Rusza nowa kampania „Wrocław miasto przygody”. W tle poszukiwanie skarbu i dawna legenda

fot. WS

Opactwo benedyktynów, Skarb Ołbiński, pościgi i historia Wrocławia – właśnie to będą mogli zobaczyć widzowie w kinach największych polskich miast. Stolica Dolnego Śląska rozpoczyna swoją najnowszą kampanię turystyczną „Wrocław miasto przygody”. Miasto wynajęło również kilkaset billboardów, które zachęcają do odwiedzenia tego miejsca.

Wrocław kojarzy się turystom przede wszystkim z krasnalami, ale to też miasto stu mostów i miasto słoneczników, a od wczoraj jest także miastem przygód. Wystartowała nowa kampania promocyjna, dzięki której Wrocław chce dotrzeć do jak największej liczby osób, aby zachęcić je do odkrywania miasta i znalezienia ukrytego skarbu.

W ramach ogólnokrajowej kampanii miasto będzie promować swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą spotu wyświetlanego na 170 ekranach kin, we wszystkich wspomnianych miastach, kampanii outdoorowej na co najmniej 260 nośnikach (w tych samych miastach) oraz w przestrzeni internetowej. Miasto przygotowało też serię krótkich wypowiedzi znanych ludzi, dlaczego warto odwiedzić Wrocław. Wśród gwiazd polskiego kina i literatury znaleźli się m.in. Marek Krajewski, Olga Tokarczuk, Robert Makłowicz i Artur Barciś.

Historia przedstawiona w kampanii skupia się na Filipie, młodym mężczyźnie, który pracuje jako pomocnik u swojej babci. Poszukuje on tajemniczego dokumentu, który prowadzi do ukrytego skarbu. W trudnej misji towarzyszy mu Natalia, która staje się jego sojuszniczką. Jednak na ich drodze staje Sergiusz (w tej roli Daniel Olbrychski), złowrogi czarny charakter.

Poszukiwacze skarbu

Legenda wpleciona w kampanię nawiązuje do opactwa benedyktynów, które powstało w latach 30-tych XII wieku. Po kilkuset latach istnienia, w obawie przed najazdem Turków, rozebrano je, a fragmenty architektury, kolumny i rzeźby wmurowano w istniejące do dziś budynki we Wrocławiu.

„Opactwo Ołbińskie było w swoim czasie czymś niespotykanym w tej części Europy. To, co dziś z niego zostało, już zasługuje na miano skarbu. Mamy pełne prawo przypuszczać, że w grobie Włostowica jest skarb. A nawet jeśli nie, to Wrocław jest sam w sobie swoistym skarbem, wartym odkrycia” – zachęca do odwiedzenia Wrocławia prof. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu.

Choć nie możemy być pewni, czy grobowiec Włostowica faktycznie skrywa skarb, to sama obecność tej tajemniczej historii dodaje miastu uroku. Wspomniany Skarb Ołbiński to punkt wyjścia i jednocześnie zaproszenie do miasta przygody – Wrocławia.

„Chcemy pokazać, że Wrocław to miasto, w którym każdy może przeżyć przygodę. Można jej doświadczyć w dowolny sposób – samemu, z rodziną, czy z przyjaciółmi. Trasy można pokonać na rowerze, pieszo albo zabytkowym tramwajem. Kampania Wrocław miasto przygody opiera się w głównej mierze na materiale filmowym i jest to spot opowiadający historię Skarbu Ołbińskiego. Chcemy zachęcić mieszkańców Polski do przyjazdu do Wrocławia, dlatego z promocją wchodzimy do kin, ale też zaplanowaliśmy kampanię billboardową i reklamy w przestrzeni internetowej” – powiedział Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.

„Liczymy na to, że w przyszłym roku uda nam się wejść z tą kampanią na rynek zagraniczny i przyciągnąć do przeżycia przygody turystów z Niemiec, Czech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Hiszpanii i Włoch oraz z nieco bardziej odległych krajów, na których nam również zależy m.in. ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Izraela” – dodał Alfred Wagner.

Kampania turystyczna prowadzona będzie od maja do września tego roku. Partnerami są Wrocławska Organizacja Turystyczna, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu.

„Prawie 6 mln turystów odwiedziło Wrocław w 2022 roku. Jesteśmy atrakcyjnym kierunkiem dla turystów z Polski i nie tylko. Nie chcemy na tym poprzestać. Pokazując Wrocław jako miasto przygody liczymy, że kolejni odwiedzający poczują niepowtarzalny klimat naszego miasta, jego atmosferę, wspaniałe zakątki i życie, którym tętni od rana do wieczora. Wierzymy, że Wrocław zaprezentowany w filmowym trailerze zainspiruje każdego do przeżycia tutaj swojej wyjątkowej przygody” – zachęca do odwiedzenia Wrocławia Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia.

Filmowy trailer przedpremierowo obejrzeli uczestnicy Forum Promocji Turystycznej, które odbyło się 19 kwietnia we Wrocławiu.