Polskie start-upy wprowadzają innowacje w wykrywaniu Covid – pomogą globalnej turystyce
Polskie spółki w awangardzie nowych rozwiązań w wykrywaniu Covid. Czy testy ze śliny i Covid Detector pomogą globalnej turystyce wstać z kolan?
W ostatnich dniach w obszarze testowania i wykrywania Covid ukazały się bardzo budujące informacje. Co ciekawe, dwie z nich pochodzą od niezwykle dynamicznych polskich firm /start-upów.
Genomtec – rewolucja w diagnostyce – test na Covid ze śliny
Zaczynamy od najświeższej nowości. Wrocławski start-up Genomtec, ogłosił przed kilkoma dniami, że otrzymał autoryzację do produkcji i wprowadzenia na rynek europejski covidowych testów na bazie śliny. (raport_10_espi_17_maja_direct_saliva.pdf (genomtec.com)
Wiadomość momentalnie obiegła media. Rozpisywały się o niej portale na całym świecie. Trudno się dziwić, nowatorskie rozwiązanie polskiej spółki posiada bowiem kilka istotnych zalet.
Przede wszystkim niewielka inwazyjność samego badania. Obecnie stosowane wymazy dla wielu osób są drastycznie inwazyjne i mówimy tu o osobach dorosłych, a co mówić o dzieciach.
Na korzyść rozwiązania świadczy też krótki czas samego badania i oczekiwania na wyniki (15 minut), przekłada się to także bezpośrednio na istotnie niższe koszt procedury.
Wydaje się, że światowa/polska branża turystyczna i transportowa czekają na tego typu rozwiązania z otwartymi ramionami.
Genomtec, to nie tylko testy na Covid, ale np. także na Boreliozę
Warto nadmienić, że Genomtec stanowczo podkreśla, iż nie jest jego głównym celem obszar diagnozowania Covidowego, robi je niejako przy okazji. Ambicje i strategiczne cele spółki są dużo większe. Zawierają rewolucje w wykrywaniu wielu utrudniających życie patogenów. Jedną z chorób, jaką wzięto na cel jest m.in. Borelioza.
Nie trzeba wspominać, że także w tym przypadku rysują się elementy synergii z branżą turystyczną. Inwazja kleszczy i obawy turystów w przeszłości istotnie wpływały na decyzje konsumentów co do wyboru destynacji. Teraz leśne destynacje będą mogły zaoferować skuteczne testowanie ? Jest na to realna szansa.
Więcej o tej ultra innowacyjnej spółce można przeczytać we właśnie opublikowanym raporcie kwartalnym.
https://genomtec.com/wp-content/uploads/2021/05/prezentacja-genomtec_q1-2021.pdf
ML System innowator w zaawansowanej fotowoltalice wchodzi w diagnostykę z Covid Detectorem
Kolejny innowacyjny start-up, który zadziwił świat informacjami z obszaru diagnostyki Covid to ML System. Ta spółka pokazała swój autorski projekt Covid Detector.
Pierwsze wyniki urządzenia wskazują na dużą szanse projektu na skuteczną komercjalizacje, także w tym przypadku mamy do czynienia z istotnym skróceniem czasu badania, jak i jego małej uciążliwości dla badanego.
Projektem zainteresowały się już lotniska, testy i prezentacje urządzenia przeprowadzono m.in. na lotnisku Rzeszów-Jasionka. Film z prezentacji możemy obejrzeć na You-Tubie.
Także w tym przypadku testowanie Covid zdaje się nie być jedynym potencjalnym obszarem działania Covid Detectora – informacje z ostatniej chwili pokazują, że spółka myśli o wykrywaniu nowotworów.
Odpowiednie umowy na badania w tym zakresie podpisano właśnie z nowoczesnym szpitalem w Rzeszowie.
Turystyka czeka na innowacje w obszarze testowania
Z pewnością cała branża turystyczna czeka na nowe szybkie nie inwazyjne testy na Covid, które dodatkowo będą wykrywały równie skutecznie kolejne mutacje wirusa.
To niezwykle budujące, że do progresu w tej dziedzinie przykładają rękę polskie innowacyjne spółki. Ich sukces spowoduje, że polska branża turystyczna i transportowa będą miały łatwy i szybki dostęp do tych innowacji.
Taką tezę zdaje się potwierdzać wspomniana wyżej współpraca ML System z Portem Lotniczym Jasionka.
Trzymamy kciuki za udane wdrożenia powyższych rozwiązań.
POWIĄZANE WPISY
1 grudnia 2023
Rekordowy rok 2023 Biura Podróży Sun & Fun
Biuro Podróży Sun &Fun przedstawiło ofertę na lato 2024 roku. Przy okazji pochwaliło się…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
30 listopada 2023
Program Interreg Next Polska-Ukraina 2021-2027: wspólna troska o rozwój obszarów przygranicznych
Obszary przygraniczne na terenie całej Unii Europejskiej, a zwłaszcza na jej granicach…
0 Komentarzy9 Minuty
30 listopada 2023
Enter Air osiąga rekordowe przychody. 1,1 mld zł w sezonie letnim 2023
Enter Air poinformował o rekordowych wynikach finansowych za sezon letni 2023, z…
0 Komentarzy5 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair uruchamia letni rozkład lotów 2024
Ryanair poinformował o starcie letniego rozkładu lotów na 2024 rok z prawie 10 mln miejsc…
0 Komentarzy1 Minuty
29 listopada 2023
PLL LOT: rusza trzecia edycja konkursu dla absolwentów na najlepsze prace dyplomowe z obszaru lotnictwa
Polskie Linie Lotnicze LOT startują z trzecią edycję konkursu, zachęcając absolwentów…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair poleci z trzech polskich miast do Dubrownika
Ryanair poinformował dziś (29 listopada) o nowych trasach z Polski do Dubrownika. Zostaną…
0 Komentarzy1 Minuta
Brawo!!!
Mam nadzieję, że sprzedawcy i markiting już działają, żebyśmy zobaczyli te urządzenia na każdym stadionie Euro20, a potem na Olimpiadzie 🙂
Okienko czasowe (oportunity window) nie będzie trwać wiecznie.