Śląsk ma swoje Convention Bureau

W czwartek 12 stycznia, na Stadionie Śląskim w Chorzowie nastąpiła – pod hasłem „Potęgujemy Twój biznes” – inauguracja Silesia Convention Bureau, które będzie odpowiedzialne za promocję województwa śląskiego jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji wydarzeń biznesowych.
Utworzyła go Śląska Organizacja Turystyczna.
Jakub Chełstowski, marszałek Województwa Śląskiego, powiedział: “Województwo śląskie charakteryzuje się różnorodnością potencjału turystycznego, posiada wysokiej jakości infrastrukturę, jest bardzo dobrze skomunikowane i dysponuje bogatym zapleczem atrakcji turystycznych. Śląsk ma wszystko, czego można oczekiwać od regionu turystycznego, więc skutecznie przyciąga turystów. W ostatnich latach odwiedzało je prawie 6 mln osób zostawiając w regionie około 6 mld zł rocznie. To wszystko sprawia, że region stanowi atrakcyjną destynację także dla organizacji wydarzeń biznesowych. Ten potencjał wymaga sformalizowanego wsparcia, stąd pomysł na uruchomienie Silesia Convention Bureau, na którego działalność województwo śląskie przeznaczy 1 mln zł rocznie. Projekt Convention Bureau powinien ostatecznie zmienić dawny stygmat Śląska, regionu nie kojarzącego się z turystyką i sprawić, że pojawią się tu licznie klienci biznesowi.”

Adam Wawoczny, prezesa zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej, dodał: „Działalność Silesia Convention Bureau jest w pełni uzasadniona. Już teraz klient korporacyjny stanowi ponad połowę gości hotelowych w regionie. Funkcjonowanie Silesia Convention Bureau przyniesie wiele korzyści. Wśród nich będzie integracja różnych podmiotów z całego województwa w sferze organizacji wydarzeń biznesowych. Skorzystają firmy hotelarskie, gastronomiczne, zarządzające atrakcjami turystycznymi oraz organizujące wydarzenia typu incentive, gdyż uzyskają kompleksową informację i ofertę turystyczną poszczególnych subregionów. Wreszcie skorzysta cały region pozycjonowany jako atrakcyjna destynacja w sektorze turystyki biznesowej. Będziemy oczywiście współpracować i wymieniać informacje z innymi Convention Bureau w Polsce. Nie chcemy jednak iść ich śladami, sami chcemy wytyczać nowe ścieżki w turystyce.
Obecny na inauguracji przewodniczący Sejmiku Województwa Śląskiego Marek Gzik, podkreślił, że województwo zwiększyło o 50 proc. budżet przeznaczony na promocję turystyczną regionu.”

Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, zaznaczyła: „Formalnie funkcjonować będzie w ramach Śląskiej Organizacji Turystycznej wykorzystując jej istniejącą strukturę prawną oraz bazując na jej renomie i doświadczeniu. Śląska Organizacja Turystyczna prowadząc swoją działalność od 2005 roku posiada szeroką formułę organizacyjną doskonale sprawdzającą się w promocji turystycznej”
Podczas konferencji zostało podpisane porozumienie z pierwszymi osiemnastoma konsorcjantami, czyli podmiotami współpracującymi ze Śląską Organizacją Turystyczną w ramach Silesia Convention Bureau. Należą do nich przedstawiciele świata nauki, biznesu dużego i mniejszego, reprezentujący zróżnicowane usługi oraz poszczególne subregiony województwa śląskiego. Silesia Convention Bureau pozostaje otwarte n nowych partnerów.
Pierwsi konsorcjanci Silesia Convention Bureau, to:
Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Arche S.A. – Arche Hotel Częstochowa****
Business Service Galop – Professional Congress Organizer (PSO)
CISTERCIUM Sp. z o. o. – Bel Mon Resort
Coffee Sp. z o.o. Spółka Komandytowo-Akcyjna – Hotel Fajkier Wellness & SPA
Fundacja Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego Facultas Iuridica
Grupa DE Sp. z o.o. S. K. – Dream Events
Hurtownia Adrenaliny
KAMiNSKi Rafał Kamiński – Open Mind Team
Mariacki Sp. z o.o. – Best Western Hotel Mariacki – Restauracja Browar Mariacki
Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
PTWP Event Center Sp. z o.o.
Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach
Stadion Śląski Sp. z o.o.
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Zamek Piastowski w Raciborzu
Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny
ZIAD Bielsko-Biała S.A.
POWIĄZANE WPISY
1 lutego 2023
Cypr – Polacy na 4. miejscu w 2022 roku, wzrost o 132,8 proc. w stosunku do 2019 roku
W 2022 roku Cypr odwiedziło 3 201 080 turystów, o 19,5 proc mniej niż w 2019 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
25 stycznia 2023
Za 12 tygodni 12. edycja Forum Promocji Turystycznej w Hydropolis
Wystartowała rejestracja na XII Forum Promocji Turystycznej, organizowane przez redakcję…
0 Komentarzy1 Minuty
25 stycznia 2023
Wozem dowodzenia po polu bitewnym wokół Bastogne
Wycieczka terenowym samochodem Dodge, należącym w II wojnie światowej do armii…
0 Komentarzy7 Minuty
23 stycznia 2023
Muzeum Wojenne w Bastogne
Bastogne War Museum położone jest na obrzeżach miasta, tuż obok pomnika Mardasson…
0 Komentarzy5 Minuty
19 stycznia 2023
Las Pokoju w Ardenach
Ponad cztery tysiące drzew poświęconych żołnierzom i cywilom, którzy zginęli w Ardenach…
0 Komentarzy2 Minuty
19 stycznia 2023
Wyróżniono setkę wpływowych menedżerów w turystyce. Gala Waszej Turystyki integruje branżę
Druga Gala Waszej Turystyki z pewnością będzie jeszcze długo wspominana. Oprócz wręczenia…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2023
Memoriał Mardasson ku czci Amerykanów walczących w Ardenach
Tuż obok Muzeum Wojny Bastogne w belgijskiej Walonii, stoi wielki zbudowany na cześć…
0 Komentarzy2 Minuty
13 stycznia 2023
Już na początku marca 14.edycja Międzynarodowych Targów Turystyki i czasu wolnego we Wrocławiu
W dniach 3-5 marca we Wrocławiu odbędzie się kolejna, 14. już edycja Międzynarodowych…
0 Komentarzy1 Minuty
11 stycznia 2023
Corendon Airlines – promocja wczesnej rezerwacji na lato 2023
Linie lotnicze Corendon Airlines rozpoczęły 5 stycznia akcję promocyjną wczesnej…
0 Komentarzy1 Minuty