Singapore Airlines wprowadzają IATA Travel Pass

fot. archiwum SIA

Singapurskie Linie Lotnicze Singapore Airlines (SIA), jako pierwszy przewoźnik lotniczy na świecie, wprowadza mobilną aplikację IATA Travel Pass, przygotowaną przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA), mającą na celu ułatwienie i pomoc pasażerom w wirtualnej weryfikacji stanu zdrowia oraz odbycia bezpiecznej podróży lotniczej.

Singapore Airlines będą wprowadzać aplikację wśród swoich pasażerów, podróżujących z Singapuru do Londynu od 15 do 28 marca.

Pasażerowie posiadający telefony komórkowe z systemem operacyjnym Apple iOS zostaną poproszeni o pobranie aplikacji IATA Travel Pass i utworzenie cyfrowego identyfikatora składającego się ze zdjęcia profilowego i danych z paszportu. Mogą również wpisać informacje o swoim locie do aplikacji.

Następnie mogą zarezerwować test Covid-19 przed wyjazdem w jednej z siedmiu uczestniczących klinik w Singapurze, za pośrednictwem specjalnego portalu internetowego. Potem mogą się zarejestrować się w klinice, korzystając z cyfrowego identyfikatora i informacji o locie w aplikacji. Będą mogli zobaczyć wyniki swoich testów, a także status potwierdzenia lotu bezpośrednio w aplikacji.

Uczestnicy będą musieli pokazać swój potwierdzony status w aplikacji personelowi odprawy na lotnisku Changi przed odlotem. Zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi będą również musieli przynieść papierową kopię swojego świadectwa zdrowia, które jest wydawane przez klinikę, w której wykonali test Covid-19.

Singapore Airlines – będą opłaty za rezerwacje przez GDS