Turystyka według TVN

Getty images

Polscy touroperatorzy, do cna przesiąknięci duchem zwierzęcego kapitalizmu, wysłali turystów na pewną śmierć, mimo że MSZ biło na alarm i głosiło czerwonymi, dużymi, niemożliwymi do przegapienia literami: „NIE JEDŹ DO TUNEZJI”. Taką tezę próbują od kilku dni przeforsować redaktorzy TVN.

Dobrze, że niektórzy spośród nich świecą nam przykładem i pokazują, jak organizować zagraniczne podróże w sposób prawdziwie profesjonalny. Ucz, się, turystyczna branżo, o wypoczynku ekonomicznym, prostym i przyjemnym, od redaktora Jarosława Kuźniara.

Od lat w mediach głównego nurtu funkcjonuje ten sam mechanizm, uruchamiany, gdy wydarzy się jakakolwiek tragedia. Relacje na żywo, wypowiedzi ekspertów, a następnie niezwykle subtelne poszukiwanie kozła ofiarnego. Ktoś z pewnością zaniedbał, nie zareagował, mógł uprzedzić i przewidzieć. Schemat ten sprawdza się w zasadzie w wypadku każdego newsa, którego treścią jest zdarzenie nagłe, tragiczne w skutkach.

Jeszcze kilka dni temu zastanawiało mnie, czemu telewizja TVN próbuje za wszelką cenę „zwalić” winę za śmierć polskich turystów w Tunezji na polskich touroperatorów, będąc głuchą na argumenty o tym, że to co MSZ nazywa „systemem ostrzeżeń dla podróżnych” jest jedną wielką zabałaganioną kpiną. No i oświeciło mnie. Zwalczają po prostu konkurencję w imieniu swojego redakcyjnego kolegi Jarosława Kuźniara, współwłaściciela biura działającego pod marką goforworld.com

Zapomnijcie o czarterach do Tunezji i Egiptu, hotelach na gwarancji, ofercie katalogowej w przystępnej dla polskiego klienta cenie – to dobre dla podróżujących z reklamówką z Biedronki prostych ludzi, koniecznie zaopatrzonych w kanapki z jajkiem, tak niemiłe wrażliwemu powonieniu TVN-owej gwiazdy. Prawdziwą elitarną turystyką są niszowe wyjazdy na Islandię za 7900 zł bez wyżywienia, albo prawdziwa męska przygoda, czyli podróż koleją transsyberyjską, podczas której trzeba zmierzyć się z własnymi słabościami oraz hejtem na Twitterze.

Jarosław Kuźniar może polską branżę sporo nauczyć, zarówno jeśli chodzi o kulturę podróżowania, jak i profesjonalizm w przygotowaniu pobytu za granicą:

„Zachęcamy do schodzenia z tych najpopularniejszych turystycznych szlaków i odkrywania nowych miejsc, lokalnych zwyczajów, historii i kultury inaczej niż proponują to przewodniki. Chcemy, by uczestnicy tych podróży mogli się czegoś nauczyć, zobaczyć coś wyjątkowego i by wracali z nich bogatsi o kolejne doświadczenia.” – zachęca do korzystania z oferty swojego biura Kuźniar.

O tym, do jakiego stopnia stwierdzenie to zgodne jest z prawdą, przekonaliśmy się, gdy pan redaktor udzielił wywiadu magazynowi „Grazia.” Zdradził w nim kulisy swoich podróżniczych sukcesów, oraz powiedział więcej o doświadczeniach, w jakie wzbogacimy się wybierając się z nim w podróż:

„Na podróż z dzieckiem wcale nie jest trudno się spakować, nie trzeba brać wanienek, krzesełek i bóg wie, czego jeszcze. Fotelik samochodowy? Nie ma sensu. Do Kanady i USA nie braliśmy żadnych gadżetów. Pojechaliśmy do Walmartu, kupiliśmy wszystko, co było nam potrzebne, a pod koniec podróży wszystko oddaliśmy, mówiąc, że nam nie pasowało.”

Szczyt kultury i profesjonalizmu Kuźniara wprawił internautów w zachwyt, dali mu zresztą obfity wyraz na Twitterze, twórczo przerabiając tę filozofię podróżowania i podpowiadając, jak można stosować ją w każdym obszarze codziennego życia. Zainteresowanych odsyłam do hashtagu #sekretyKuźniara.

Wobec tak zacnej, uczciwej i bezpośredniej postawy cała branża turystyczna powinna z pokorą pochylić głowy i posypać głowy popiołem. Zamiast, zaślepieni żądzą zysku, wysyłać turystów do Tunezji, do pięciogwiazdkowych hoteli i jeszcze żądać od nich opłacenia całej ceny wyjazdu, touroperatorzy mogą wszak wziąć przykład z kolegi „po fachu” i zorganizować im prawdziwie elitarny, bezpieczny i tani wyjazd. Zapłaci klient 7900 zł, bilet na Islandię ma zapewniony, przespać może się zapewne na lotnisku, a wykarmić w opiece społecznej, bo za darmo. Bagażu nie potrzebuje, bo wszystko wypożyczyć może sobie w Bónusie. Dobrze, że mamy TVN, bo gdzie indziej nauczylibyśmy się profesjonalnego podejścia do wypoczynku.


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center