Barcelona i Sewilla łączą siły by wspólnie promować się na zagranicznych rynkach
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2021/04/Barcelona-1.jpg)
Barcelona i Sewilla razem powalczą o międzynarodowego klienta. Azja na celowniku. Czy to dobry przykład dla polskich miast i regionów ?
Ciekawa wiadomość dotarła do nas z półwyspu iberyjskiego, dwa miasta tj Barcelona i Sewilla ogłosiły właśnie strategiczne partnerstwo w zakresie międzynarodowej turystyki przyjazdowej.
Razem chcą powalczyć o rynek azjatycki
Odpowiedzialni za promocje w wymienionych miastach jako jeden z głównych celów wyznaczyli walkę o rynki azjatyckie. W tym też celu sam projekt został ogłoszony w Paryżu, mieście od którego zwiedzanie Europy zaczynają azjatyckie grupy.
Barcelona i Sewilla chcą dołączyć do miast w Europie, które znajdują się na trasie azjatyckich wycieczek, konkurentami Hiszpanów są głównie miasta włoskie, a także Praga.
Jednak Azja to nie jedyny cel tego projektu, ważnym rynkiem dla obydwu destynacji są USA. Głównie w przypadku Barcelony, dzięki bezpośrednim połączeniom uzyskano drastyczny wzrost przyjazdów ze Stanów Zjednoczonych. Do 2019 był to najważniejszy rynek dla Barcelony.
W przypadku Sewilli strategicznymi rynkami są francuski, włoski i właśnie amerykański.
Oba miasta chcą promować podobne turystyczne produkty
Miasta znalazły wiele wspólnych punktów w zakresie produktu turystycznego. Chcą promować się poprzez dzieła architektów Gaudiego i Anibala Gonzaleza, podkreślają też wysokiej jakości produkt gastronomiczny. Jest też pomysł na przyciągniecie czytelników literatury Antonio Machado.
Przyciągać do obu miast ma też moda , oraz wieloletnie historyczne doświadczenia w przemyśle tekstylnym, wraz z jego industrialnymi zabytkami.
Współprace wesprą przewoźnicy kolejowi i lotniczy
Do projektu zaproszono też przewoźników lotniczych i kolejowych. Kolejowy przewoźnik Ave oferuje szybkie połączenia między obydwoma miastami. Daje to możliwość sprawnego połączenia zwiedzania miast lezących na obu krańcach Hiszpanii.
Oprócz kolei pomoże też lotniczy przewoźnik od lat związany z Katalonią Vueling – jego siatka połączeń do Włoch i Francji, ma pomóc w działaniach na tych rynkach. Nie zabraknie też bezpośredniego połączenia między obydwoma miastami.
Niewątpliwie dołączenie do projektu przewoźników jest bardzo dobrym pomysłem. Ich strony internetowe są odwiedzane przez miliony użytkowników. Można to wykorzystać, namawiając klientów do odwiedzin tych wspaniałych hiszpańskich miast.
Dobry przykład także dla polskich miast by tworzyć podobne alianse ?
Niedawno na Forum Wasza Turystyka pojawiła się dyskusja o promocji polskich miast zagranicą( w kontekście Medical Tourism). Nie ulega wątpliwości iż w zasadzie jedyną mocną marką jest tu Kraków, wspierany dodatkowo przez pobliską Wieliczkę.
Inne polskie miasta są w dużej mierze słabo rozpoznawalne zagranicą, nie maja też budżetów by to zmienić. Czy rozwiązaniem dla nich może być zawiązanie szerszego aliansu, szczególnie w przypadku miast, które mają podobny produkt turystyczny.
W przypadku działań międzynarodowych takie działania i tak będą bardzo trudne, łatwiej może być na krajowym podwórku. Już pojawiają się ponadregionalne inicjatywy jak Festiwal Turystyki Rowerowej Roztocze gdzie ręka w rękę współpracują Lubelszczyzna i Podkarpacie.
Lubelskie zaprasza na Roztocze na Festiwal Turystyki Rowerowej
Ciekawym pomysłem mogłoby też być łączenie sił by powalczyć o warszawskiego klienta. Jak wynika badan googla jest on najbardziej mobilny, szuka jednak na dziś głównie bardzo popularnych krajowych kierunków. Jest tu miejsce na odpowiednie działania promocyjne.
Google mówi o planach wakacyjnych Polaków – kategoria travel rośnie o 49%
Można sobie np. wyobrazić współpracę miast takich jak Lublin i Sandomierz, by namawiać mieszkańców Mazowsza do weekendowych wypadów łączonych. Dojazd do Sandomierza z Warszawy nie poprawi się szybko, ale już droga przez Lublin jest /i będzie dużo bardziej komfortowa, czego tego nie wykorzystać. Wspólną promocje łączonych wyjazdów można by też skierować do klientów z Podlasia, dla których dojazd do Sandomierza może być mordęgą, przez Lublin będzie prościej.
To tylko jeden z przykładów potencjalnych wspólnych działań, warto czerpać z międzynarodowych doświadczeń i próbować implementować podobne projekty także na polskim rynku turystycznym.
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Druskienniki i Birsztany – litewskie uzdrowiska na wyciągnięcie ręki
O uzdrowisku w Druskiennikach słyszał niemal każdy. Coraz większym zainteresowaniem…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Czarnogóra – poznaj letni kalendarz ciekawych wydarzeń
Malownicze krajobrazy, krystaliczne wody Adriatyku i bogata historia kraju tworzą idealne…
0 Komentarzy3 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
18 lipca 2024
Chorwacja na wakacje z psem? Hotele sieci Falkensteiner zapraszają z czworonożnymi towarzyszami podróży
Podróże ze zwierzętami stają się coraz bardziej popularne i powszechne, rośnie też liczba…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2024
Ski Opening Schladming-Dachstein 2024: Bryan Adams, Sting i Simply Red otworzą sezon narciarski
Ski Opening Schladming-Dachstein oraz Leutgeb Entertainment Group zapowiadają start…
0 Komentarzy2 Minuty
8 lipca 2024
W Ras Al Khaimah powstanie nowy hotel należący do sieci Hilton
3 lipca ogłoszono budowę Hilton Marjan Island Beach Resort & Spa w Ras Al Khaimah.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 lipca 2024
Z Itaką polecimy z Poznania do Omanu
Wyloty z Portu Lotniczego Poznań-Ławica do Omanu (SLL) wystartują w sezonie Zima 24/25.…
0 Komentarzy2 Minuty
1 lipca 2024
Do Chin wjedziemy bez wiz
Od 1 lipca 2024 roku obywatele Polski będą mogli podróżować do Chin bez wizy na okres do…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Barcelona i Sewilla łączą siły by wspólnie promować się na zagranicznych rynkach […]