Embrace.German.Nature – nowa kampania Niemiec skoncentrowana na przyrodzie

Na przestrzeni ostatnich kilku lat zrównoważone podróże i wakacje spędzane zgodnie z naturą stały się popularną formą wypoczynku na świecie. Trend ten utrzymuje się też w podróżach do Niemiec, które startują właśnie z globalną kampanią „Embrace.German.Nature” na dziewięciu europejskich rynkach źródłowych.

Według ankiety przeprowadzonej przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) wśród 259 dyrektorów generalnych i kluczowych klientów z międzynarodowej branży turystycznej, ponad trzy czwarte respondentów spodziewa się, że popyt segmencie zrównoważonych podróży wzrośnie w ciągu najbliższych trzech lat. DZT ocenia, że trend ten będzie się utrzymywał także dla podróży do Niemiec.

Kampania DZT

Embrace.German.Nature prezentuje krajobrazy, które inspirują do spędzania wolnego czasu w Niemczech nie tylko miłośników przyrody. Nacisk kładziony jest na autentyczne, indywidualne doświadczenie i odkrywanie  mało znanych regionów.

Głównym elementem kampanii DZT są inspirujące treści umieszczone na podstronie. Jako nowe narzędzie cyfrowe, DZT po raz pierwszy wykorzystuje filmy w projektowaniu dźwięku 8D, w którym szum tła naturalnych krajobrazów –morza, gór, lasów, łąk oraz rzek i jezior jest symulowany z ośmiu różnych kierunków. Podstrona prowadzi też do szczegółowych treści umieszczonych na stronie głównej germany.travel, które dotyczą krajobrazów naturalnych, szlaków turystycznych, ścieżek rowerowych i uzdrowisk. „Wyszukiwarka ulubionych miejsc” ułatwia użytkownikom poruszanie się po ofercie i prowadzi bezpośrednio do preferowanych miejsc.

Wycieczki przyrodnicze w modzie

Niemcy zajmują drugie miejsce jako cel wyjazdów przyrodniczych wśród światowych podróży Europejczyków. Drugą najczęściej wymienianą przez turystów formą urlopu w tym kraju są wakacje na łonie natury. Natomiast wypoczynek zorientowany na przyrodę znalazł się na szczycie listy rodzajów wakacji, które będą odgrywać większą rolę w przyszłości.

Dla siedmiu głównych rynków europejskich wolumen zainteresowanych „Pobytem na łonie natury” wynosi 65,8 mln, a w przypadku „Wakacji w kraju” jest to 46,6 mln. W raporcie booking.com 2021 dotyczącym zrównoważonej turystyki:

  • 83 proc. uważa, że zrównoważone podróżowanie jest konieczne,
  • 61 proc. twierdzi, że pandemia skłoniła ich do bardziej zrównoważonego podróżowania w przyszłości.

Główne cele przyrodnicze w Niemczech

Jedna trzecia lądu stałego w Niemczech znajduje się pod specjalną ochroną jako narodowe krajobrazy naturalne, a należy do nich:

  • 16 parków narodowych,
  • 104 parki krajobrazowe,
  • 16 rezerwatów biosfery UNESCO.

Infrastruktura turystyczna

• 14 niemieckich regionów jest certyfikowanych jako zrównoważone kierunki podróży.
• Deutsche Bahn wykorzystuje w 100% ekologiczną energię elektryczną na swoich trasach IC i ICE.
• Ponad 1300 certyfikowanych miejsc noclegowych na zrównoważone wakacje.
• Około 1500 firm ze znakiem jakości „Quality Hosts Wanderbares Deutschland”.
• 5800 obiektów przyjaznych rowerzystom z certyfikatem Bett & Bike.