Wyniki sprzedaży biletów w lipcu – wreszcie widać wakacyjne kierunki Antalya, Heraklion, Rodos
Wakacyjne kierunki wreszcie na czele klasyfikacji sprzedaży biletów lotniczych. Antalyia, Rodos i Heraklion radzą sobie całkiem dobrze.
Wyniki sprzedaży biletów lotniczych za lipiec, wreszcie pokazują konkretną sprzedaż stricte wakacyjnych kierunków. Cieszą się agenci obsługujący ten ruch, głównym wygranym Why Not Travel. Do gry mocniej weszła też Itaka, sprzedając Hiszpanie i Grecję. Wciąż bardzo mocni są zimowi liderzy – Malediwy i Dubaj meldują się w czołówce.
Antalya od Turkish Airlines strzałem w dziesiątkę
Turkish Airlines otworzyły regularne rejsy do Antalyi z bardzo małym wyprzedzeniem. Przy wielkiej ofercie charterowej było to pewnego rodzaju zaskoczenie. Jednak potencjał kierunku, jak i znaczny popyt na tę destynację zdają się przyznawać rację decyzji tureckiego przewoźnika. W lipcowych wynikach sprzedaży Antalya plasuje się na bardzo wysokiej, szóstej pozycji, nieznacznie przegrywając z piątą Barceloną.
Głównym beneficjentem tego sukcesu jest biuro Why Not Travel obsługujące agentów wyspecjalizowanych w dynamicznym pakietowaniu.
Itaka mocno wchodzi do gry – Grecja i Hiszpania z solidnymi wynikami
Wreszcie swoją moc w sprzedaży linii regularnych pokazała Itaka. Ten agent zameldował się na bardzo wysokiej, bo czwartej pozycji. Tuż za Why Not Travel. Itaka do tej pory jasno stawiała na ofertę czarterową, dynamiczne pakietowanie było tylko przystawką. Lipcowe wyniki pokazują, że można sprzedać istotne liczby biletów w oparciu o ten koncept. Biuro z Opola wykręciło taki wynik głównie dzięki sprzedażom kierunków hiszpańskich tj. Barcelony i Majorki, jak i greckich. W tym przypadku głównie sprzedawano Rodos.
Możliwości, jakie daje sieć sprzedaży Itaki w kontekście dynamicznego pakietowania, to dobra wskazówka dla LOT-u. LOT musi już za moment wyjść na rynek z podobnym rozwiązaniem, jego brak istotnie ogranicza możliwość sprzedaży turystycznych kierunków. Itaka wydaje się tu idealnym partnerem, o czym zresztą już na portalu pisaliśmy.
Malediwy i Dubaj – starzy liderzy radzą sobie nadal bardzo dobrze
Wciąż bardzo dobrze radzą sobie liderzy sezonu zimowo-wiosennego. Malediwy i Dubaj zajmują odpowiednio drugą i trzecią pozycję wśród sprzedawanych destynacji. Z pewnością już za moment zobaczymy dalsze dynamiczne wzrosty na kierunku Dubaj. W tych dniach, bowiem gros firm wybierających się na Expo w ramach programu Go to Brand, zacznie rezerwować swoje przeloty. Liczba biletów, na które zgłoszony zostanie popyt może być liczona nawet w tysiącach sztuk.
Dubaj już poniżej 1500 zł, a „efekt LOT-u” dopiero nadejdzie – do gry wchodzi też Lufthansa
Ceny na Dubaju istotnie spadły, konkurencja robi swoje. A nie wykluczone, że w najbliższych miesiącach dojdą nam kolejne połączenia do Gdańska lub Wrocławia. Także na Malediwach widać konkurencję cenową, obecnie średnia wartość sprzedawanego biletu nie przekracza 1 700 zł netto.
Why Not się cieszy z touroperatorów, drgnęło w incentivach
Wielkim wygranym ostatnich miesięcy jest Why Not Travel, jego współpraca z touroperatorami przynosi konkretne rezultaty. Dodatkowo dostaje prezenty, jak ten w postaci Antalyi. A na tym może być nie koniec, LOT musi wreszcie wyjść na rynek z zimowymi kierunkami. Gros z nich powinno być uruchomione właśnie pod kątem dynamicznego pakietowania. Na tym ponownie zyska grupa WNT.
Nie można też nie zauważyć niezłych wyników agentów wyspecjalizowanych w obsłudze ruchu Incentive. Primapol, Time4 Travel i Profi meldują się w czołówce wyników. Co ciekawe widać, że wrócił popyt na kierunki europejskie, m.in. dobrze sprzedawał się Heraklion.
LOT wreszcie wyjdzie na rynek z zimową siatką
LOT zwyczajowo zwleka z decyzją o uruchomieniu zimowej “wakacyjnej” siatki opartej na regularnych lotach. Wraz z decyzjami innych linii wybór zaczyna się jednak mocno zawężać. Można się spodziewać rozważań, co do kierunków typu Wyspy Kanaryjskie czy Madera. Są to jednak wybitnie “długie” loty, a kierunki te nie są też typowymi pod dynamiczne pakietowanie.
Z pewnością rozważane będą Izrael i Egipt. W pierwszym przypadku, destynacja jest raczej droga, jeżeli chodzi o kierunek plażowy, Egipt jest zaś obstawiony przez chartery. Nie będzie łatwo. Czy LOT może zdecydować się na kolejny kierunek w Emiratach? Wybór Ras Al Khaimah, bądź Fujairah byłby sensownym uzupełnieniem oferowanego już Dubaju.
Pozwoliłby też zostać w Emiratach na dłużej, niż tylko do kwietnia 2022. Oman też posiada istotny potencjał, zarówno pod kątem plażowym, jak i turystycznym oraz incentivowym, a może również dobrze się sprzedać w segmencie cruise. Czekamy na ruch narodowego przewoźnika, z pewnością, na ostateczne wieści oczekują też agenci wyspecjalizowani w dynamicznym pakietowaniu. Dla nich kolejne kierunki w Emiratach mogłyby być strzałem w dziesiątkę.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty