Dubaj już poniżej 1500 zł, a „efekt LOT-u” dopiero nadejdzie – do gry wchodzi też Lufthansa

Dubaj coraz taniej. Efekt LOTu dopiero nadejdzie. Do gry z nowy rejsem wchodzi Lufthansa. Ruszają rezerwacje na Go to Brand.

Dubaj wciąż utrzymuje miano lidera w sprzedaży biletów lotniczych. Pojawiają się też regularnie niespotykane wcześniej ceny. Efekt LOT-u i jego rywalizacji z Fly Dubaj wydaje się ewidentny, a to dopiero początek, do gry z nowym rejsem z Monachium wchodzi bowiem Lufthansa.

Ceny biletów do Dubaju spadają od kwietnia

Nie ma wątpliwości, ogłoszenie przez polskiego przewoźnika rejsów do Dubaju, zbiegło się w czasie z faktem dostrzeżenia potencjału tej destynacji także przez innych graczy. Wszak Dubaj od miesięcy jest najlepiej sprzedającym się kierunkiem w Polsce, każdy chce uszczknąć coś z tego tortu. Zwiększona konkurencja nie może nie wpływać na ceny. Ich spadek wydaje się ewidentny.

Jeszcze w kwietniu taryfy netto na wylot w tym samym miesiącu sięgały średnio 2300 złotych. W maju dla wylotów majowych było to już nieco poniżej 1400 zł. Podobny trend obserwowaliśmy w czerwcu, gdzie notujemy rekordowo niską średnią cenę, zbliżając się do 1300 złotych.

Wciąż gro sprzedaży jest jednak realizowane z małym wyprzedzeniem, bilety sprzedawane są na wyloty w ciągu najbliższych 3-4 tygodni, maksymalnie na kolejny miesiąc. Także ewidentnie widać, iż trend spadkowy przyśpiesza, gdyż zwykle tego rodzaju podróże sprzedawały się najdrożej.

Dziś z racji sprzedawania się głównie najbliższych terminów nie widzimy też  pełni “efektu LOTu”. Ten ma szansę okazać się w pełnej krasie, dopiero gdy gremialnie zaczną być rezerwowane wyloty na Expo. Już dziś można jednak powiedzieć iż LOT zdecydowanie pobudził konkurencje do działań wyprzedzających. Efekt widzimy we wspomnianych wyżej cenach.

Tak niskie ceny do Dubaju już dziś, ale walka o Expo dopiero się zaczyna

Wciąż nie widać jeszcze masowych zakupów związanych z Expo w Dubaju. Jest to zapewne związane z oczekiwaniami na rozstrzygnięcia programów grantowych. Te mają właśnie miejsce, za moment więc firmy, samorządy i instytucje publiczne zaczną masowo rezerwować bilety.

Już dziś linie lotnicze szykują się na te żniwa. Qatar Airways oferuje loty nawet poniżej 1500 złotych, w czasie forum Polsko Arabskiego, które planowane jest na początek grudnia. Ta linia jest też mocno widoczna w meta wyszukiwarkach, jej połącznia na kierunku Dubaj są notorycznie sponsorowane.

Podobne ceny można znaleźć w grupie Lufthansa. Takich poziomów, jeżeli chodzi o ceny biletów do Dubaju historycznie nie notowaliśmy.

Lufthansa wchodzi do gry nowy rejs z Monachium A350

Konkurencja jeszcze się zwiększy, do gry wchodzi bowiem mocniej Lufthansa. Jej nowy rejs z Monachium do Dubaju wystartuje w październiku, dodatkowo będzie operowany nowoczesnym samolotem A350. Co nie jest bez znaczenia. Dość ciekawy jest też rozkład nowego rejsu, przylatujemy bowiem o godzinie 7.40 a startujemy z Dubaju ok. 9.20. W obydwu opcjach unikamy masakrycznych godzin podroży, tuż po północy. Tak nielubianych przez podróżujących służbowo.

Możliwość kombinowania taryf w ramach grupy Lufthansa, pozwala wyzyskiwać synergię i daje duże możliwości. Obok lotów via Frankfurt i Zurich teraz będziemy mieli jeszcze do wyboru Monachium. Na wejściu Lufthansy może też próbować coś ugrać LOT, wprowadzenie kombinowalności taryf z tymi grupy Lufthansa jest opcją na pozyskania pasażerów przynajmniej “na pół podróży”. Widać zresztą, że LOT już taryfowo reaguje, pojawiają się atrakcyjne oferty taryf w jedną stronę, co daje nawet możliwości składania podróży z bezpośrednim konkurentem Fly Dubaj. Przy takim dość egzotycznym konkurencyjnie połączeniu otrzymujemy nadal atrakcyjną cenę.

Rainbow i inni tour operatorzy skorzystają

Z pewnością na tak zaciekłej konkurencji skorzystają Tour Operatorzy. Mogą liczyć na bardzo atrakcyjną ofertę cenową zarówno w segmencie grup, jak i FIT. Widać, iż od kilku tygodniu nieco bardziej do sprzedaży Dubaju przyłożyło się Rainbow.

W czerwcu ten agent jest nr 1, jeżeli chodzi o sprzedawców tego kierunku. A jest to zapewne przygrywka do tego, co może nas czekać zimą. Wszak to właśnie głównie zimą tour operatorzy sprzedają Dubaj. Najbliższe tygodnie przyniosą zapewne wiele ciekawych działań linii lotniczych na kierunku Dubaj. Nikt wszak łatwo nie odpuści masowych rezerwacji związanych z Expo.