Katarzyna Czajka zajmie się promocją Arabii Saudyjskiej w regionie

Wyjaśniła się dość sensacyjna zmiana kadrowa w liniach Emirates w Polsce. Prawa ręka country managera Macieja Pyrki, Katarzyna Czajka opuściła linie dosłownie przed paroma dniami. Akurat w 9. urodziny warszawskich operacji Emirates. Wybrała przygodę związaną z promocją Arabii Saudyjskiej w regionie.

Arabia Saudyjska miała już otwierać biura w regionie

Już jakiś czas temu pisaliśmy o ambitnych planach otwarcia biur promocji Arabii Saudyjskiej w regionie. Został nawet rozpisany przetarg, w którym stanęły wszystkie mocne w branży reprezentacji brandy.

Arabia Saudyjska otwiera biuro na Europę Centralną – Warszawa czy Praga ?

Finalnie okazało się jednak, że w Rijadzie zmieniono decyzje i otwarcie nowych biur wstrzymano. Teraz wydaje się, że zwyciężyła nowa koncepcja. W pierwszej kolejności działalność zacznie doświadczony na rynku manager i ona będzie układała cały proces od początku.

Wybór padł na Katarzynę Czajkę

Osobą odpowiedzialną za promocję Arabii Saudyjskiej w regionie będzie właśnie Katarzyna Czajka. Wybór wydaje się logiczny, doświadczenie w pracy w Emirates z pewnością było wielkim atutem i mogło przeważyć o ostatecznym wyborze. Taka personalna decyzja to kolejny dowód na to, że Saudowie bardzo poważnie myślą o wzmocnieniu swojej obecności w Polsce.

Sprzedażowe wyniki zatokowych destynacji w regionie jak Ras Al Khaimah, czy Dubaju dają do myślenia. Z pewnością regiony V4 i CIS muszą być dla nich jednym z priorytetów. W ostatnim czasie dostaliśmy jeszcze kolejny argument wskazujący na dalsze zacieśnianie się więzi między Polską a Arabią Saudyjską. Jest nim zapowiadana inwestycja koncernu z Arabii w Lotos. Rosnące powiązania biznesowe to także doskonała wiadomość w kontekście spodziewanych rejsów bezpośrednich. Na ich rzecz działa już PPL, na razie na przeszkodzie stoi bark umowy międzynarodowej, ale w kontekście wspomnianej inwestycji w LOTOS z pewnością ten problem szybciutko zniknie.

Potężne inwestycje w turystykę będą wymagały wielkich działań promocyjnych na rynkach

Imponujący plan inwestycji Arabii Saudyjskiej w turystykę, zwany jako projekt vision 2030 będzie też z pewnością wymagał wzmożonych działań na rynkach, z których mają przylatywać turyści. Duży wzrost w segmencie podróży luxury /szytych na miarę, każe stawiać m.in. na Polskę. Mimo że na zbudowanie nowoczesnej infrastruktury turystycznej poczekamy jeszcze chwile to zegar zaczął już tykać. Odpowiednie działania należy zacząć planować i realizować już dzisiaj. Z tego też powodu może wynikać wspomniana wyżej nominacja.

Widać, że linie lotnicze już dziś szykują się, by zagwarantować sobie miejsce na tym przyszłościowym rynku. W ostatnich dniach linie Fly Dubai ogłosiły loty do ikony saudyjskiej turystyki AlUla. Takich newsów już za moment możemy spodziewać się znacznie więcej. Czekamy na oficjalną prezentacje nowej reprezentantki saudyjskiej turystyki, z pewnością zbiegnie się ona z prezentacją ambitnych planów marketingowych w Polsce i całym regionie V4.