Polacy lubią być online podczas wakacji
Według badania przeprowadzonego na zlecenie momondo 37 proc. Polaków zamieszcza w mediach społecznościowych bieżące relacje ze swoich wakacji. Na całkowite wyłączenie urządzeń mobilnych w czasie wypoczynku decyduje się tylko 13 proc. rodaków.
W kontakcie tylko ze znajomymi
Wyszukiwarka lotów, hoteli i wynajmu samochodów momondo przeprowadziła międzynarodowe badania, dotyczące używania kanałów social media podczas wakacji. Wynika z nich, że zaledwie 13 proc. Polaków w czasie urlopu wyłącza osobiste urządzenia mobilne, starając się odciąć od świata. Badanie wykazało także, że podczas gdy 46 proc. rodaków unika odbierania służbowych telefonów, a 45 proc. ignoruje elektroniczną korespondencję w czasie urlopu, to zaledwie 22 proc. respondentów całkowicie rezygnuje z korzystania z portali społecznościowych.
Wygląda na to, że Polacy uciekają od obowiązków służbowych, natomiast uwielbiają otwarcie chwalić się przed znajomymi swoimi wakacyjnymi podróżami. W skutecznym odcinaniu się od wirtualnego świata przodują Austriacy. Blisko 1/3 respondentów z tego kraju na wakacjach pozostaje offline. Na drugim miejscu, z wynikiem 23 proc. osób które wyłączają na wakacjach tablety i smartfony, uplasowali się Niemcy, zaś podium zamykają obywatele Wielkiej Brytanii. Co piąty mieszkaniec wysp na urlopie odpoczywa z dala od urządzeń mobilnych.
Najchętniej pokazujemy zdjęcia
Wyniki badań potwierdzają, że duża część Polaków posiadających konta między innymi na Facebooku, Twitterze czy Instagramie, udostępnia zdjęcia z urlopu. 37 proc. przebadanych osób z naszego kraju w ten właśnie sposób dzieli się z bliskimi oraz znajomymi swoimi wakacyjnymi przeżyciami i wrażeniami. 18 proc. publikuje posty informujące o miejscu przebywania, samopoczuciu i wrażeniach z pobytu na wakacjach, a tylko 7 proc. polskich urlopowiczów dzieli się na portalach społecznościowych także nakręconymi filmami.
W zamieszczaniu fotorelacji przodują zwłaszcza młode osoby: 53 proc. młodych w wieku 18-22 lata i 43 proc. w grupie 23-35 lat. Publikowanie nagrań wideo deklaruje znacznie mniejsza część respondentów. Wśród najmłodszych badanych to 15 proc., a wśród najstarszych (56-65 lat) – zaledwie 1 proc.. Co piąty badany z najstarszej grupy Polaków udostępnia zdjęcia, a co dziesiąty zwykłe informacje tekstowe.
Z badania wynika także, że Polacy nie są nacją najbardziej zaangażowaną w działania w social mediach w czasie wakacji. Przodują w tym Kanadyjczycy, a na kolejnych miejscach plasują się Turcy oraz Brazylijczycy. Aż 65 proc. obywateli kraju spod znaku liścia klonu zadeklarowało w badaniu udostępnianie wakacyjnych zdjęć w portalach społecznościowych. Niewiele mniej, bo 64 proc. mieszkańców Turcji i 60 proc. Brazylii. Mieszkańcy krajów europejskich są znacznie bardziej powściągliwi. Zaledwie 20 proc. naszych zachodnich sąsiadów, 23 proc. Austriaków i 24 proc. Duńczyków na bieżąco chwali się urokami swoich wojaży, publikując zdjęcia na własnych profilach.
Marta Krywult, Online Marketing Manager w momondo, powiedziała: „Social media odgrywają dużą rolę także w procesie planowania wakacji. Aż 24 proc. Polaków wykorzystuje informacje publikowane przez znajomych na portalach społecznościowych, jako źródło inspiracji w organizowaniu wyjazdów. Atrakcyjne posty i zdjęcia zamieszczane przez znajomych są zachętą dla osób, które szukają atrakcyjnych miejsc pobytu, wygodnych hoteli, tanich i szybkich środków transportu. momondo natomiast pomaga im zaplanować i urzeczywistnić marzenia o udanych wakacjach.”
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Ponad 4 mln turystów odwiedziło Poznań w 2023 roku
Nieco ponad 4 mln osób przyjechało do Poznania w 2023 roku. Blisko milion z nich…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2024
Grupa Polskiego Holdignu Hotelowego wprowadza Kodeks Hotelarza
Kodeks Hotelarza w Grupie Polskiego Holdignu Hotelowego powstał w odpowiedzi na potrzebę…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Barometr Providenta: Polacy wybiorą majówkę w plenerze
Niemal co trzeci Polak nie ma jeszcze planów na majówkę – wynika z najnowszej edycji…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie łączą Warszawę z Atenami
11 kwietnia 2024 roku Polskie Linie Lotnicze LOT wznowiły połączenia pomiędzy Warszawą a…
0 Komentarzy1 Minuty
11 kwietnia 2024
Novotel Warszawa Centrum świętuje 50. urodziny
Jeden z największych hoteli Novotel w Europie przez cały rok będzie świętował swój…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Zrównoważone wydarzenia – zaczynamy od siebie, czyli ekologiczne rozwiązania na Forum Promocji Turystycznej w CEE Hydropolis
„Zielone” rozwiązania i włączenie w ten proces naszych gości i gościń to ważny element…
0 Komentarzy5 Minuty
10 kwietnia 2024
MerlinX Srebrnym Partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej
11 kwietnia w Centrum Edukacji Ekologicznej „Hydropolis” we Wrocławiu odbędzie się XIV…
0 Komentarzy1 Minuty
10 kwietnia 2024
Lex Kamilek – brak klarownych wytycznych dla branży noclegowej
„Lex Kamilek” obowiązuje od połowy lutego, a już za cztery miesiące mogą posypać się…
0 Komentarzy4 Minuty