LOT a nie Luke Air poleci dla Itaki na Zanzibar i Karaiby

archiwum PLL LOT
Dreamliner w barwach PLL LOT

LOT wskakuje na miejsce Luke Air. Czy to początek strategicznego zbliżenia z Itaką? Zima 2021/2 i dynamiczne pakietowanie przyniosą jakościową zmianę?

Nagła zmiana planów w zakresie operatora samolotu szerokokadłubowego wynajmowanego przez Itakę. To lotowski największy Dreamliner 787 wersji 9 poleci na najlepiej sprzedających się egzotycznych kierunkach dla lidera z Opola.

A330 nie gotowe, większa elastyczność LOTu istotną przewagą

Jak donoszą branżowe portale, samoloty oferowane przez włoskiego operatora Luke Air nie przeszły jeszcze przez proces certyfikacji na Malcie. Nie mogły więc się pojawić w Polsce by obsłużyć kontrakt dla Itaki. Tą sytuacje wykorzystał narodowy przewoźnik, przejmując kontrakt.

Dla Itaki ma to też tą zaletę iż zyskuje większą elastyczność w przypadku jakichkolwiek pandemicznych komplikacji. Zabazowany samolot włoskiego przewoźnika generowałby w takiej sytuacji dużo wyższe koszty, niż posiłkowanie się LOTem.

Czy to jest sygnał istotnego zbliżenia na linii LOT ITAKA -wiele na to wskazuje

Lato 2021 w ofercie LOTu potrzeba wsparcia mocnych Tour Operatorów

LOT potrzebuje wsparcia Tour Operatorów dla skutecznej sprzedaży oferty lato 2021. Konkurencja nie śpi i nie ułatwia zadania narodowemu przewoźnikowi. Ciekawe letnie kierunki uruchomił właśnie Wizz Air, ambitne plany ma też turecki Corendon. Obydwaj przewoźnicy z pewnością będą agresywni cenowo.

Wizz Air – siedem nowych tras z Polski

Wsparcie Itaki i innych kluczowych graczy będzie konieczne by z tej walki o pasażerów wyjść zwycięsko.

Zima 2021/2 i dynamiczne pakietowanie

Lotowska flota Dreamlinerów ustawicznie rośnie, w tym roku może być ich nawet 17 . Wyzwaniem będzie szczególnie czas zimy. I tu z pomocą może przyjść Itaka, zarówno jeżeli chodzi o ofertę charterową jak i regularną.

LOT w tym roku nie skorzystał na dobrej koniunkturze  dla sprzedaży kierunków typu Zanzibar, Cancun Malediwy a przede wszystkim Dubaj. Z pewnością jednak wyniósł z tej lekcji naukę.

Można się spodziewać iż zdecyduje się polecieć w ramach rejsów regularnych do Dubaju ( EXPO). Prawdopodobne są też inne kierunki z których największe szanse można dawać Omanowi czy Cancun. W obydwu przypadkach sprzedaż Tour Operatorów w tym Itaki będzie kluczowa dla sukcesu. Nie jest tajemnicą iż w niepewnych czasach oparcie oferty na lotach regularnych ma swoje istotne korzyści.

Na koniec współpraca w ramach dynamicznego pakietowania. Wiąże się zasadniczo z watkami opisanymi powyżej. Dla LOTu taki partner jak Itaka byłby w tym obszarze prawdziwym skarbem. Sieć sprzedaży jest bowiem kluczowym elementem układanki.

Dynamiczne pakietowanie – sieć kluczem do sukcesu – LOT pójdzie z ITAKĄ ?