Kraina Lessowych Wąwozów: u nas odpoczniesz aktywnie, zdrowo i smacznie

fot. archiwum LOT Kraina Lessowych Wąwozów

Już w 2023 roku „Kraina Lessowych Wąwozów” z nową ofertą czeka na miłośników: dobrej regionalnej kuchni, turystyki edukacyjnej oraz prozdrowotnej. Smaczna, zdrowa regionalna kuchnia oraz atrakcje turystyczne tworzone przez kreatywnych ludzi z pasją, to atuty dla wdrożenia sieciowych produktów turystycznych: „Szlaku smaków Krainy Lessowych Wąwozów”, „Akademii Lesslandia” oraz „Krainy Zdrowia”.

Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów” skutecznie pozyskuje fundusze na działania podnoszące poziom i jakość usług oraz kompetencje kadr turystycznych. Aktualnie finalizuje realizację projektu „Podniesienie kompetencji kadr turystycznych Krainy Lessowych Wąwozów poprzez rozwój systemu Certyfikacji Produktów i Usług Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów” dofinansowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W ramach projektu zostaną opracowane oraz wdrożone sieciowe produkty turystyczne: „Szlak smaków Krainy Lessowych Wąwozów”, „Akademia Lesslandia” oraz „Kraina Zdrowia”.

Wiesław Czerniec, LOT KLW, powiedział: „Szkolenia realizowane w ramach projektu są okazją do wzajemnego poznania swoich obiektów oraz atrakcji turystycznych przez członków Lokalnej Organizacji Turystycznej „Kraina Lessowych Wąwozów”. Wspólne opracowywanie pakietów oraz zasad działania w ramach budowanego sieciowego produktu turystycznego jest bezcennym doświadczeniem integrującym zespół. Trwają ostatnie prace koncepcyjne nad nazwami pakietów, hasłami promocyjnymi, sposobami pozycjonowania całokształtu produktu oraz podmiotów do niego należących i ich promocji.”

Szlak smaków Krainy Lessowych Wąwozów

Turystyczny szlak kulinarny powstaje na bazie obiektów gastronomicznych, które otrzymały tytuł Certyfikowany Produkt Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów. W swoim menu restauracje będą oferować gościom minimum 2 tradycyjne, regionalne potrawy, przygotowywane według dawnych przepisów i receptur z lokalnych produktów. Pakiety, które powstaną w ramach sieciowego produktu turystycznego będą doskonałą ofertą dla turystów preferujących zwiedzanie miejsc, regionów kulinarnym szlakiem. Produkt kreowany jest pod kierunkiem specjalistów – Agnieszki Sikorskiej oraz Huberta Gonery.

„Akademia Lesslandia”

Ten sieciowy produkt turystyczny skierowany jest do najmłodszych turystów.

Małgorzata Wilk-Grzywna, która wraz z oraz Jarosławem Pankiem prowadzi szkolenia dotyczące wdrożenia „Akademii Lesslandia”, podkreśliła: „Istotą tego produktu jest edukacja. Unikatowe lessowe wąwozy, obszary cenne przyrodniczo, ciekawa architektura oraz niezwykłe muzea stanowią znakomitą bazę do tworzenia oferty edukacyjnej. Łańcuch atrakcji edukacyjnych tworzą funkcjonujące tu obiekty i usługi m. in.: Las Przygodas, Owadolandia, Młyn Hipolit, Muzeum Kowalstwa. Na rynku sprzedażowym „Akademia Lesslandia” ma szansę realnie zaistnieć dzięki tworzonym obecnie pakietom. Będzie to oferta wycieczek szkolnych, zielonych szkół oraz pobytów indywidualnych do wykorzystania przez placówki edukacyjne i organizatorów turystyki.”

fot. archiwum LOT Kraina Lessowych Wąwozów

Kraina Zdrowia

Ideą utworzenia „Krainy Zdrowia” jest połączenie potencjału miejsc oferujących: zabiegi, usługi, produkty prozdrowotne oraz aktywności związane ze zdrowym trybem życia np. nordic walking (na terenie KLW istnieje ponad 200 km dobrze oznakowanych tras nordic walking).

Małgorzata Wilk-Grzywna zaznaczyła: „Rdzeniem tego produktu jest oferta zdrowotna: uzdrowiskowa, SPA&wellness oraz medyczna. Naturalnym liderem jest uzdrowiskowy Nałęczów, wyspecjalizowany w leczeniu chorób serca i schorzeń powiązanych. Sieć tworzą zdeterminowane i nastawione silnie prosprzedażowo podmioty gospodarcze. Ten produkt turystyczny ma wszelkie warunki, by odnieść sukces komercyjny: mocny wizerunek Nałęczowa, unikalne walory otaczającej go „Krainy Lessowych Wąwozów”, aktualne sprzyjające trendy prozdrowotne w społeczeństwie.”

fot. archiwum Kraina Lessowych Wąwozów