Mercure Warszawa Centrum angażuje się w proekologiczną inicjatywę

Mercure Warszawa Centrum, z myślą o ochronie środowiska, całkowicie wyeliminował butelkowaną wodę z hotelowych pokoi. To jeden z dobrych przykładów i inspiracji dla całej branży do kreowania oraz wdrażania zrównoważonego hotelarstwa przyszłości.
Cointainer Recycling Institute podaje, że w zaledwie samych Stanach Zjednoczonych rocznie ponad 60 milionów plastikowych butelek ląduje w koszu. Jednorazowe opakowania po napojach stanowią ponad 14 proc. wszystkich śmieci na Ziemi. Jak można temu zapobiec?
Mercure Warszawa Centrum postanowił wziąć sprawę w swoje ręce. Aby promować ekologiczne nawyki, obiekt całkowicie zrezygnował z butelkowanej wody. W pokojach hotelowych goście znajdą szklane karafki wielokrotnego użytku, które mogą do woli napełniać, korzystając z dystrybutorów zamontowanych na korytarzach. To dobry przykład zobowiązania grupy Accor do wyeliminowania jednorazowych tworzyw sztucznych w obsłudze gości – jednego z filarów strategii ESG sieci.
“Plastikowa butelka potrzebuje ponad 500 lat, aby ulec biodegradacji – to czas, który trudno sobie wyobrazić. Zdajemy sobie sprawę, że w dobie kryzysu klimatycznego potrzebne jest zaangażowanie każdego z nas. Jako Mercure Warszawa Centrum chcemy dawać przykład naszym gościom, a także i innym hotelom, promując odpowiedzialne praktyki środowiskowe. Dlatego postanowiliśmy pójść o krok dalej i całkowicie wyeliminować plastikowe butelki z naszych pokoi. Wierzymy, że nawet drobne inicjatywy tworzą dobre nawyki, a w rezultacie mogą przynieść pozytywne zmiany dla nas wszystkich” – wyznaje Krzysztof Rek, dyrektor hotelu Mercure Warszawa Centrum.
Inicjatywa warszawskiego hotelu to nie pierwsza i niejedyna tego typu zmiana wprowadzana w obiektach Accor na całym świecie. Grupa, jako lider branży, realizuje szereg inicjatyw z zakresu zrównoważonego hotelarstwa i ochrony środowiska, promując pozytywne postawy w całej branży i jej otoczeniu. Sieć pracuje nad wyeliminowaniem jednorazowych tworzyw sztucznych z obsługi gościa, a także zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
W ramach tych zobowiązań Accor uruchomił kalkulator emisji dwutlenku węgla netto, umożliwiając gościom i partnerom biznesowym obliczanie śladu węglowego ich spotkania czy imprezy oraz zakup kredytów węglowych w celu zbilansowania pozostałej emisji poprzez inwestycję np. w posadzenie określonej liczby drzew lub wsparcia wybranej proekologicznej fundacji. Grupa wprowadza zrównoważone podejście we wszystkich obszarach działalności. Kluczowa filozofia sieci rozpoczyna się już od samego etapu projektowania hotelu i inwestycji, po codzienne funkcjonowanie.
“Nie jest zaskoczeniem, że troska o środowisko naturalne powinna być dzisiaj priorytetem działalności biznesowej. Jako międzynarodowa grupa chcemy wyznaczać standardy i kierunki rozwoju dla całej branży tak, aby wyrobić dobre nawyki i przyzwyczajenia, które będą korzystne dla naszej planety. Rozwiązanie z karafkami wielokrotnego użytku i dystrybutorami wody jak w Mercure Warszawa Centrum to krok, który jest w stanie przynieść długofalowe pozytywne zmiany w walce z plastikiem jednorazowego użytku. W ramach dążenia do zerowej emisji netto hotele wprowadzają rozwiązania, takie jak: energooszczędne instalacje, panele fotowoltaiczne, systemy monitorowania zużycia energii, zbierania wody deszczowej, gromadzenia energii i wiele innych” – wylicza Hanna Ushal-Rudnik, Director Sustainability Accor Northern Europe.
Mercure Warszawa Centrum to niejedyny hotel Accor, który inicjuje pozytywne przyzwyczajenia w zakresie zrównoważonego podejścia do biznesu. Dobrym przykładem jest także Mercure Katowice Centrum, regularnie angażujący się w miejskie inicjatywy, np. sprzątanie miasta. Niektóre hotele grupy mogą pochwalić się także najwyższymi ekologicznymi standardami i certyfikatami, takimi jak m.in. LEED w przypadku Mercure Katowice Centrum lub też BREEAM w Mercure Kraków Stare Miasto oraz ekologicznymi rozwiązaniami w codziennych operacjach.
POWIĄZANE WPISY
31 maja 2023
Stara Drukarnia odzyskuje dawny wygląd. Rewitalizacja zabytkowej kamienicy w Szczecinie
Przy skrzyżowaniu ulic Dworcowej i św. Ducha w Szczecinie stoi budynek o historii…
0 Komentarzy2 Minuty
31 maja 2023
IGHP: wzrost w kwietniu i udana majówka w hotelach
Hotele w Polsce odnotowują wzrost liczby gości. Na dobrą frekwencję w kwietniu wpływ…
0 Komentarzy8 Minuty
31 maja 2023
Ekspansja Accor w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowe hotele ibis Styles na Litwie i w Rumunii
Accor kontynuuje rozwój marki ibis Styles poprzez otwarcie dwóch nowych hoteli w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
29 maja 2023
Torsten Loos nowym dyrektorem operacyjnym A&O hostels
Torsten Loos został powołany na stanowisko dyrektora operacyjnego w grupie A&O hostels.…
0 Komentarzy1 Minuty
29 maja 2023
PLL LOT zwiększa liczbę rejsów na trasie Poznań-Warszawa
Linie Lotnicze LOT ogłosiły zwiększenie liczby rejsów na trasie Poznań-Warszawa,…
0 Komentarzy1 Minuty
29 maja 2023
Nocowanie.pl: w czerwcowy długi weekend Polacy stawiają na krótsze i bliższe podróże
Jak wynika z danych serwisu Nocowanie.pl Polacy zamiast planować dalekie wyjazdy, coraz…
0 Komentarzy3 Minuty
25 maja 2023
Emirates: darmowe wi-fi na pokładach samolotów dla członków Skywards
Wprowadzone ulepszenia w zakresie dostępu do internetu pokładowego pozwalają pasażerom…
0 Komentarzy2 Minuty
25 maja 2023
Accor i Grupa PHH nawiązują współpracę. Nowy Mövenpick Hotel powstanie w Świnoujściu
Accor i Grupa Polski Holding Hotelowy ogłaszają rozpoczęcie współpracy, w ramach której…
0 Komentarzy2 Minuty
25 maja 2023
Od początku roku Jamajkę odwiedziło ponad milion osób
Minister turystyki Jamajki, Edmund Bartlett, ogłosił, że liczba przyjazdów turystów na…
0 Komentarzy3 Minuty