organizować. Na wydarzeniu był obecny Ambasador Arabii Saudyjskiej J.E. Saad Saleh Alsaleh, podkreślano, że już dziś ten kraj z 3 mld obrotu z Polską, jest jej najważniejszym partnerem gospodarczym w regionie.
Katarzyna Czajka zajmie się promocją Arabii Saudyjskiej w regionie
Afrykańskie kierunki to z kolei bardzo dobra wiadomość dla linii lotniczych i PPL, te ostatnie marzy o afrykańskim przewoźniku sieciowym na Okęciu. Mocniejsze więzi biznesowe między Polską a Afryką mogą pomóc zrealizować ten sen. Nakłonienie Ethiopianair, by pojawił się w Warszawie stanie się realne.
Bośnia i Hercegowina cieszy się z pierwszego połączenia lotniczego
Podczas eventu można było też porozmawiać z przedstawicielami mniejszych państw, dla których zarówno polskie firmy, jak i nasi turyści są kluczowymi klientami. Entuzjazmu nie kryła ambasador Bośni i Hercegowiny, ten mały a piękny kraj właśnie doczekał pierwszego połączenia lotniczego z Polski. Specjalizujące się w Bałkanach biuro Rego Bis uruchomi we współpracy z LOT-em wyczekiwany czarter do Mostaru, na razie z Katowic. Połączenie ma odpowiedzieć na oczekiwania zarówno klientów z segmentu turystyki plażowej, kulturowej, jak i biur pielgrzymkowych.
Aktywność polskich firm na Bałkanach nie uszła uwadze tamtejszych linii lotniczych, widać, że sondują one rynek i jest duża szansa, że w kolejnych latach wybór połączeń na Bałkany będzie jeszcze bogatszy.
Mazowsze i Dolny Śląsk z ciekawymi turystycznymi stoiskami
Nie można też było nie zauważyć licznie reprezentowanych polskich regionów, w sumie było ich osiem. Najbardziej zwracały na siebie uwagę dwa stoiska tj. Dolny Śląsk i Mazowsze. Mazowsze postawiło na promocję turystyczną z głównym akcentem na kulinaria. Związana na co dzień ze Skansenem Wsi Radomskiej firma cateringowa wywiązała się z zadania doskonale. Poza lokalnymi smakami można było też spróbować m.in. soków z Doliny Radomki.
Nie mniejszą popularnością cieszyło się stoisko Dolnego Śląska, tu także mieliśmy do wyboru sporo rożnych materiałów, i to zarówno traktujących o atrakcyjności inwestycyjnej regionu, jak i jego walorach turystycznych. Obsługa stoiska czyniła wiele dobrego, by zainteresować gości regionem.
Dyplomatyczne otwarcie roku pokazało jak wielki jest głód off-linowych imprez branżowych, podczas których można wymienić się wiedzą i podtrzymywać relacje. Turystyka też czeka na pełen restart swoich wydarzeń, już w następnym tygodniu Gala Waszej Turystyki w Warszawie, a później w kwietniu kolejne Forum Waszej Turystyki w Łodzi. Wracamy do normalności.
POWIĄZANE WPISY
6 maja 2024
Biura podróży – w maju ceny imprez turystycznych znacznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
6 maja 2024
Słowacja zaprasza na XVII Dni Otwartych Piwnic
Słowacja i wino nie dla wszystkich osób w Polsce są oczywistym połączeniem, a przecież…
0 Komentarzy3 Minuty
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty