Śląsk ma swoje Convention Bureau

W czwartek 12 stycznia, na Stadionie Śląskim w Chorzowie nastąpiła – pod hasłem „Potęgujemy Twój biznes” – inauguracja Silesia Convention Bureau, które będzie odpowiedzialne za promocję województwa śląskiego jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji wydarzeń biznesowych.
Utworzyła go Śląska Organizacja Turystyczna.
Jakub Chełstowski, marszałek Województwa Śląskiego, powiedział: “Województwo śląskie charakteryzuje się różnorodnością potencjału turystycznego, posiada wysokiej jakości infrastrukturę, jest bardzo dobrze skomunikowane i dysponuje bogatym zapleczem atrakcji turystycznych. Śląsk ma wszystko, czego można oczekiwać od regionu turystycznego, więc skutecznie przyciąga turystów. W ostatnich latach odwiedzało je prawie 6 mln osób zostawiając w regionie około 6 mld zł rocznie. To wszystko sprawia, że region stanowi atrakcyjną destynację także dla organizacji wydarzeń biznesowych. Ten potencjał wymaga sformalizowanego wsparcia, stąd pomysł na uruchomienie Silesia Convention Bureau, na którego działalność województwo śląskie przeznaczy 1 mln zł rocznie. Projekt Convention Bureau powinien ostatecznie zmienić dawny stygmat Śląska, regionu nie kojarzącego się z turystyką i sprawić, że pojawią się tu licznie klienci biznesowi.”

Adam Wawoczny, prezesa zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej, dodał: „Działalność Silesia Convention Bureau jest w pełni uzasadniona. Już teraz klient korporacyjny stanowi ponad połowę gości hotelowych w regionie. Funkcjonowanie Silesia Convention Bureau przyniesie wiele korzyści. Wśród nich będzie integracja różnych podmiotów z całego województwa w sferze organizacji wydarzeń biznesowych. Skorzystają firmy hotelarskie, gastronomiczne, zarządzające atrakcjami turystycznymi oraz organizujące wydarzenia typu incentive, gdyż uzyskają kompleksową informację i ofertę turystyczną poszczególnych subregionów. Wreszcie skorzysta cały region pozycjonowany jako atrakcyjna destynacja w sektorze turystyki biznesowej. Będziemy oczywiście współpracować i wymieniać informacje z innymi Convention Bureau w Polsce. Nie chcemy jednak iść ich śladami, sami chcemy wytyczać nowe ścieżki w turystyce.
Obecny na inauguracji przewodniczący Sejmiku Województwa Śląskiego Marek Gzik, podkreślił, że województwo zwiększyło o 50 proc. budżet przeznaczony na promocję turystyczną regionu.”

Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, zaznaczyła: „Formalnie funkcjonować będzie w ramach Śląskiej Organizacji Turystycznej wykorzystując jej istniejącą strukturę prawną oraz bazując na jej renomie i doświadczeniu. Śląska Organizacja Turystyczna prowadząc swoją działalność od 2005 roku posiada szeroką formułę organizacyjną doskonale sprawdzającą się w promocji turystycznej”
Podczas konferencji zostało podpisane porozumienie z pierwszymi osiemnastoma konsorcjantami, czyli podmiotami współpracującymi ze Śląską Organizacją Turystyczną w ramach Silesia Convention Bureau. Należą do nich przedstawiciele świata nauki, biznesu dużego i mniejszego, reprezentujący zróżnicowane usługi oraz poszczególne subregiony województwa śląskiego. Silesia Convention Bureau pozostaje otwarte n nowych partnerów.
Pierwsi konsorcjanci Silesia Convention Bureau, to:
Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Arche S.A. – Arche Hotel Częstochowa****
Business Service Galop – Professional Congress Organizer (PSO)
CISTERCIUM Sp. z o. o. – Bel Mon Resort
Coffee Sp. z o.o. Spółka Komandytowo-Akcyjna – Hotel Fajkier Wellness & SPA
Fundacja Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego Facultas Iuridica
Grupa DE Sp. z o.o. S. K. – Dream Events
Hurtownia Adrenaliny
KAMiNSKi Rafał Kamiński – Open Mind Team
Mariacki Sp. z o.o. – Best Western Hotel Mariacki – Restauracja Browar Mariacki
Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
PTWP Event Center Sp. z o.o.
Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach
Stadion Śląski Sp. z o.o.
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Zamek Piastowski w Raciborzu
Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny
ZIAD Bielsko-Biała S.A.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2023
Poznaj turystyczny portal Łodzi! Lodz.Travel – Twoja baza wiedzy o Łodzi
Oficjalny turystyczny portal Łodzi Lodz.Travel to przewodnik po ofercie turystycznej…
0 Komentarzy4 Minuty
28 listopada 2023
Jak Polacy planują spędzić Boże Narodzenie?
Większa mobilność Polaków, atrakcyjne oferty i zmiany stylu życia powodują że część z nas…
0 Komentarzy5 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
21 listopada 2023
Barbara Tutak złożyła rezygnację. Będzie konkurs na nowego prezesa WOT
Niespodziewaną rezygnację z funkcji prezeski Warszawskiej Organizacji Turystycznej…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
III Gala Waszej Turystyki odbędzie się 12 stycznia 2024
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić Państwa na trzecią w historii…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2023
W Trentino zaczął się sezon narciarski. Ubiegłej zimy największym rynkiem była Polska
W ubiegły weekend rozpoczął się sezon narciarski w Trentino. Czy w tym roku Polacy także…
0 Komentarzy4 Minuty
9 listopada 2023
Szlakiem wina i miodu po Ziemi Lubuskiej
Enoturystyka, czyli odwiedzanie miejsc związanych z winem, jest dynamicznie rozwijającą…
0 Komentarzy6 Minuty
7 listopada 2023
Visit Hungary wznawia działania w Polsce. W 2023 Polska drugim największym rynkiem turystycznym dla Węgrów
Jeszcze przed pandemią Polska była dla Węgrów szóstym największym rynkiem turystyki…
0 Komentarzy3 Minuty
6 listopada 2023
65 mln zł spodziewanych obrotów w 2023. Nekera podsumowuje rok i nagradza najlepszych agentów
Ponad 60 mln zł spodziewanego obrotu w 2023, czyli wzrost o 85 proc. oraz podwojenie…
0 Komentarzy7 Minuty