Masowe zmiany godzin lotów Anex. “To nasz początek w Polsce, zainteresowanie przeszło oczekiwania”

Kilkakrotne zmiany godzin wylotów i przylotów, komunikowane przez tuż przed rozpoczęciem wyjazdu – agenci turystyczni zgłaszają na forach problemy swoich klientów, którzy rozpoczynają sezon letni z Anex Tours. Touroperator wyjaśnia: “Początki nie są łatwe, zainteresowanie naszymi usługami przerosło oczekiwania”. Zapowiada sprowadzenie do Polski dwóch nowych maszyn, które od przyszłego tygodnia będą obsługiwały polskich klientów.
Wzmożoną liczbę zmian godzin wylotów i przylotów imprez turystycznych obsługiwanych przez Anex Tour, komunikaty wysyłane tuż przed przelotem nawet po kilka razy dziennie, przesunięcie godzin lotów z wieczornych na wczesnoporanne, bądź z wczesnoporannych na wieczorne, zgłaszają na forach branżowych agenci turystyczni. Prośbę o wyjaśnienia wystosował do touroperatora jeden z multiagentów.
Uziemione samoloty i zmiany w rozkładzie
Jak się dowiadujemy, część zmian następowała na skutek nieprzewidzianych sytuacji określanych jako AOG (Aircraft on ground), czyli uziemienia samolotu. Na przykład, tuż przed realizacją jednego z rejsów Anexu na trasie z Katowic do Hurghady doszło do kilkugodzinnego opóźnienia w związku z przekroczeniem czasu pracy załogi. W takiej sytuacji touroperator niezwłocznie informuje klientów i agentów o każdej zmianie, którą do rozkładu wprowadza przewoźnik.
Jak tłumaczy Anex, sytuacja wynika z faktu, że touroperator dopiero rozpoczął działalność na większą skalę w Polsce. W przyszłym tygodniu ma sprowadzić do Polski dwie nowe maszyny, które będą obsługiwały polskich klientów. Ma to wyeliminować problemy ze zmianami w siatce połączeń.
Dwie nowe maszyny obsłużą polskich klientów
“Jesteśmy na początku drogi w Polsce, a jak wiadomo początki nie zawsze są łatwe. Spodziewaliśmy się, że wejdziemy na polski rynek bardzo mocno, ale że będzie aż tak duże zainteresowanie naszymi usługami, przerosło nasze najśmielsze marzenia. Chcąc sprostać temu wyzwaniu i temu, żeby zabrać na wakacje wszystkich chętnych turystów czasem potrzebne są zmiany samolotów na większe. Stąd przesunięcia. Do tej pory nie było z naszej strony żadnych anulacji, a zmiany godzin dotyczą tylko części naszej operacji” – tłumaczy Dominika Jurkowska, zastępczyni dyrektora generalnego Anex Tour w Polsce.
“Dajemy rekompensaty za duże opóźnienia lotów, mimo że, jak wiemy, pierwszy i ostatni dzień imprezy turystycznej to tzw. dni operacyjne. Jednocześnie pragnę zapewnić, że w przyszłym tygodniu do Polski przylatują kolejne dwa nasze duże samoloty, które zabiorą turystów na wykupione wakacje. To powinno wyeliminować te chwilowe niedogodności” – dodaje.
“Jednocześnie pracujemy i wdrażamy nowe rozwiązania dla agentów – jesteśmy z nimi w stałym kontakcie. Zapytań jest bardzo dużo dlatego stworzyliśmy szybki formularz kontaktowy, żeby usprawnić komunikację. Słuchamy także uwag naszych partnerów – niektóre zmiany wymagają czasu, nie da się zmienić wszystkiego z dnia na dzień. Pracujemy jednak nad nowymi rozwiązaniami.
Mamy otwarte rekrutacje, zatrudniamy nowe osoby, które mają doświadczenie w branży” – zapewnia Dominika Jurkowska.
POWIĄZANE WPISY
5 września 2023
Raport PIT: wakacje 2023 zdominowane przez Turcję. Rekordowa przedsprzedaż, wzrost cen nie tak duży, jak się obawiano
Rynek zagranicznej turystyki zorganizowanej wraca do stanu sprzed pandemii, widać jednak…
0 Komentarzy11 Minuty
21 sierpnia 2023
Czy biura podróży powinny odprowadzać „podatek u źródła” od środków transportu najmowanych od zagranicznych kontrahentów?
W działalności turystycznej zdarza się, że w celu realizacji programu imprezy…
0 Komentarzy35 Minuty
17 sierpnia 2023
5,7 mln turystów odwiedziło Berlin w pierwszej połowie 2023. To o 30 proc. więcej niż rok temu
Berlin może się pochwalić wynikiem odwiedzających w pierwszej połowie 2023 roku. Według…
0 Komentarzy2 Minuty
16 sierpnia 2023
Sądy stają w obronie praw podatników. Prawo do amortyzacji nieruchomości po „Polskim Ładzie” gwarantowane konstytucyjnie
Od 1 stycznia 2022 roku weszły w życie zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób…
0 Komentarzy31 Minuty
2 sierpnia 2023
Fly.pl: sprzedaż last minute w 2023 o 40 proc. wyższa niż w 2022
Fly.pl podsumowuje lipcową sprzedaż pokazując rekordowy wynik w historii firmy. Mimo obaw…
0 Komentarzy2 Minuty
2 sierpnia 2023
Lipiec w Ryanair: 18 mln klientów. Pierwszy taki miesiąc w historii przewoźnika
Ryanair Holdings opublikował 2 sierpnia statystyki ruchu za lipiec 2023 roku. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuty
25 lipca 2023
GNTO: sytuacja na Rodos opanowana, turyści są w hotelach albo w drodze do domu
Jak podaje w oficjalnym komunikacje Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna, większość…
0 Komentarzy3 Minuty
24 lipca 2023
Ryanair: 663 mln euro zysku w pierwszym kwartale
Ryanair Holdings odnotował podał wynik finansowy za I kwartał 2023 roku w wysokości 663…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lipca 2023
Traveldata: w tym roku Grecja, Wyspy Kanaryjskie i Turcja droższe, Egipt i Bułgaria tańsze
Z tygodniowej analizy cen w biurach podróży przedstawionej przez firmę Traveldata wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty