Polskie miasta: #Jesteśmy gotowi

Zainicjowanie procesu odmrażania gospodarki w Polsce skłoniło 13 miast biorących udział w akcji #CityWillWait do jej kontynuacji, jednak pod nowym hasłem #CityIsReady i #JesteśmyGotowi.
Swoje punkty informacji turystycznej dostosowały do nowych rygorów i otworzyły już Gdańsk, Warszawa, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Sopot, Poznań, Olsztyn oraz Toruń. W tym ostatnim pierwsi goście zagraniczni pojawili się 14 maja i pochodzili z Meksyku (przebywali w Polsce już od dłuższego czasu).
Pozytywny przekaz i współpraca podczas akcji #CityWillWait okazały się kluczem do sukcesu. Każdego dnia w mediach społecznościowych można było oglądać zdjęcia i filmy z charakterystyczną kolorową ramką i hashtagiem. Przypominały mieszkańcom i turystom o najciekawszych miejscach i atrakcjach, które będzie można odwiedzać po łagodzeniu restrykcji związanych z pandemią koronawirusa. Zaczęło się od Gdańska (pomysłodawcy akcji), Łodzi, Poznania i Warszawy. Wkrótce dołączyły Lublin, Olsztyn i Toruń, a niedługo później dołączyły Sopot, Kielce, Opole, Kraków, Szczecin i Gdynia.
Dziś to 13 miast – zjednoczonych, wspierających się i działających razem. Dzięki wsparciu mediów informacje o akcji dotarły do 1,4 miliona odbiorców, a do trwającej od początku kwietnia akcji zaczęły dołączać kolejne miasta.
Kampania zyskała także uznanie zagranicą. Znalazła się w katalogu dobrych praktyk „An ECM Guide to Sustainable Recovery”, wydanym przez European Cities Marketing – europejską sieć, zrzeszającą ponad sto miast.
Promocja produktów
W akcji pod nowym hasłem #CityIsReady i #JesteśmyGotowi nacisk zostanie położony na promocję już dostępnych atrakcji turystycznych i bezpiecznych form spędzania wolnego czasu w miastach biorących udział w akcji.
Tereny zieleni stanowią około 1/4 powierzchni Poznania i Gdańska. W Toruniu i Olsztynie jest to 30 procent, w Gdyni 47 procent, w Warszawie 42 procent, a rekordzistą jest Sopot z wynikiem 60 procent.
Potencjał przyrodniczy wzbogaca dostęp miast do morza (Gdańska, Gdyni, Sopotu), rzeki (Warszawa, Toruń, Kraków) jezior (Olsztyn, Poznań, Lublin), lasów i parków, oraz rezerwatów geologicznych (Kielce). Te propozycje staną się naturalnym uzupełnieniem oferty turystycznej miasta, bazującej na dziedzictwie kulturowym, a w wielu przypadkach działalności sektora MICE (targi i kongresy). Może stać się to impulsem do rozwoju turystyki zrównoważonej i mikroturystyki. Wycieczki do tych miejsc ułatwiają funkcjonujące systemy wypożyczalni rowerów.
POWIĄZANE WPISY
10 sierpnia 2022
Turcja: liczba turystów z Polski wzrosła o ponad 176 proc. w porównaniu do 2021 roku
Turcja od lat znajduje się wśród najczęściej wybieranych kierunków wakacyjnych. To także…
0 Komentarzy2 Minuty
10 sierpnia 2022
Mistrzostwa Świata Katar 2022 okazją do odwiedzenia Arabii Saudyjskiej
Każdy, kto wybiera się do Kataru na tegoroczne Mistrzostwa Świata, powinien przedłużyć…
0 Komentarzy3 Minuty
10 sierpnia 2022
PHH podpisał list intencyjny o dalszej współpracy z ukraińskimi hotelami i kurortami
Kolejnym etapem działań pomocowych zainicjowanych przez Polski Holding Hotelowy było…
0 Komentarzy4 Minuty
10 sierpnia 2022
LROT ogłasza nabór na „Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2022”
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna 8 sierpnia 2022 ogłosiła nabór kandydatur do…
0 Komentarzy4 Minuty
10 sierpnia 2022
Ryanair: zawarliśmy porozumienie z hiszpańskim związkiem zawodowym personelu pokładowego. Nie obawiamy się kolejnych strajków
Linie lotnicze Ryanair nie przewidują żadnych zakłóceń w przeprowadzeniu 3 tys. lotów…
0 Komentarzy2 Minuty
10 sierpnia 2022
Gromada Partnerem XI Forum Promocji Turystycznej
Za 9 tygodni w Terminalu Lotniska w Radomiu odbędzie się XI Forum Promocji Turystycznej,…
0 Komentarzy3 Minuty
10 sierpnia 2022
Lotnisko Chopina – otwarto strefę czytania książek
W Światowym Dniu Miłośników Książek Lotnisko Chopina przygotowało dla swoich pasażerów…
0 Komentarzy2 Minuty
9 sierpnia 2022
Akademia Liderek Turystyki w Gdańsku
Kolejne, czwarte już warsztaty z cyklu Akademia Liderek Turystyki, w ramach Roku Kobiet w…
0 Komentarzy4 Minuty
9 sierpnia 2022
FlixBus i Shopee promują się razem i oferują przejazdy
W ostatni miesiąc wakacji FlixBus rozpoczął współpracę z Shopee, przygotowując specjalną…
0 Komentarzy2 Minuty