Szansę w biznesowych relacjach Polska -Tajlandia da bezpośredni LOT do Bangkoku
Tajlandia to już nie tylko turystyka. Czy jednak boom w gospodarczych relacjach z tym krajem pomoże w uruchomieniu nowego rejsu? Są na to realne szanse.
Do tej pory Tajlandia kojarzyła się Polakom właściwie tylko i wyłącznie z turystyką. Taki obraz powoli zaczyna się zmieniać, dzięki międzynarodowym umowom i otwarciu na inwestorów wkrótce zobaczymy więcej polskich firm zainteresowanych inwestycjami w tym pięknym kraju. To z pewnością przełoży się na wzrost turystyki. W tym nowych jej gałęzi związanych m.in. z workation(vide long stayowe oferty pracy zdalnej).
Strefy wolnego handlu i strategia UE dla Indopacyfiku pomogą biznesowi
Warto odnotować szereg pozytywnych zmian ,które mają miejsce w regionie Azji Południowo Wschodniej. Rada Unii Europejskiej upubliczniła niedawno, bo w kwietniu konkluzje ,co do współpracy na Indopacyfiku. Umowę o wolnym handlu podpisało zaś jeszcze w listopadzie 2020 15 państw regionu. Szczegółowej strategii odnośnie konkretnych działań Unii Europejskiej należy spodziewać się jeszcze jesienią 2021 roku. W odpowiedzi na to pozytywne otwarcie regionu także polski biznes szuka (skutecznie) bliższych relacji z Azją Południowo Wschodnią, w tym właśnie głównie z Tajlandią czy Wietnamem.
Webinar Thailand – Poland new gateway for trade opportunities – już w piątek 14 maja.
Izba gospodarcza Polska Azja przy współpracy z Ambasadą Tajlandii, a także PAIH chce wykorzystać ten pozytywny trend, by opowiedzieć polskiemu biznesowi o możliwościach rozwoju obopólnie korzystnych relacji handlowo-inwestycyjnych.
Podczas webinaru będziemy mogli posłuchać m.in. o tym, jak Tajlandia chce wspierać zagranicznych inwestorów. A także o potencjale kraju w zakresie obszarów IT, e -commerce ,w tym tak popularnego w Polsce e-grocery, a także istotnych postępów odnotowanych w zielonych technologiach.
Nie zabraknie też konkretnych przykładów polskich firm, które odniosły sukcesy na tajskim rynku. Naturalnie mimo, że Tajlandia pragnie nieco odczarować się, jako tylko i wyłącznie kraj kojarzony z turystyką, to turystycznych akcentów podczas webinaru nie może zabraknąć.
Polskie firmy, kilka wielkich sukcesów otworzy drzwi naśladowcom?
Możemy wymienić co najmniej kilka firm ,które odniosły sukces na tajskim rynku, i które z pewnością zwiążą się z nim i regionem na dużo dłużej. Krakowski Mercator producent rękawiczek medycznych/przemysłowych, jest jednym z największych beneficjantów coronavirusowego kryzysu. Potężne zyski wygenerowane przez firmę już są reinwestowane w Tajlandii, w najbliższych tygodniach należy spodziewać się szczegółów nowej strategii, która będzie zawierała wejście w nowe synergiczne z obecnymi obszary działalności.
Nie mniej pouczający jest sukces polskiego fintechu, Verestro, który poinformował właśnie o pierwszym sukcesie na tajskim rynku. Kolejne wdrożenia na dynamicznie rosnącym tajskim rynku e-commerce wydają się kwestią czasu. Firma jest w przededniu skokowego wzrostu biznesu w Azji Południowo Wschodniej. Wzrost ten będzie realizowany właśnie w oparciu o biura w Tajlandii i Singapurze.
Podczas webinaru będzie można też na żywo posłuchać o doświadczeniach innej firmy, która osiągnęła sukces na tamtejszym rynku czyli De Care. Opowie o nich współwłaściciel firmy Maciej Szała.
Nowe szanse dla turystyki m.in. workation, ale to biznes może dać impuls dla bezpośredniego rejsu
Tajlandia stara się wracać na światowy rynek turystyczny. Dość niedawno odbył się m.in. pierwszy workshop dla polskich biur podróży organizowany po dość długiej przerwie. Powrót z pewnością nie będzie łatwy, tym bardziej, że inne destynacje, jak Dubaj, Meksyk czy Malediwy zyskały znacząco w ostatnim czasie. Tajlandia z pewnością ma jednak swoje atuty i jeżeli uda się zadziałać agresywnie, choćby tak jak zrobiła to m.in. Malta, to z pewnością jest szansa na sukces.
Powrotowi polskich turystów może też sprzyjać rosnąca moda na workation tj prace zdalną z odległych egzotycznych miejsc. Szczególnie w polskim okresie zimowym. Widać znaczne zainteresowanie tego typu ofertami, rosnący rynek zatrudnianych na elastycznych umowach Gigerów z pewnością będzie sprzyjał adopcji tego produktu. Tajlandia ma tu istotne pole do popisu.
Rozwój biznesowych relacji między dwoma krajami niezwykle cieszy także w kontekście szans na bezpośrednie połączenie lotnicze. Tajlandia od zawsze cierpiała na stereotypie tylko i wyłącznie taniej turystycznej destynacji. Rozwój biznesowych relacji, a także wzrost obrotów handlowych i wolumenów cargo powinien w sposób istotny przekonać LOT do podjęcia próby uruchomienia choćby sezonowego (na początek) rejsowego połączenia Warszawy z Bangkokiem.
Chętnych do zapoznania się z możliwościami biznesowymi w Tajlandii zapraszamy na webinar już w najbliższy piątek 14 maja.
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty