Rok 2022 rekordowy dla a&o Hostels – ponad 5,5 mln noclegów, 172 mln euro obrotu
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2023/01/ao-hostels.jpg)
2022 był najlepszym rokiem biznesowym w dotychczasowej historii firmy a&o Hostels: z ponad 5,55 milionami noclegów i obrotami przekraczającymi 172 miliony euro, sieć budżetowa z siedzibą w Berlinie przewyższyła rekordowy wynik z roku 2019 przed koronawirusem (około 150 mln) oraz wynik z 2021 (o ponad 100 mln euro).
Z ponad 2,2 milionami noclegów w 2022 roku dla klas i grup szkolnych, również w tym zakresie a&o znacznie przewyższa dobre wyniki z 2019 roku.
„Za nami niewiarygodnie dynamiczny rok 2022. Ogromne wzmocnienia personelu, rozległe inwestycje w cyfryzację i zrównoważony rozwój, a także nagrody i wyróżnienia po raz kolejny dały nam dużo energii i motywacji oraz pozwalają spojrzeć również bardzo optymistycznie na nowy rok” – mówi Oliver Winter, założyciel i dyrektor generalny.
Olivier Winter podkreśla w szczególności trzy obszary działania: zespół, cyfryzację i zrównoważony rozwój.
Zespół: w rekordowym czasie zrekrutowano, przeszkolono i włączono do zespołu a&o łącznie około 600 nowych pracowników. Ponadto dokonano wielu nowych nominacji na kluczowe stanowiska w działach zarządzania przychodami, HR i sprzedaży.
Cyfryzacja: goście a&o otworzyli kluczem mobilnym drzwi do swoich pokojów ponad 80 tys. razy. Aplikacja a&o jest już zainstalowana na 55 tys. smartfonów, a oferty będą dalej rozszerzane.
Zrównoważony rozwój: a&o planuje zainwestować około 20 milionów euro w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w ciągu najbliższych trzech lat. W samą modernizację energetyczną a&o Munich Hackerbrücke latem 2022 r. zainwestowano ponad cztery miliony euro.
Pomimo kryzysu energetycznego i rosnących cen w wielu dziedzinach życia, założyciel a&o pozostaje przekonany, że nadal będzie mógł dogodzić wszystkim podróżującym, którzy cenią sobie jakość w przystępnej cenie.
„Nasza wielkość i wydajność pozwalają nam oferować noclegi korzystne cenowo również w przyszłości. Obecnie nasze stawki w styczniu są jeszcze niższe niż te z 2019 roku” – dodaje Oliver Winter.
Wzmocnienie zespołu i kluczowe pozycje
Rok 2022 przyniósł wiele zmian w zespole – na korzyść a&o. Oto kilka przykładowych zmian kadrowych: nowa dyrektor ds. HR i ESG, Anne Spanjersberg chce zagwarantować działania zgodnie z programem zrównoważonego rozwoju firmy. Cel pozostaje niezmieniony – być pierwszą bezemisyjną siecią budżetowych hosteli w Europie do 2025 r. Liczne działania i inicjatywy zostały wprowadzone lub będą wdrażane w niedalekiej przyszłości, takie jak szeroko zakrojony projekt pilotażowy ESD w a&o Berlin Mitte.
Po „rekordowym lecie” Annalia Bassi, nowa szefowa sprzedaży międzynarodowej, jest świadoma wyzwań i chce pozycjonować a&o jako elastyczny produkt skierowany do gości w wciąż trudnych czasach.
Dalsza ekspansja
Zakup a&o Berlin Hauptbahnhof był kolejnym ważnym wydarzeniem w 2022 roku, a plany ekspansji skupiały się na Wielkiej Brytanii, Włoszech, krajach Beneluksu i regionie DACH. W zasięgu ręki, są jeszcze Heidelberg, Florencja i Barcelona.
„Ponadto realizujemy bardzo konkretne projekty w Atenach, Rzymie, Mediolanie, Lizbonie, a także w Glasgow i Sztokholmie” – podsumowuje Oliver Winter.
Historia sukcesu tej obecnie największej na świecie sieci hosteli rozpoczęła się od pierwszego domu w berlińskim Friedrichshain w 2000 roku: obecnie do a&o należy 40 obiektów w 25 miastach w dziewięciu krajach europejskich. Sieć nieprzerwanie się rozwija; nawet w sezonie 2020/21 otworzyła trzy nowe obiekty w Warszawie, Kopenhadze i Budapeszcie, a w lato 2021 r. również w Edynburgu.
Certyfikaty i nagrody
„Certyfikaty to ważna cecha jakości, która daje naszym gościom wskazówkę” – podkreśla Phillip Winter, dyrektor marketingu.
W tym roku a&o hostels po raz pierwszy uzyskało certyfikat Bett+Bike jako obiekty przyjazne dla rowerzystów oraz ocenę „Wysoka satysfakcja” w kategorii „Hotel – Budżet” za ułatwienia i oferty dla rodzin.
Obiekty zostały ponownie poddane certyfikacji oznaczeniem Greensign dla zrównoważonego rozwoju. Ponadto a&o hostels posiada znak jakości Reisenetz dla podróży młodzieżowych; większość z obiektów a&o posiada też znak jakości podróży dla dzieci i młodzieży (QMJ) oraz certyfikat TÜV dla trenerów/kierowników regionalnych do audytów wewnętrznych.
POWIĄZANE WPISY
25 lipca 2024
Rekordowe wyniki a&o w pierwszej połowie roku. Blisko 3 mln noclegów i 10 proc. wzrost przychodów
Sieć hosteli a&o odnotowała 2,98 mln noclegów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Accor rozszerza portfolio. Mercure Szczyrk Resort nowym członkiem ALL
Accor szykuje otwarcie nowego obiektu w Polsce – Mercure Szczyrk Resort. Hotel, liczący…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
17 lipca 2024
Trendy w hotelarstwie: goście chcą spersonalizowanych wrażeń oraz instagramowych momentów
Właściciele hoteli stale poszukują sposobów na poprawę obsługi gości, by sprostać ich…
0 Komentarzy6 Minuty
17 lipca 2024
Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie – nowa miejscówka na mapie MICE
Rok po otwarciu Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie udostępnia nową przestrzeń…
0 Komentarzy8 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty