Kraina Lessowych Wąwozów: u nas odpoczniesz aktywnie, zdrowo i smacznie
Już w 2023 roku „Kraina Lessowych Wąwozów” z nową ofertą czeka na miłośników: dobrej regionalnej kuchni, turystyki edukacyjnej oraz prozdrowotnej. Smaczna, zdrowa regionalna kuchnia oraz atrakcje turystyczne tworzone przez kreatywnych ludzi z pasją, to atuty dla wdrożenia sieciowych produktów turystycznych: „Szlaku smaków Krainy Lessowych Wąwozów”, „Akademii Lesslandia” oraz „Krainy Zdrowia”.
Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów” skutecznie pozyskuje fundusze na działania podnoszące poziom i jakość usług oraz kompetencje kadr turystycznych. Aktualnie finalizuje realizację projektu „Podniesienie kompetencji kadr turystycznych Krainy Lessowych Wąwozów poprzez rozwój systemu Certyfikacji Produktów i Usług Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów” dofinansowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W ramach projektu zostaną opracowane oraz wdrożone sieciowe produkty turystyczne: „Szlak smaków Krainy Lessowych Wąwozów”, „Akademia Lesslandia” oraz „Kraina Zdrowia”.
Wiesław Czerniec, LOT KLW, powiedział: „Szkolenia realizowane w ramach projektu są okazją do wzajemnego poznania swoich obiektów oraz atrakcji turystycznych przez członków Lokalnej Organizacji Turystycznej „Kraina Lessowych Wąwozów”. Wspólne opracowywanie pakietów oraz zasad działania w ramach budowanego sieciowego produktu turystycznego jest bezcennym doświadczeniem integrującym zespół. Trwają ostatnie prace koncepcyjne nad nazwami pakietów, hasłami promocyjnymi, sposobami pozycjonowania całokształtu produktu oraz podmiotów do niego należących i ich promocji.”
Szlak smaków Krainy Lessowych Wąwozów
Turystyczny szlak kulinarny powstaje na bazie obiektów gastronomicznych, które otrzymały tytuł Certyfikowany Produkt Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów. W swoim menu restauracje będą oferować gościom minimum 2 tradycyjne, regionalne potrawy, przygotowywane według dawnych przepisów i receptur z lokalnych produktów. Pakiety, które powstaną w ramach sieciowego produktu turystycznego będą doskonałą ofertą dla turystów preferujących zwiedzanie miejsc, regionów kulinarnym szlakiem. Produkt kreowany jest pod kierunkiem specjalistów – Agnieszki Sikorskiej oraz Huberta Gonery.
„Akademia Lesslandia”
Ten sieciowy produkt turystyczny skierowany jest do najmłodszych turystów.
Małgorzata Wilk-Grzywna, która wraz z oraz Jarosławem Pankiem prowadzi szkolenia dotyczące wdrożenia „Akademii Lesslandia”, podkreśliła: „Istotą tego produktu jest edukacja. Unikatowe lessowe wąwozy, obszary cenne przyrodniczo, ciekawa architektura oraz niezwykłe muzea stanowią znakomitą bazę do tworzenia oferty edukacyjnej. Łańcuch atrakcji edukacyjnych tworzą funkcjonujące tu obiekty i usługi m. in.: Las Przygodas, Owadolandia, Młyn Hipolit, Muzeum Kowalstwa. Na rynku sprzedażowym „Akademia Lesslandia” ma szansę realnie zaistnieć dzięki tworzonym obecnie pakietom. Będzie to oferta wycieczek szkolnych, zielonych szkół oraz pobytów indywidualnych do wykorzystania przez placówki edukacyjne i organizatorów turystyki.”
Kraina Zdrowia
Ideą utworzenia „Krainy Zdrowia” jest połączenie potencjału miejsc oferujących: zabiegi, usługi, produkty prozdrowotne oraz aktywności związane ze zdrowym trybem życia np. nordic walking (na terenie KLW istnieje ponad 200 km dobrze oznakowanych tras nordic walking).
Małgorzata Wilk-Grzywna zaznaczyła: „Rdzeniem tego produktu jest oferta zdrowotna: uzdrowiskowa, SPA&wellness oraz medyczna. Naturalnym liderem jest uzdrowiskowy Nałęczów, wyspecjalizowany w leczeniu chorób serca i schorzeń powiązanych. Sieć tworzą zdeterminowane i nastawione silnie prosprzedażowo podmioty gospodarcze. Ten produkt turystyczny ma wszelkie warunki, by odnieść sukces komercyjny: mocny wizerunek Nałęczowa, unikalne walory otaczającej go „Krainy Lessowych Wąwozów”, aktualne sprzyjające trendy prozdrowotne w społeczeństwie.”
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
Otwarcie sezonu turystycznego w Chorwacji
180 polskich touroperatorów, agentów turystycznych, ekspertów z branży i dziennikarzy…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2024
Festiwal „Szlakiem wody” 22 marca w Hydropolis
Z okazji Światowego Dnia Wody 22 marca 2024 Hydropolis oraz kolektyw Outriders zapraszają…
0 Komentarzy3 Minuty
19 marca 2024
Strategiczna współpraca Banku Pekao S.A. i PLL LOT
Dzięki strategicznej współpracy PLL LOT z Bankiem Pekao S.A. klienci banku mogą korzystać…
0 Komentarzy5 Minuty
15 marca 2024
Blisko 15 mln turystów odwiedziło Egipt w 2023
Na targach ITB Egipt pochwalił się 15 mln odwiedzających w 2023 roku, nowa kampanią…
0 Komentarzy6 Minuty
15 marca 2024
Austria na ITB: innowacje, zrównoważony rozwój i austriacki styl życia
Na ITB Austria przedstawiła nową kampanię promocyjną odwołującą się do „Lebensgefühl” –…
0 Komentarzy7 Minuty
13 marca 2024
DER Touristik zmienia się w Dertour i prognozuje wzrost obrotów o 30 proc. w 2024
W 2023 roku grupa DER Touristik osiągnęła 23 proc. wzrost obrotów i patrzy z optymizmem…
0 Komentarzy5 Minuty
8 marca 2024
MTT Wrocław: rozpoczynamy sezon na podróże
W dniach 22–24 marca we Wrocławiu odbędzie się kolejna, 15. już edycja Międzynarodowych…
0 Komentarzy2 Minuty
4 marca 2024
Nie podzielić losu dinozaura, czyli jak odmłodzić kadry w turystyce? Debata na Forum Promocji Turystycznej
Podczas wiosennej edycji Forum Promocji Turystycznej, która odbędzie się 11 kwietnia 2024…
1 Komentarz2 Minuty
28 lutego 2024
Turystyka wyjazdowa z 33 proc. wzrostem
Zgodnie z raportem przygotowanym przez ITB i IPK International globalna turystyka…
0 Komentarzy5 Minuty