Sprzedaż biletów lotniczych w lutym gorsza o 83 proc.
W czołówce kierunków lotniczych znowu Dubaj, Malediwy, Zanzibar i Cancun. Korzystają na tym konsolidatorzy i luxury travel.
Obraz rynku biletów lotniczych zasadniczo nie zmienia się od miesięcy. Wyczekiwane ożywienie w biznes travel nie nadchodzi. Tylko egzotyka z liderującym Dubajem broni wyników całej branży.
83 proc. w lutym tylko konsolidatorzy mogą się cieszyć (Hurra i Primapol )
Wynik lutego – minus 83 proc. w zakresie wolumenów sprzedaży nie odbiega od wcześniejszych miesięcznych rezultatów. W zakresie wolumenu ilości biletów spadek jest nieco mniejszy (minus 78 proc).
Jeżeli chodzi o agentów, to mimo, iż Hurra spadła z pozycji numer jeden(po 1 pół msc), to obroniła podium, doskonałe 4 miejsce utrzymał tez Primapol. Co ciekawe, gdy spojrzymy na wyniki pod kątem kraju wylotu (Polska), to obie te agencje są liderami, ale o tym poniżej.
Doskonałe wyniki konsolidatorów są pochodną sprzedających się destynacji. Dubaj jest niezmiennie liderem zestawiania ze wzrostem procentowym wynoszącym 49 proc. Za Dubajem znalazły się Malediwy +88 proc., Zanzibar +435 proc. Cancun +74 proc. i Dominikana +17 proc.. Pierwszy europejski kierunek – Malaga – melduje się na 7 miejscu.
Co ciekawe, z podanej listy tylko Cancun notuje także istotną sprzedaż dla portów wylotowych innych niż Warszawa.
Na razie nie widać jeszcze efektu akcji LOT na Wakacje
W bieżącej sprzedaży nie widać efektu sprzedaży LOT na Wakacje. Być może zobaczymy go dopiero w kolejnych miesiącach, gdy narodowy przewoźnik zacznie zwalniać bloki miejsc, zarezerwowane przez tour operatorów.
Nie powinien być pocieszeniem dla LOTu fakt, iż wśród najbardziej popularnych w sprzedaży destynacji nie nie ma ani jednej, którą oferuje bezpośrednio narodowy przewoźnik. A konkurencja nie śpi, Lufthansa właśnie poinformowała o swoim nowym koncepcie Eurowings Discover. Nowa wakacyjna baza Eurowings zapowiadana jest też w Berlinie.
Wyniki dla wylotów z Polski zaskakują – Hurra -1, Primapol – 2, Time4Travel – 5
Dodatkowe zaskoczenie czeka na nas jeżeli spojrzymy na wyniki pod kątem kraju wylotu. W tym przypadku liderem zestawienia zostaje Hurra. A doskonałe miejsca zajmują kolejni konsolidatorzy.
Z pozycji 1 i 2 spadają za to eSky i lider rynku służbowego E-Travel. W przypadku lidera OTA nie jest to zaskoczeniem od miesięcy ratuje on swoją sprzedaż sięgając po ruch nie związany z polskim rynkiem. W przypadku eTravel powód może być inny, tego agenta ratuje doskonały globalny klient jakim jest agencja unijna Frontex. Nie lata ona wszak z Polski.
Luxury Travel nadal dobrze się broni
Segment Luxury także idzie zgodnie z planem. Bardzo dobre wyniki sprzedawcy biletów dla biura Carter/Luxury Travel potwierdzają ten rynkowy trend.
Wczasy na Malediwach i Seszelach z CARTER® – wyspy Oceanu Indyjskiego
Nowy impuls dla tego rynku może dać też Expo i czekające na nas nowe atrakcje. Emiraty Ras Al Khaimah i Abu Dhabi dwoją się i troją, by zachęcić klientów z Europy do odwiedzin.
Wchodzimy w czas niskiej bazy, zmniejszy się mierzony spadek, ale czy sytuacja agentów się poprawi?
Trzeba wziąć pod uwagę, iż zmierzony w lutym spadek rynku o 83 proc. może już zawierać odkształcenie związane z zaniżoną bazą. W zeszłym roku bowiem w drugiej połowie lutego efekt Pandemii był już dostrzegalny. W tym kontekście nie można mówić o jakimkolwiek progresie. Szczególnie w zakresie biznes travel.
Kolejne miesiące z racji niskiej bazy nie pokażą już spadków rzędu 80 i więcej procent, co nie znaczy, iż obraz rynku będzie lepszy. Na razie nie widać żadnych oznak popytu na biznes travel. Linie będą musiały więc coraz intensywniej rywalizować o segment leisure/luxury, co widać na przykładzie ruchów grupy Lufthansa. Czekamy na adekwatną odpowiedz LOTu.
POWIĄZANE WPISY
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty
2 września 2025
Itaka z rekordową gwarancją ubezpieczeniową. 558 mln zł na sezon 2025/2026
Biuro podróży Itaka zabezpieczyło swoich klientów rekordową gwarancją ubezpieczeniową na…
0 Komentarzy2 Minuty
1 września 2025
Biura podróży – koszty imprez turystycznych bez większych zmian
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
1 września 2025
Kampania City Break to MY wraca. eSky stawia na różnorodność i AI w podróżach
ESky.pl wraca z kampanią City Break to MY. Nowa odsłona akcji pokazuje, że city break to…
0 Komentarzy5 Minuty
29 sierpnia 2025
Michał Laskowski kończy współpracę z Qtravel
Michał Laskowski ogłosił zakończenie 13-letniej współpracy z Qtravel.pl/Qtravel.ai. W…
0 Komentarzy1 Minuty
16 września 2025
TOP Touristik świętuje 10-lecie działalności
W Poznaniu odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia działalności TOP Touristik. W…
0 Komentarzy1 Minuty
15 września 2025
My Blue Riviera prezentuje ofertę dla sektora MICE
W ubiegłym tygodniu w Warszawie My Blue Riviera przedstawiło ofertę dla polskich biur…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2025
Kiwi.com: Jesień coraz popularniejszym sezonem podróży Polaków
Podróże poza sezonem zyskują na znaczeniu. Dane Kiwi.com pokazują, że tej jesieni liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
8 września 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na sezon lato 2026 ruszyły umiarkowanie w górę
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty
2 września 2025
Itaka z rekordową gwarancją ubezpieczeniową. 558 mln zł na sezon 2025/2026
Biuro podróży Itaka zabezpieczyło swoich klientów rekordową gwarancją ubezpieczeniową na…
0 Komentarzy2 Minuty
1 września 2025
Biura podróży – koszty imprez turystycznych bez większych zmian
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
1 września 2025
Kampania City Break to MY wraca. eSky stawia na różnorodność i AI w podróżach
ESky.pl wraca z kampanią City Break to MY. Nowa odsłona akcji pokazuje, że city break to…
0 Komentarzy5 Minuty
29 sierpnia 2025
Michał Laskowski kończy współpracę z Qtravel
Michał Laskowski ogłosił zakończenie 13-letniej współpracy z Qtravel.pl/Qtravel.ai. W…
0 Komentarzy1 Minuty
16 września 2025
TOP Touristik świętuje 10-lecie działalności
W Poznaniu odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia działalności TOP Touristik. W…
0 Komentarzy1 Minuty
15 września 2025
My Blue Riviera prezentuje ofertę dla sektora MICE
W ubiegłym tygodniu w Warszawie My Blue Riviera przedstawiło ofertę dla polskich biur…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2025
Kiwi.com: Jesień coraz popularniejszym sezonem podróży Polaków
Podróże poza sezonem zyskują na znaczeniu. Dane Kiwi.com pokazują, że tej jesieni liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
8 września 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na sezon lato 2026 ruszyły umiarkowanie w górę
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty
[…] nie schodzą z tapety jeżeli chodzi o najpopularniejszy kierunek tej zimy. Każdy kolejny miesiąc przynosi nowe informacje które zdają się utwierdzać ten trend. Coraz […]
[…] Dubaj jest i będzie w najbliższej przyszłości na ustach wszystkich związanych z turystyką ale nie tylko. Expo da dużego “pozytywnego kopa” biznesowym możliwościom współpracy z regionem. Skorzystają na tym zapewne nie tylko Emiraty ale też inne kraje sąsiedzkie. Vide Arabia Saudyjska która planuje mocno się otworzyć. […]