Łukasz Habaj prezesem zarządu eSky.pl

Nowy prezes eSky.pl - Łukasz Habaj
Łukasz Habaj po jednym ubiegłorocznych rajdów samochodowych/fot. youtube

Rada Nadzorcza internetowego biura podróży eSky.pl S.A. powołała Łukasza Habaja na stanowisko CEO, współzałożyciela firmy.

Jak głosi komuniakt firmy, Łukasz Habaj, współzałożyciel eSky.pl, dołącza do zespołu, by na poziomie strategicznym, aktywnie wesprzeć firmę w trudnym okresie. Odpowiedzialny będzie za weryfikację strategii spółki w odniesieniu do nowej rzeczywistości, a także relacje z Inwestorami, Radą Nadzorczą i Akcjonariuszami.

Drugie wejście do rzeki

Habaj pełnił już funkcję CEO w firmie w latach 2010-2016. Rozpoczął wtedy ekspansję zagraniczną, tworząc struktury na rynkach zagranicznych i otwierając HUBy w Brazylii, Bułgarii oraz Rumunii.

Jak podkreślono w komunikacie, Habaj to profesjonalny biznesmen oraz kierowca rajdowy, który nie boi się wyzwań oraz niestandardowych rozwiązań. Determinacja i odwaga – to cechy, które najlepiej opisują nowego CEO Grupy. Problemy traktuje jako wyzwania, które można przezwyciężyć, realizując niestandardowe działania.
W kwietniu eSky zwolniła 94 osoby spośród 600 pracowników zatrudnionych w Polsce.

Łukasz Habaj, powiedział: “Spodziewamy się, że po pandemii znajdziemy się w innej rzeczywistości. Jestem jednak przekonany, że branża turystyczna ponownie się odrodzi, tak jak to wygląda teraz w Chinach. Wróciłem po to, by wesprzeć firmę, tak jak wspierałem ją w przeszłości. Płynny przepływ informacji pomiędzy Zarządem a Akcjonariuszami przyśpieszy proces podejmowania decyzji, gdyż czas jest teraz kluczowy.”

Zarząd ma plan

W komunikacie eSky czytamy: „W obliczu aktualnego kryzysu, Zarząd w porozumieniu z Założycielami Grupy eSky niezwłocznie podjął kroki i opracował plan działania, mający zapewnić stabilność i możliwość odbudowania sprzedaży. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej, firma dzięki międzynarodowym strukturom oraz globalnemu zasięgowi skutecznie dywersyfikuje sprzedaż. Rynki otwarte w ubiegłym roku odgrywają teraz kluczową rolę w sprzedaży. Są to m.in. USA, Meksyk oraz kraje półwyspu skandynawskiego.

Zarząd firmy planuje podjąć kolejne działania strategiczne, szukając nowych możliwości rynkowych i nisz. Habaj na stanowisku CEO będzie dodatkowym wzmocnieniem firmy na poziomie strategicznym w czasach kryzysu branży turystycznej spowodowanego COVID-19.