Kobiece biura do obsługi podróży służbowych – jest marketingowy potencjał?
Czy w Polsce mamy kobiece biura do obsługi podróży służbowych? Czy taka specjalizacja ma marketingowy sens?
W obszarze turystyki rosną biura adresujące swoje produkty tylko do kobiet. Tzw. turystyka Women – only. Jak do tej pory w branży podroży służbowych żaden z podmiotów tak mocno nie akcentował swojej “kobiecej” oferty. Wydaje się iż w erze poszukiwania niszowych specjalizacji może to być ciekawa opcja. Poniżej kilka przykładów „kobiecych” biur do obsługi podróży służbowych które znakomicie radzą sobie na rynku.
Bissole – jeden z liderów na rynku podróży służbowych we Wrocławiu
Nowoczesne biuro podróży Bissole od lat specjalizuje się w obsłudze klientów biznesowych. W swojej ofercie ma jednak dużo więcej usług, w tym sprzedaż wakacyjną z ofertą stricte dla kobiet. Biuro znalazło się na naszej liście najciekawszych agentów do obsługi podróży służbowych małych i średnich firm.
Lista agentów obsługujących podróże służbowe – do kogo wysłać zaproszenie do współpracy
Zarządzane od lat przez kobiecą kadrę, jest w sposób szczególny uwrażliwione na potrzeby płci pięknej. W przeszłości biuro próbowało wielu aktywności by wyjść naprzeciw właśnie kobiecej klienteli. Prowadzono m.in. salon piękności, kawiarnie przy Operze Wrocławskiej czy wreszcie spotkania dla kobiet pod znakiem Urody i Zdrowia.
Z pewnością jest to biuro w segmencie obsługi podróż służbowych które najmocniej zapracowało na markę firmy przyjaznej płci pięknej.
VIP Travel z Warszawy
Kameralne warszawskie biuro podróży VIP Travel, jest niszowym graczem na rynku podróży służbowych. Prowadzone przez kobiety, utrzymało się na rynku dzięki renomie związanej z profesjonalną obsługą kasjerską. W przypadku tego biura inaczej niż w sytuacji Bissole oferta jest skierowana stricte do firm oczekujących pomocy w podróżach służbowych. Ograniczone do minimum koszty operacyjne pozwalają być bardzo konkurencyjnym na niełatwym rynku. Biuro sprzedaje też ofertę grupową.
Amin Travel – super spersonalizowana obsługa
Malutkie biuro , od lat wyspecjalizowane w obsłudze małych i średnich firm. Prowadzone w zasadzie przez jedna osobę / właścicielkę która dopilnuje każdej nawet najmniejszej sprawy. Biuro wciąż posiada pełne uprawnienia do wystawiania biletów lotniczych, sprawnie obsługuje też egzotyczne podróże wakacyjne. Głównie dzięki doświadczeniu zdobytemu w obsludze ruchu turystycznego w czasach gdy posiadało punkt stacjonarny.
DD Air Travel – siła w determinacji
Kolejne rodzinne/ kobiece biuro podróży. Wyspecjalizowane głównie w podróżach grupowych, ale nie tylko. Chętnie obsługuje też małe i średnie firmy. Znakiem rozpoznawczym tego biura jest 100% profesjonalizm i determinacja właścicielki. Potrzeba klienta i szybka odpowiedz na jego zapytanie są zapisane w DNA tego niewielkiego ale prężnego biura.
Czy kobiece biura podróży powinny mocniej akcentować swój „kobiecy” charakter ?
Jak wspomnieliśmy co ciekawe żadne z tych biur otwarcie nie definiuje siebie jako skierowanego głównie do kobiet. Być może w zdominowanym przez męskich decydentów świecie nie chcą zrażać do siebie potencjalnych klientów. Światowe trendy będą jednak wspierać takie niszowe specjalizacje. Kobiece biznesowe stowarzyszenia z pewnością są ciekawą bazą potencjalnych leadów i zapewnią bezpieczną egzystencje dostawcom. Tym bardziej iż w przypadku powyższych biur, głównie są to małe „nisko kosztowe” organizacje.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Rekordowy rok 2023 Biura Podróży Sun & Fun
Biuro Podróży Sun &Fun przedstawiło ofertę na lato 2024 roku. Przy okazji pochwaliło się…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
30 listopada 2023
Program Interreg Next Polska-Ukraina 2021-2027: wspólna troska o rozwój obszarów przygranicznych
Obszary przygraniczne na terenie całej Unii Europejskiej, a zwłaszcza na jej granicach…
0 Komentarzy9 Minuty
29 listopada 2023
Rusza rejestracja uczestników na III Galę Waszej Turystyki
Już od dziś można zarejestrować się na III edycję Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2023
Turystyka w Szwajcarii wróciła do poziomu sprzed 2019 roku
Wraz ze startem nowego sezonu narciarskiego Switzerland Tourism Polska przedstawiło…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] zwiększoną aktywność mniejszych graczy. W reklamę inwestują m.in. Trivium , Stare Miasto czy Bissole. Wyniki sprzedaży jasno wskazują iż tego typu agenci mają się dużo lepiej od […]