Rusza kampania promująca Niemcy obiektami UNESCO

Konferencja inaugurująca nową kampanię DZT
Konferencja inaugurująca nową kampanię DZT / fot. DZT

Nowa akcja promocyjna Niemieckiej Centrali Turystyki skoncentrowana na obiektach wpisanych na listę dziedzictwa UNESCO ma trafiać do odbiorcy zainteresowanego turystyką kulturoznawczą – a Niemcy są dla Europejczyków numerem jeden, jeśli chodzi o kierunki podróży kulturalnych.

Kampania prowadzona pod hasłem Historic.Modern.Germany będzie promowała miejsc światowego dziedzictwa UNESCO znajdujące się w Niemczech. Obecnie jest ich 51, z czego 48 to obiekty kulturowe, trzy zaś – przyrodnicze. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki, 26 proc. wszystkich podróży do Niemiec jest motywowanych względami kulturoznawczymi. Niemcy plasują się na pierwszym miejscu podróży kulturalnych Europejczyków i są jednym z krajów o największym na świecie zagęszczeniu skarbów kultury.

Odpoczywając na wsi turyści i tak chcą zwiedzać

„Osoby wypoczywające w obiektach położonych nawet poza miastami, na obszarach wiejskich, w gospodarstwach agroturystycznych, odpowiadały w naszych badaniach, że jednym z motywów ich podróży jest zwiedzanie atrakcji w miastach. Pokazuje to, że nawet wypoczywając na łonie natury ludzie lubią mieć kontakt z dziedzictwem kulturowym, stąd pomysł kampanii skupionej wokół obiektów UNESCO, które są magnesem dla turystów z całego świata” – tłumaczy Tomasz Pędzik, dyrektor biura Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce.

W roku 2021 Niemcy wzbogaciły się o pięć nowych obiektów UNESCO. Na listę dziedzictwa wpisane zostały: Kolonia Artystów (Wzgórze Matyldy w Darmstadt), SchUM – Żydowskie dziedzictwo w Spirze, Wormacji i Moguncji, Limes Dunajski i Dolnogermański – granice Imperium Rzymskiego oraz uzdrowiska Bad Ems, Baden-Baden, Bad Kissingen. Pierwszym niemieckim zabytkiem, który trafił na listę, jest katedra w Akwizgranie. Stało się to w 1978 roku.

Osiem szlaków tematycznych z obiektami UNESCO

„Fakt, że w Niemczech znajduje się aż 51 obiektów światowego dziedzictwa UNESCO świadczy o wysokim standardzie jakości ochrony zabytków w tym kraju. Zwiedzanie Niemiec ich śladami przychodzi turystom naturalnie, ponieważ wiele spośród tych obiektów znajduje się na atrakcyjnych trasach turystycznych. Zabytki UNESCO w Niemczech są też łatwo dostępne środkami transportu publicznego” – dodaje Tomasz Pędzik.

Jak zaznacza, kampania promująca obiekty UNESCO wspiera cele zrównoważonego rozwoju. Promuje zrównoważone oferty na obszarach miejskich i wiejskich, wpływa na wydłużenie pobytu, wspiera zrównoważoną mobilność i slow travel.

W ramach kampanii na stronie internetowej Niemieckiej Centrali Turystyki ruszyła podstrona, na której można znaleźć propozycje ośmiu szlaków tematycznych związanych z obiektami UNESCO. Są to szlaki: kultury przemysłowej, dla aktywnych, dla rodzin, wzdłuż wybrzeża, kultury, dobre samopoczucie, podróż do przeszłości i religijny. Wyprodukowano też osiem filmów promocyjnych na temat wybranych miejsc w Niemczech.