Śląskie rozwija branżę spotkań. Silesia Convention Bureau podsumowało pierwszy rok działalności
Śląskie to region w branży spotkań nadal nieodkryty. Dlatego w pierwszym roku działalności Silesia Convention Bureau wykonało szereg działań, aby przybliżyć organizatorom wydarzeń potencjał miejsca w zakresie turystyki biznesowej. Pierwsze efekty już widać.
Najskuteczniejsza droga do poznania biegnie przez doświadczenie. Stąd decyzja, by zapraszać do regionu czołowych przedstawicieli branży, by mogli osobiście doświadczyć specyfiki tego miejsca. Trzy wizyty studyjne zorganizowane przez Silesia Convention Bureau pozwoliły zaprezentować walory regionu w bardzo nieoczywisty i łamiący stereotypy sposób. Dwie z nich skierowane były do krajowej branży spotkań, a jedna do międzynarodowej. Większość gości w regionie była po raz pierwszy.
Różnorodność wrażeń i doznań była cechą charakterystyczną każdego przedsięwzięcia. Wspinaczka skałkowa i lunch w jaskini, turbogolf 320 metrów pod ziemią, night spa w pocysterskich stodołach przemianowanych na luksusowy hotel, floating, czyli podziemne dryfowanie w pokopalnianej sztolni, degustacja wina w jurajskiej winnicy, off road w kamieniołomie, spływ kajakowy po rzece Rudzie – to tylko część atrakcji, która czekała na uczestników study tourów. Za każdym razem goście docenili autorski program, który umożliwił poznanie nieznanego.
„Silesia Convention Bureau zdecydowanie wie, jak wybierać miejsca, które nie tylko oferują wyjątkowe udogodnienia, ale także charakteryzują się fascynującą historią i kulturą. Każde odwiedzone miejsce pozostawiło niezapomniane wrażenie, pozwalając nam zanurzyć się w unikalnej atmosferze regionu. Cieszymy się, że mieliśmy niepowtarzalną okazję uczestniczyć w wyjeździe studyjnym zorganizowanym przez Silesia Convention Bureau. To było nie tylko “podróżowanie”, ale przede wszystkim prawdziwe doświadczenie pełne inspiracji, które zaowocuje organizacją niezapomnianego eventu dla naszego klienta w czerwcu 2024 roku” – mówi Joanna Krakós – Góralska, dyrektor kreatywna w agencji eventowej The Hive.
Integracja branży
Prezentacja regionu to jedno, ale wśród celów działalności biura jest także integracja środowiska, czyli podmiotów z województwa śląskiego organizujących wydarzenia biznesowe w regionie. Integracja branży umożliwi wypracowanie spójnej i kompletnej oferty przemysłu spotkań. Aby Silesia Convention Bureau stało się promotorem współpracy powstała autorska koncepcja wydarzenia branżowego Silesia Meeting Day. To cykl spotkań dla członków konsorcjum produktowego Silesia Convention Bureau, ale dzięki półotwartej formule zapraszane są podmioty spoza konsorcjum.
Silesia Meeting Day ma za sobą cztery edycje. Inicjatywa cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony branży i doskonale wpisuje się w formułę konsorcjum, które ma działać w partnerstwie na krajowym i międzynarodowym rynku spotkań. Można to osiągnąć poprzez wzajemne poznawanie się podmiotów działających na rynku spotkań w regionie, budowanie wzajemnych relacji oraz zdobywanie nowej branżowej wiedzy. Efektem działań są wspólne projekty, które pojawiają się wśród konsorcjantów.
„Szczególnie cieszymy się ze współpracy promocyjnej w ramach jubileuszowych obchodów 70-lecia istnienia Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny oraz należącej do naszej spółki – Kolei Linowej Szyndzielnia. Efektem jest wspólna sesja zdjęciowa oraz nagranie spotu, które przyczyniły się do wyjątkowego charakteru tych wydarzeń. Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy, które w nadchodzącym roku zamierzamy sfinalizować w postaci nowych, ekscytujących projektów” – mówi Zbigniew Hendzel, kierownik marketingu w ZIAD Bielsko-Biała S.A.
Udział w wydarzeniach krajowych i zagranicznych
Poza organizacją spotkań branżowych Silesia Convention Bureau również uczestniczy w wielu wydarzeniach w kraju i zagranicą. Jednym z nich były targi turystyki biznesowej IMEX w Frankfurcie nad Menem. To największe wydarzenie poświęcone branży spotkań w Europie. Wśród kilkunastu wystawców na Polskim Stoisku Narodowym znalazło się także Silesia Convention Bureau, które zadebiutowało na tym wydarzeniu. Podobnie było jesienią w Barcelonie podczas targów IBTM World. Podczas dwudziestu spotkań z zagranicznymi organizatorami wydarzeń zaprezentowano potencjał województwa śląskiego i jego ofertę w zakresie turystyki biznesowej.
„W ciągu niespełna 12 miesięcy udało się nam skutecznie postawić pierwsze kroki w turystyce biznesowej – zaznaczyć swoją obecność w branży oraz rozeznać, które z działań są najskuteczniejsze w promocji regionu w branży spotkań. Kręgosłupa naszej działalności w turystyce MICE upatrujemy w dziale incentive travel, bo region daje nam do tego świetne warunki” – dodaje Agnieszka Sikorska, dyrektorka biura Śląskiej Organizacji Turystycznej – Silesia Convention Bureau.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty