Kraina Lessowych Wąwozów: u nas odpoczniesz aktywnie, zdrowo i smacznie

Już w 2023 roku „Kraina Lessowych Wąwozów” z nową ofertą czeka na miłośników: dobrej regionalnej kuchni, turystyki edukacyjnej oraz prozdrowotnej. Smaczna, zdrowa regionalna kuchnia oraz atrakcje turystyczne tworzone przez kreatywnych ludzi z pasją, to atuty dla wdrożenia sieciowych produktów turystycznych: „Szlaku smaków Krainy Lessowych Wąwozów”, „Akademii Lesslandia” oraz „Krainy Zdrowia”.
Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów” skutecznie pozyskuje fundusze na działania podnoszące poziom i jakość usług oraz kompetencje kadr turystycznych. Aktualnie finalizuje realizację projektu „Podniesienie kompetencji kadr turystycznych Krainy Lessowych Wąwozów poprzez rozwój systemu Certyfikacji Produktów i Usług Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów” dofinansowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W ramach projektu zostaną opracowane oraz wdrożone sieciowe produkty turystyczne: „Szlak smaków Krainy Lessowych Wąwozów”, „Akademia Lesslandia” oraz „Kraina Zdrowia”.
Wiesław Czerniec, LOT KLW, powiedział: „Szkolenia realizowane w ramach projektu są okazją do wzajemnego poznania swoich obiektów oraz atrakcji turystycznych przez członków Lokalnej Organizacji Turystycznej „Kraina Lessowych Wąwozów”. Wspólne opracowywanie pakietów oraz zasad działania w ramach budowanego sieciowego produktu turystycznego jest bezcennym doświadczeniem integrującym zespół. Trwają ostatnie prace koncepcyjne nad nazwami pakietów, hasłami promocyjnymi, sposobami pozycjonowania całokształtu produktu oraz podmiotów do niego należących i ich promocji.”
Szlak smaków Krainy Lessowych Wąwozów
Turystyczny szlak kulinarny powstaje na bazie obiektów gastronomicznych, które otrzymały tytuł Certyfikowany Produkt Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów. W swoim menu restauracje będą oferować gościom minimum 2 tradycyjne, regionalne potrawy, przygotowywane według dawnych przepisów i receptur z lokalnych produktów. Pakiety, które powstaną w ramach sieciowego produktu turystycznego będą doskonałą ofertą dla turystów preferujących zwiedzanie miejsc, regionów kulinarnym szlakiem. Produkt kreowany jest pod kierunkiem specjalistów – Agnieszki Sikorskiej oraz Huberta Gonery.
„Akademia Lesslandia”
Ten sieciowy produkt turystyczny skierowany jest do najmłodszych turystów.
Małgorzata Wilk-Grzywna, która wraz z oraz Jarosławem Pankiem prowadzi szkolenia dotyczące wdrożenia „Akademii Lesslandia”, podkreśliła: „Istotą tego produktu jest edukacja. Unikatowe lessowe wąwozy, obszary cenne przyrodniczo, ciekawa architektura oraz niezwykłe muzea stanowią znakomitą bazę do tworzenia oferty edukacyjnej. Łańcuch atrakcji edukacyjnych tworzą funkcjonujące tu obiekty i usługi m. in.: Las Przygodas, Owadolandia, Młyn Hipolit, Muzeum Kowalstwa. Na rynku sprzedażowym „Akademia Lesslandia” ma szansę realnie zaistnieć dzięki tworzonym obecnie pakietom. Będzie to oferta wycieczek szkolnych, zielonych szkół oraz pobytów indywidualnych do wykorzystania przez placówki edukacyjne i organizatorów turystyki.”

Kraina Zdrowia
Ideą utworzenia „Krainy Zdrowia” jest połączenie potencjału miejsc oferujących: zabiegi, usługi, produkty prozdrowotne oraz aktywności związane ze zdrowym trybem życia np. nordic walking (na terenie KLW istnieje ponad 200 km dobrze oznakowanych tras nordic walking).
Małgorzata Wilk-Grzywna zaznaczyła: „Rdzeniem tego produktu jest oferta zdrowotna: uzdrowiskowa, SPA&wellness oraz medyczna. Naturalnym liderem jest uzdrowiskowy Nałęczów, wyspecjalizowany w leczeniu chorób serca i schorzeń powiązanych. Sieć tworzą zdeterminowane i nastawione silnie prosprzedażowo podmioty gospodarcze. Ten produkt turystyczny ma wszelkie warunki, by odnieść sukces komercyjny: mocny wizerunek Nałęczowa, unikalne walory otaczającej go „Krainy Lessowych Wąwozów”, aktualne sprzyjające trendy prozdrowotne w społeczeństwie.”

POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2023
Poznaj turystyczny portal Łodzi! Lodz.Travel – Twoja baza wiedzy o Łodzi
Oficjalny turystyczny portal Łodzi Lodz.Travel to przewodnik po ofercie turystycznej…
0 Komentarzy4 Minuty
28 listopada 2023
Jak Polacy planują spędzić Boże Narodzenie?
Większa mobilność Polaków, atrakcyjne oferty i zmiany stylu życia powodują że część z nas…
0 Komentarzy5 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
21 listopada 2023
Barbara Tutak złożyła rezygnację. Będzie konkurs na nowego prezesa WOT
Niespodziewaną rezygnację z funkcji prezeski Warszawskiej Organizacji Turystycznej…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
III Gala Waszej Turystyki odbędzie się 12 stycznia 2024
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić Państwa na trzecią w historii…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2023
W Trentino zaczął się sezon narciarski. Ubiegłej zimy największym rynkiem była Polska
W ubiegły weekend rozpoczął się sezon narciarski w Trentino. Czy w tym roku Polacy także…
0 Komentarzy4 Minuty
9 listopada 2023
Szlakiem wina i miodu po Ziemi Lubuskiej
Enoturystyka, czyli odwiedzanie miejsc związanych z winem, jest dynamicznie rozwijającą…
0 Komentarzy6 Minuty
7 listopada 2023
Visit Hungary wznawia działania w Polsce. W 2023 Polska drugim największym rynkiem turystycznym dla Węgrów
Jeszcze przed pandemią Polska była dla Węgrów szóstym największym rynkiem turystyki…
0 Komentarzy3 Minuty
6 listopada 2023
65 mln zł spodziewanych obrotów w 2023. Nekera podsumowuje rok i nagradza najlepszych agentów
Ponad 60 mln zł spodziewanego obrotu w 2023, czyli wzrost o 85 proc. oraz podwojenie…
0 Komentarzy7 Minuty