Wyniki sprzedaży biletów za maj – jest nieco lepiej choć wciąż rządzi Dubaj i egzotyka

dubaj ekologicznie
fot. VisitDubai

Majowe wyniki dają trochę nadziei. Wciąż jednak bezkonkurencyjny jest Dubaj. Google  potwierdza istotne ożywienie w kategorii travel.

Całościowe wyniki sprzedaży biletów lotniczych za miesiąc maj, nie przynoszą wielu niespodzianek. Widoczna jest lekka poprawa w zakresie destynacji biznesowych. Wciąż rządzi niepodzielnie egzotyka, którą interesują się kolejni gracze.

Liderzy bez zmian Malediwy, Dubaj i Seszele

Wciąż bez dużych zmian w zakresie najlepiej sprzedających się destynacji, na miejscu nr 1 pod względem wolumenu brutto meldują się Malediwy. Jednak w ilości biletów zdecydowanym liderem jest Dubaj. Można też zaobserwować istotny spadek cen na tej ostatniej destynacji. Z pewnością jest to konsekwencja większej konkurencji na tym kierunku.

Nie gorzej radzą sobie inne egzotyczne destynacje jak Zanzibar czy Cancun, które meldują się na 6 i 7 miejscu. Ciekawa przyszłość rysuje się przed tą drugą destynacją. Duże grupy lotnicze już ogłosiły wzrost oferowania lotów na Jukatan. Czekamy na ruch LOTu.

Linie lotnicze wprowadzają rozkłady na zimę 2021/22 – więcej egzotyki. Cancun i Phuket wygranymi

Destynacje biznesowe pną się lekko do góry

Z kierunków kojarzonych z ruchem służbowym w TOP10 znajdujemy m.in. Paryż, Lizbonę i Mediolan. Dziesiątkę zamykają  Ateny. Wolumeny sprzedaży na tych kierunkach wciąż są jednak raczej symboliczne.

Próżno szukać wśród dobrze sprzedających się destynacji liderów pre-covidowego służbowego rynku jak Bruksela, Londyn czy Wiedeń. Ten fakt z pewnością wskazuje iż nie możemy być dużymi optymistami jeżeli chodzi o najbliższą przyszłość tego segmentu.

Wśród agentów też raczej status quo eSky, eTravel, WNT i Primapol rozdają karty

Jeżeli chodzi o agentów to tak jak dla destynacji nadal mamy status quo. Liderem jest eSky, który mocniej zaznaczył swoją obecności także w egzotyce. Być może biuro z Katowic postanowiło zainwestować w marketing ściągając ruch zainteresowany egzotyką do siebie.

Na pozycji numer 2 melduje się lider rynku służbowego eTravel. Podobnie jak po połowie miesiąca nominalnie na pozycji nr 3 jest Primapol, jednak jeżeli zsumujemy wyniki grupy WNT, to właśnie jej przypadnie trzecie miejsce.

Warto podkreślić wysoką siódmą pozycje TUI, nieźle radzą sobie też Profi i Hurra.

Tour Operatorzy wchodzą mocniej do gry na Dubaju i egzotyce

Siódma pozycja TUI nie bierze się z niczego. Niemieckie biuro jest na trzecim miejscu w sprzedaży dalekiej egzotyki. Tuż za TUI znajduje się agent obsługujący Cartera/Luxury Travel. W pierwszej dziesiątce znajdziemy tez Corala.

Widać ewidentne wejście w temat Dubaju biura  Rainbow. Tour Operator z Łodzi zajmuje drugie miejsce na tym kierunku, ustępując pola jedynie także obsługującemu mniejszych tour operatorów Primapolowi.

Kolejne tygodnie z pewnością pokażą jeszcze większy udział Tour Operatorów, zarówno w przypadku Dubaju jak i odległej egzotyki. Wprowadzenie tego produktu zapowiedziały m.in. Rego-Bis i Nekera.

Google potwierdza ożywienie w rezerwacjach lotniczych

Właśnie zakończony webinar googla odnośnie turystycznych wyszukiwań za okres połowa kwietnia – połowa maja, przyniósł kilka ciekawych informacji. Przede wszystkim istotny wzrost wyszukiwań w kategorii travel. Urosła ona o 49% rdr.

Same loty nie nadążają jednak za całą kategoria. Notują jednak solidne 18.5% wzrosty rdr i 22 % wzrostu miesiąc do miesiąca. To pocieszające dane dla całej turystyki ale również dla agentów wystawców biletów lotniczych.

Bez niespodzianek jeżeli chodzi o wyszukiwane kierunki, rządzą te stricte wakacyjne. Włochy, Hiszpania, Chorwacja, do gry wraca Egipt a boom notuje Albania. Co ciekawe w tym zestawieniu znajduje się też Dubaj, zamyka on jednak drugą dziesiątkę.

Wydaje się iż kolejne miesiące będą przebiegały właśnie pod znakiem podróży wakacyjnych na krótkim dystansie. Jednak już za parę tygodni możemy być ponownie świadkami boomu na egzotykę.