Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. – Fostertravel.pl może uznać rok 2023 za udany.
Fostertravel.pl to portal turystyczny i sieć partnerskich biur podróży. Firma działa od 1998 roku, oferując wyjazdy wakacyjne, hotele, bilety lotnicze czy ubezpieczenia lub wynajęcie samochodu. Na gali podsumowującej rok 2023 (za okres od listopada 2022 do końca października 2023) wręczono nagrody dla franczyzobiorców i pracowników sieci oraz podsumowano kolejny udany dla firmy rok.
Fostertravel.pl skupia obecnie 40 biur franczyzowych w 14 województwach. Ich liczba w porównaniu z rokiem ubiegłym zwiększyła się o 15, co daje wzrost na poziomie 62 proc. Natomiast obroty firmy wzrosły w tym okresie o 128 proc. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszej sieci franczyz turystycznych. Udało nam się wdrożyć większość z założeń z zeszłego rok. Nasze salony odnotowały wzrost obrotów i zysków, a także zwiększyły swoją bazę stałych klientów. Dziękujemy naszym partnerom i pracownikom za ich zaangażowanie i profesjonalizm” – komentował wyniki wiceprezes Fostertravel.pl Michał Kijewski.
Ulubione kierunki klientów Fostertravel.pl
W ofercie Fostertravel.pl dominowały tradycyjnie wyjazdy wypoczynkowe. Do najbardziej popularnych kierunków należały: Turcja – 29 proc. udziału (z niewielkim wzrostem w porównaniu do roku 2022), Grecja i Egipt – po 16 proc. (tu zaobserwować można było wyraźny skok Egiptu, dorównał w tym roku Grecji), Hiszpania (7 proc.) i Tunezja (4 proc.). Klienci sieci wybierali także Bułgarię, Cypr, Włochy, Albanię, Dominikanę, 17 proc. udziałów stanowiły pozostałe kierunki. Najlepiej radziła sobie Tunezja – w Fostertravel.pl ten kierunek zanotował spektakularny wzrost 281 proc., równie dobrze wypadł Egipt – tu dynamikę szacuje się na 197 proc. Wzrost sprzedaży widoczny był przez cały rok, choć szczyt zakupowy przypadał jak zwykle na miesiące letnie. Lekki spadek w marcu 2022 był wynikiem wybuchu wojny w Ukrainie.
Ceny średnio o 9 proc. w górę
Mimo zagrożenia inflacją ceny wyjazdów wzrosły jedynie o 9 proc. i w porównaniu z rokiem ubiegłym ich poziom na przestrzeni kolejnych miesięcy był bardziej stabilny. Średnia cena za pax w omawianym okresie wynosiła 3371 zł. Najwięcej zdrożały wakacje w Grecji – średnio o 9 proc., Turcja o 3 proc., ceny za wyjazdy do Egiptu kształtowały się na podobnym poziomie co w roku ubiegłym.
Właściciele patrzą w przyszłość z optymizmem. „Mamy dużo planów na przyszłość i kontynuujemy wdrażanie poszczególnych elementów naszej strategii rozwoju. Wierzymy, że nasza sieć franczyz turystycznych ma duży potencjał i jest gotowa na kolejne wyzwania” – mówił wiceprezes Fostertravel.pl Michał Kijewski. A Przemysław Jackiewicz dodawał: „W dalszym ciągu planujemy skupiać się na rozwoju sieci, zarówno ilościowym, jak i przede wszystkim dalej, konsekwentnie rozwijać jakość obsługi w naszych salonach. W tym celu wzmacniamy nacisk na szkolenia i ciągłe poszerzanie kompetencji. Jesteśmy dumni z tegorocznych wyników, tego ile udało się otworzyć salonów oraz jak doskonale na przestrzeni roku rozwinęły się salony już istniejące”.
POWIĄZANE WPISY
7 maja 2024
Pleasant Holidays wprowadza Polskę do swojej oferty
Dzięki staraniom Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Bahwan Tourism z Omanu nowym DMC na polskim rynku
Na polskim rynku turystycznym zadebiutowało Bahwan Tourism LLC, omański DMC (Destination…
0 Komentarzy1 Minuta
6 maja 2024
Biura podróży – w maju ceny imprez turystycznych znacznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty