Śląsk ma swoje Convention Bureau
W czwartek 12 stycznia, na Stadionie Śląskim w Chorzowie nastąpiła – pod hasłem „Potęgujemy Twój biznes” – inauguracja Silesia Convention Bureau, które będzie odpowiedzialne za promocję województwa śląskiego jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji wydarzeń biznesowych.
Utworzyła go Śląska Organizacja Turystyczna.
Jakub Chełstowski, marszałek Województwa Śląskiego, powiedział: “Województwo śląskie charakteryzuje się różnorodnością potencjału turystycznego, posiada wysokiej jakości infrastrukturę, jest bardzo dobrze skomunikowane i dysponuje bogatym zapleczem atrakcji turystycznych. Śląsk ma wszystko, czego można oczekiwać od regionu turystycznego, więc skutecznie przyciąga turystów. W ostatnich latach odwiedzało je prawie 6 mln osób zostawiając w regionie około 6 mld zł rocznie. To wszystko sprawia, że region stanowi atrakcyjną destynację także dla organizacji wydarzeń biznesowych. Ten potencjał wymaga sformalizowanego wsparcia, stąd pomysł na uruchomienie Silesia Convention Bureau, na którego działalność województwo śląskie przeznaczy 1 mln zł rocznie. Projekt Convention Bureau powinien ostatecznie zmienić dawny stygmat Śląska, regionu nie kojarzącego się z turystyką i sprawić, że pojawią się tu licznie klienci biznesowi.”
Adam Wawoczny, prezesa zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej, dodał: „Działalność Silesia Convention Bureau jest w pełni uzasadniona. Już teraz klient korporacyjny stanowi ponad połowę gości hotelowych w regionie. Funkcjonowanie Silesia Convention Bureau przyniesie wiele korzyści. Wśród nich będzie integracja różnych podmiotów z całego województwa w sferze organizacji wydarzeń biznesowych. Skorzystają firmy hotelarskie, gastronomiczne, zarządzające atrakcjami turystycznymi oraz organizujące wydarzenia typu incentive, gdyż uzyskają kompleksową informację i ofertę turystyczną poszczególnych subregionów. Wreszcie skorzysta cały region pozycjonowany jako atrakcyjna destynacja w sektorze turystyki biznesowej. Będziemy oczywiście współpracować i wymieniać informacje z innymi Convention Bureau w Polsce. Nie chcemy jednak iść ich śladami, sami chcemy wytyczać nowe ścieżki w turystyce.
Obecny na inauguracji przewodniczący Sejmiku Województwa Śląskiego Marek Gzik, podkreślił, że województwo zwiększyło o 50 proc. budżet przeznaczony na promocję turystyczną regionu.”
Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, zaznaczyła: „Formalnie funkcjonować będzie w ramach Śląskiej Organizacji Turystycznej wykorzystując jej istniejącą strukturę prawną oraz bazując na jej renomie i doświadczeniu. Śląska Organizacja Turystyczna prowadząc swoją działalność od 2005 roku posiada szeroką formułę organizacyjną doskonale sprawdzającą się w promocji turystycznej”
Podczas konferencji zostało podpisane porozumienie z pierwszymi osiemnastoma konsorcjantami, czyli podmiotami współpracującymi ze Śląską Organizacją Turystyczną w ramach Silesia Convention Bureau. Należą do nich przedstawiciele świata nauki, biznesu dużego i mniejszego, reprezentujący zróżnicowane usługi oraz poszczególne subregiony województwa śląskiego. Silesia Convention Bureau pozostaje otwarte n nowych partnerów.
Pierwsi konsorcjanci Silesia Convention Bureau, to:
Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Arche S.A. – Arche Hotel Częstochowa****
Business Service Galop – Professional Congress Organizer (PSO)
CISTERCIUM Sp. z o. o. – Bel Mon Resort
Coffee Sp. z o.o. Spółka Komandytowo-Akcyjna – Hotel Fajkier Wellness & SPA
Fundacja Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego Facultas Iuridica
Grupa DE Sp. z o.o. S. K. – Dream Events
Hurtownia Adrenaliny
KAMiNSKi Rafał Kamiński – Open Mind Team
Mariacki Sp. z o.o. – Best Western Hotel Mariacki – Restauracja Browar Mariacki
Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
PTWP Event Center Sp. z o.o.
Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach
Stadion Śląski Sp. z o.o.
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Zamek Piastowski w Raciborzu
Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny
ZIAD Bielsko-Biała S.A.
POWIĄZANE WPISY
20 marca 2024
Festiwal „Szlakiem wody” 22 marca w Hydropolis
Z okazji Światowego Dnia Wody 22 marca 2024 Hydropolis oraz kolektyw Outriders zapraszają…
0 Komentarzy3 Minuty
19 marca 2024
Strategiczna współpraca Banku Pekao S.A. i PLL LOT
Dzięki strategicznej współpracy PLL LOT z Bankiem Pekao S.A. klienci banku mogą korzystać…
0 Komentarzy5 Minuty
15 marca 2024
Blisko 15 mln turystów odwiedziło Egipt w 2023
Na targach ITB Egipt pochwalił się 15 mln odwiedzających w 2023 roku, nowa kampanią…
0 Komentarzy6 Minuty
15 marca 2024
Austria na ITB: innowacje, zrównoważony rozwój i austriacki styl życia
Na ITB Austria przedstawiła nową kampanię promocyjną odwołującą się do „Lebensgefühl” –…
0 Komentarzy7 Minuty
13 marca 2024
DER Touristik zmienia się w Dertour i prognozuje wzrost obrotów o 30 proc. w 2024
W 2023 roku grupa DER Touristik osiągnęła 23 proc. wzrost obrotów i patrzy z optymizmem…
0 Komentarzy5 Minuty
8 marca 2024
MTT Wrocław: rozpoczynamy sezon na podróże
W dniach 22–24 marca we Wrocławiu odbędzie się kolejna, 15. już edycja Międzynarodowych…
0 Komentarzy2 Minuty
4 marca 2024
Nie podzielić losu dinozaura, czyli jak odmłodzić kadry w turystyce? Debata na Forum Promocji Turystycznej
Podczas wiosennej edycji Forum Promocji Turystycznej, która odbędzie się 11 kwietnia 2024…
1 Komentarz2 Minuty
28 lutego 2024
Turystyka wyjazdowa z 33 proc. wzrostem
Zgodnie z raportem przygotowanym przez ITB i IPK International globalna turystyka…
0 Komentarzy5 Minuty
28 lutego 2024
Do 8 marca przyjmowane są zgłoszenia do Kryształów Turystyki
Kryształy Turystyki przyznawane są w trakcie Targów Turystyki i czasu wolnego we…
0 Komentarzy2 Minuty