Polregio – o ponad 380 tys. pasażerów więcej w 2017 roku

archiwum Polregio

W 2017 r. Polregio przewiozło o 384 tys. pasażerów więcej, niż w roku poprzednim. Przewoźnik utrzymał pozycję lidera i obecnie posiada najwięcej, bo 26,3 proc. udziałów w rynku pod względem liczby przewożonych pasażerów.

W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta blisko 80 mln podróżnych, czyli ok. 220 tyś. dziennie. Każdego dnia w trasy wyjeżdża średnio 1800 pociągów, które zatrzymują się na ponad 1800 stacjach w miastach, miasteczkach i miejscowościach.

Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych, powiedział: „Warto jednak podkreślić, że w roku 2016, w ramach Światowych Dni Młodzieży, przewoźnik przewiózł ok. miliona pasażerów. Oznacza to, że w rzeczywistości liczba pasażerów w roku 2017 (w porównaniu do 2016 r.) zwiększyła się o 1,4 mln.”

Na początku ubiegłego roku logo Przewozów Regionalnych zastąpiło nowe – POLREGIO. Stworzona marka konsumencka jest symbolem zmian, jakie dokonują się w Spółce. Ostatnie dwa lata były bowiem dla POLREGIO okresem przełomowym. Podjęta przez obecny Zarząd restrukturyzacja przyniosła pierwsze efekty.

Prezes Zgorzelski dodał: „Za nami wyjątkowo trudne, choć udane dwa lata. Realizujemy, pierwszy w historii Spółki, skuteczny plan restrukturyzacji. Przed nami kolejny rok ciężkiej pracy, ale patrzymy na niego z optymizmem, ponieważ dotychczasowe osiągnięcia oraz cel, jaki przed sobą postawiliśmy sprawią, że – jak głosi hasło POLREGIO – budujemy dobrą kolej.”

W roku 2016 przewoźnik odnotował pierwszy w historii Spółki zysk na poziomie ponad 51 mln zł. – Już teraz mogę zapowiedzieć, że rok 2017 był równie udany. I jest to nasz wspólny sukces: naszych udziałowców – głównie ARP, pracowników, a przede wszystkim pasażerów, którzy przekonują się do zachodzących w Spółce dobrych zmian

Do momentu przejęcia udziałów przez ARP sytuacja Spółki była wynikiem wieloletniego niedofinansowania i związanego z tym narastającego zadłużenia.

Krzysztof Zgorzelski podkreślił: „W swojej kilkunastoletniej historii Spółka konsekwentnie odnotowywała straty, które były spowodowane m.in. nieefektywnościami wewnętrznymi, niekorzystnymi warunkami świadczenia przez nią usług publicznych oraz postępującą degradacją zasobów taborowych. Obecnie – dzięki ARP – zmieniamy to z myślą o naszych klientach.

W 2017 r. na tory wyjechały pierwsze nowe pociągi, m.in. pięć Linków wyprodukowanych przez PESA Bydgoszcz S.A. Klimatyzacja, wygodna przestrzeń, miejsca dla niepełnosprawnych i dla naszych najmłodszych pasażerów to tylko niektóre z udogodnień tych pociągów. Ponadto przewoźnik zmodernizował kilkadziesiąt sztuk EN57, które jeżdżą m.in. po torach w woj. wielkopolskim oraz świętokrzyskim. Nowe pojazdy to m.in. dostęp do Internetu (Link, Impuls, EN57AL) oraz – jedyne w segmencie przewozów regionalnych – strefy dla dzieci. Łączna liczba nowych i zmodernizowanych składów, które wyjechały na tory w 2017 r. wyniosła 46.

W październiku 2017 r. nawiązano współpracę z Kolporterem. Dzięki temu sieć sprzedaży poszerzyła się o blisko 800 saloników prasowych zlokalizowanych w całym kraju. Od grudnia 2017 r. w wybranych (ok. 200) punktach nabyć można także bilety okresowe: tygodniowe, miesięczne oraz kwartalne. Na początku tego roku przewoźnik podpisał umowę na dostawę nowoczesnych terminali mobilnych. Oznacza to, że już niedługo pasażerowie, za bilet kupowany u obsługi pociągu, będą mogli zapłacić kartą. Ponadto bilety można kupić poprzez stronę polregio.pl oraz na portalu e-podroznik.pl, poprzez aplikację mobilną SkyCash lub w automatach biletowych, a także w ponad 200 własnych lub agencyjnych kasach na terenie całego kraju.