Masowe zmiany godzin lotów Anex. “To nasz początek w Polsce, zainteresowanie przeszło oczekiwania”

Boeing 777 obsługujący dla Anex trasę do Antalyi
Boeing 777 obsługujący dla Anex trasę do Antalyi / fot. MM

Kilkakrotne zmiany godzin wylotów i przylotów, komunikowane przez tuż przed rozpoczęciem wyjazdu – agenci turystyczni zgłaszają na forach problemy swoich klientów, którzy rozpoczynają sezon letni z Anex Tours. Touroperator wyjaśnia: “Początki nie są łatwe, zainteresowanie naszymi usługami przerosło oczekiwania”. Zapowiada sprowadzenie do Polski dwóch nowych maszyn, które od przyszłego tygodnia będą obsługiwały polskich klientów.

Wzmożoną liczbę zmian godzin wylotów i przylotów imprez turystycznych obsługiwanych przez Anex Tour, komunikaty wysyłane tuż przed przelotem nawet po kilka razy dziennie, przesunięcie godzin lotów z wieczornych na wczesnoporanne, bądź z wczesnoporannych na wieczorne, zgłaszają na forach branżowych agenci turystyczni. Prośbę o wyjaśnienia wystosował do touroperatora jeden z multiagentów.

Uziemione samoloty i zmiany w rozkładzie

Jak się dowiadujemy, część zmian następowała na skutek nieprzewidzianych sytuacji określanych jako AOG (Aircraft on ground), czyli uziemienia samolotu. Na przykład, tuż przed realizacją jednego z rejsów Anexu na trasie z Katowic do Hurghady doszło do kilkugodzinnego opóźnienia w związku z przekroczeniem czasu pracy załogi. W takiej sytuacji touroperator niezwłocznie informuje klientów i agentów o każdej zmianie, którą do rozkładu wprowadza przewoźnik. 

Jak tłumaczy Anex, sytuacja wynika z faktu, że touroperator dopiero rozpoczął działalność na większą skalę w Polsce. W przyszłym tygodniu ma sprowadzić do Polski dwie nowe maszyny, które będą obsługiwały polskich klientów. Ma to wyeliminować problemy ze zmianami w siatce połączeń.

Dwie nowe maszyny obsłużą polskich klientów

“Jesteśmy na początku drogi w Polsce, a jak wiadomo początki nie zawsze są łatwe. Spodziewaliśmy się, że wejdziemy na polski rynek bardzo mocno, ale że będzie aż tak duże zainteresowanie naszymi usługami, przerosło nasze najśmielsze marzenia. Chcąc sprostać temu wyzwaniu i temu, żeby zabrać na wakacje wszystkich chętnych turystów czasem potrzebne są zmiany samolotów na większe. Stąd przesunięcia. Do tej pory nie było z naszej strony żadnych anulacji, a zmiany godzin dotyczą tylko części naszej operacji” – tłumaczy Dominika Jurkowska, zastępczyni dyrektora generalnego Anex Tour w Polsce.

“Dajemy rekompensaty za duże opóźnienia lotów, mimo że, jak wiemy, pierwszy i ostatni dzień imprezy turystycznej to tzw. dni operacyjne. Jednocześnie pragnę zapewnić, że w przyszłym tygodniu do Polski przylatują kolejne dwa nasze duże samoloty, które zabiorą turystów na wykupione wakacje. To powinno wyeliminować te chwilowe niedogodności” – dodaje.

“Jednocześnie pracujemy i wdrażamy nowe rozwiązania dla agentów – jesteśmy z nimi w stałym kontakcie. Zapytań jest bardzo dużo dlatego stworzyliśmy szybki formularz kontaktowy, żeby usprawnić komunikację. Słuchamy także uwag naszych partnerów – niektóre zmiany wymagają czasu, nie da się zmienić wszystkiego z dnia na dzień. Pracujemy jednak nad nowymi rozwiązaniami.
Mamy otwarte rekrutacje, zatrudniamy nowe osoby, które mają doświadczenie w branży” – zapewnia Dominika Jurkowska.