Women-only – tourism gaining ground in Poland – new trend on the Polish market ?
Is women-only tourism really growing? what are the key drivers for that trend ? Are Ayurweda/ Yoga supporting that ? Culinary trips with promising feedback from the market too.
From a couple of years, we are experiencing dynamic changes on the Polish travel market. As society is getting reacher and more demanding – outgoing tourism is evolving too. Luxury trips, golf tourism, kiting and water sports are good examples of this trend. In the end, we have women only and culinary tourism too.
Agencies specialized in women tourism
A number of agents have discovered that niche and tried to develop it successfully. In consequence, making women-only specialization an important selling point of their offer. Worth to mention boutique agency Asia Dream Trips which is specialized in Asia ( Indonesia, India and Sri Lanka). Big market knowledge and good contacts in Ayurveda resorts is resulting in an excellent price/quality ratio of Asia Dream Trips offers.
Polka Travel is another good example of an agency that successfully developed that kind of product. The owners ( two ladies) proudly define themselves as leaders of women-only segment.
Couple of smaller agents are trying to replicate this pattern by offering unique experience for ladies. Some interesting attempts were made by Sonriso – offering culinary travel to Thailand.
Smaller agents outside Warsaw are also trying to offer something special in that segment. The dynamic agency from Lublin Travel Duck has a special WOMEN chapter with dedicated offers including destinations like Mauritius, India and Indonesia.
Ayurveda /Yoga is helping
The growing popularity of the healthy life approach, including Ayurweda treatments and Yoga exercises is also helping to maintain demand for women-only trips. Already mentioned Asia Dreams Trips specialized in ayurweda is followed by others who organize packages /trips to experience it too. Good examples are Misja Ajurewda and also Bissole .
As confirmation of this trend, we see a growing number of air tickets sold to Trivandrum. Kerala capital where a lot of Ayurveda spots are located.
Yoga schools in Poland are also the ones to organize trips to Asia, see FabrykaEnergii and its trip to Kerala. The other segment is trips organized by famous fitness celebrities. You can find them traveling with fans to exotic destinations too.
Culinary tourism
Culinary tourism is another interesting segment that is mainly targeting women clients. Already mentioned culinary products of Sonriso, and Polka Travel are not the only proposals on that market. The boutique agency Foodkrywcy is scheduling a number of culinary trips too.
This type of tourism will most probably grow rapidly in Poland. Poles are big fans of Asian food /street food in general. If we add to that healthy way of life being very popular we have the perfect mixture to support this interesting part of the market.
There is no doubt this promising segment will grow dynamically in the future. Supported additionally by the accessibility of air tickets. LOT new flights to Delhi will be most probably followed by additional destinations in India , Vietnam is also on the priority list.
Long haul touristic destinations from Poland with great result in 2019 waiting to restart again
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
Otwarcie sezonu turystycznego w Chorwacji
180 polskich touroperatorów, agentów turystycznych, ekspertów z branży i dziennikarzy…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2024
Festiwal „Szlakiem wody” 22 marca w Hydropolis
Z okazji Światowego Dnia Wody 22 marca 2024 Hydropolis oraz kolektyw Outriders zapraszają…
0 Komentarzy3 Minuty
19 marca 2024
Strategiczna współpraca Banku Pekao S.A. i PLL LOT
Dzięki strategicznej współpracy PLL LOT z Bankiem Pekao S.A. klienci banku mogą korzystać…
0 Komentarzy5 Minuty
15 marca 2024
Blisko 15 mln turystów odwiedziło Egipt w 2023
Na targach ITB Egipt pochwalił się 15 mln odwiedzających w 2023 roku, nowa kampanią…
0 Komentarzy6 Minuty
15 marca 2024
Austria na ITB: innowacje, zrównoważony rozwój i austriacki styl życia
Na ITB Austria przedstawiła nową kampanię promocyjną odwołującą się do „Lebensgefühl” –…
0 Komentarzy7 Minuty
13 marca 2024
DER Touristik zmienia się w Dertour i prognozuje wzrost obrotów o 30 proc. w 2024
W 2023 roku grupa DER Touristik osiągnęła 23 proc. wzrost obrotów i patrzy z optymizmem…
0 Komentarzy5 Minuty
8 marca 2024
MTT Wrocław: rozpoczynamy sezon na podróże
W dniach 22–24 marca we Wrocławiu odbędzie się kolejna, 15. już edycja Międzynarodowych…
0 Komentarzy2 Minuty
4 marca 2024
Nie podzielić losu dinozaura, czyli jak odmłodzić kadry w turystyce? Debata na Forum Promocji Turystycznej
Podczas wiosennej edycji Forum Promocji Turystycznej, która odbędzie się 11 kwietnia 2024…
1 Komentarz2 Minuty
28 lutego 2024
Turystyka wyjazdowa z 33 proc. wzrostem
Zgodnie z raportem przygotowanym przez ITB i IPK International globalna turystyka…
0 Komentarzy5 Minuty
[…] obszarze turystyki rosną biura adresujące swoje produkty tylko do kobiet. Tzw. turystyka Women – only. Jak do tej pory w branży podroży służbowych żaden z podmiotów tak mocno nie akcentował […]