Ofensywa marketingowa Emiratów – nowe atrakcje, Expo, ekspansja Wizz Aira i czas na LOT
Ogłaszaniu nowych atrakcji w Emiratach nie ma końca? Boom trwa w najlepsze? Wizz Air i LOT podkręcą dodatkowo tę tendencje ?
Potencjał turystyczny Emiratów rośnie w okamgnieniu pomagają planowane z wielkim rozmachem inwestycje. Swoje in plus dokłada też Covid. Emiraty są destynacją która sprzedaje się doskonale w sezonie zimowym.
Emiraty zjednoczą siły by wspólnie kreować markę turystyczną
Warto odnotować deklaracje Mahameda Khaliffa Al Mubaraka z Departamentu Kultury i Turystyki Abu Dhabi. W sposób klarowny daje ona do zrozumienia iż Emiraty będą mocno pracowały nad wspólną strategią marketingową / jedna marką.
Naturalnie z uwzględnieniem różnorodności i walorów jakie mają do zaoferowania poszczególne emiraty zrzeszone w ZEA.
Należy się spodziewać iż wspólne działanie oznacza jeszcze większą siłę marketingowego przekazu i globalnego dotarcia. W tym do interesującego nas regionu Europy Centralnej/Polski.
Ras Al Kahaimah – nagrody i darmowe testy PCR by wesprzeć turystykę
Tradycyjnie bardzo aktywny w komunikowaniu pro sprzedażowych informacji jest emirat Ras Al Khaimah. Emirat po raz drugi z rzędu został wybrany na najważniejszą destynacją turystyczną przez ministrów turystki krajów z zatoki.
Nie ustaje też w inwestycjach związanych z dywersyfikacją oferty. Głównie skupiając się na nowej ofercie w masywie górskim Jebel Jais. Ukłonem dla turystów jest też wprowadzenie darmowych testów PCR, przeprowadzanych w oparciu o ultranowoczesną infrastrukturę medyczną.
Stale pracuje też nad ofertą dla fanów sportu w tym biegaczy. Wytyczając nowe szybkie trasy predysponowane do bicia rekordów.
Nowe atrakcje Dubaju i akcenty ekologiczne
W rozwoju oferty nie ustaje też najbardziej znana destynacja emiratów tj Dubaj. W 2021 zapowiada otwarcie szeregu nowych super atrakcji. Które wstrzelą się doskonale w przesunięte z racji Covid Expo.
W promocji Dubaju pojawiają się też nowe watki związane z ekologia i zrównoważonym wzrostem. Zapowiedź ochrony lokalnej fauny i flory doskonale wpisuje się w obecne światowe trendy.
Wizz Air zwiększy dostępność Bliski Wschód obszarem wzmożonego zainteresowania
Uważnemu obserwatorowi rynku nie może umknąć ekspansja w Emiratach największej linii low cost w Europie Centralnej tj Wizz Aira. Nowe samoloty A321 pozwolą rozwinąć skrzydła. Z pewnością doczekamy się wysypu nowych połączeń łączących nasz region z emiratami. Wizz Air może też w przyszłości z powodzeniem pełnić role dowożącego ruch na dalsze rejsy liniom z zatoki. Z pewnością jednak przyczyni się do większej dostępności Emiratów i pomoże wygenerować zarówno nowy ruch indywidualny jak i grupowy/Mice.
Świeży wywiad z Prezesem Wizz Aira na ten właśnie temat dostępny jest na You Tube.
Fly Dubai patrzy na Europe Wschodnią – poleci do Mińska
Nie odpuszcza też inny tani przewoźnik z zatoki a mianowicie Fly Dubai . Wraca do realizacji potężnego zamówienia na 737 MAX . Jako iż te samoloty właśnie zaczynają ponownie latać to możliwe jest też wznowienie planowanej wcześniej ekspansji siatkowej.
Jej częścią będzie z pewnością wzrost na trasach do Europy Centralnej i Wschodniej. Przedsmakiem jest awizowane połączenie do Minska..
Możemy się też prędzej czy później spodziewać kolejnych polskich połączeń przewoźnika, Gdańsk czy Wrocław wydają się mocnymi kandydatami. Szczególnie jeżeli LOT będzie zwlekał z uruchomieniem połączenia Warszawa Dubaj.
Bilety do Dubaju z Polski sprzedają się doskonale
Od późnej jesieni trwa wzmożony popyt na loty do Dubaju. Dynamiczne pakietowanie a także ruch służbowy powodują iż ten kierunek na stale gości wśród pierwszych trzech najważniejszych destynacji z Polski. Nie inaczej wygląda luty, po pierwszym tygodniu, Dubaj jest na pierwszym miejscu.
Co ciekawe pozwala to agentowi wyspecjalizowanemu w biletowej obsłudze dynamicznego pakietowania tj Hurra zameldować się na pierwszym miejscu wśród agentów IATA. Sytuacja w historii polskiego BSP niespotykana.
LOT szuka samolotu którym poleci do Dubaju ?
Trudno uwierzyć, iż powyższe informacje umknęły uwadze narodowego przewoźnika. Z pewnością jedyną przeszkodą jest brak odpowiedniego samolotu. Ale w obecnych czasach jest to kłopot do łatwego przeskoczenia.
Jak wspominaliśmy LOT nie jest beneficjentem hossy na bilety lotnicze do Dubaju, Cancun, Zanzibaru czy Malediwów. Oczywiście korzysta na tym trendzie poprzez uruchamiane dodatkowe chartery jednak regularna siatka pozostaje bez tych opcji sprzedaży.
Dubaj wypełniłby z pewnością tę lukę. Tym bardziej iż rośnie nie tylko ruch turystyczno/grupowy ale też ten najbardziej oczekiwany tj korporacyjny. Czekamy na dobre wiadomości z LOT.
Z pewnością LOT mógłby liczyć na wsparcie tour operatów którzy mają w ofercie Ras al Khaimah, dodatkowo widzimy trend by poszerzać ofertę w Emiratach. Najnowszy produkt turystyczny to Fujairah które ogłosił właśnie Rainbow.
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
Majówka last minute: rekordowy wzrost wyjazdów i duże zainteresowanie pięciogwiazdkowymi hotelami
Rezerwacji na tegoroczną majówkę na dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem jest już więcej…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty